Kratki test: Smart forfour (52 kW) Edition 1

Štirje razlogi so, ki bi jih izpostavili: je majhen in s tem skoči v vsako luknjo med sicer tesno parkiranimi avtomobili, zelooo okreten je, živahnega videza z barvami, ki navdušijo, in res ne smemo izpustiti, da je izdelan v Novem mestu.

Kratki test: Smart forfour (52 kW) Edition 1 (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
21. 7. 2015

Ko bi bilo vse tako enostavno in bi bil seznam vedno tako kratek, bi ga lahko hitro obkljukali. Ampak štirje razlogi, ki smo jih ravnokar našteli, so težki argumenti in ni jih veliko, avtomobilov namreč, ki se lahko ponašajo z njimi. Še najbližji je seveda Renaultov Twingo, ki je Smartov bliž­nji sorodnik in rezultat sodelovanja med dvema močnima igralcema na avtomobilskem trgu, torej med Renaultom in Mercedesom. Če zapišemo, da je Smart Forfour popolnoma enak avto kot Renault Twingo, bi bili nesramni, kaj nesramni, predrzni!

Povsem preveč poenostavljeno in, ne, niso zamenjali samo značke na nosu. S tehničnega vidika sta seveda avtomobila enaka, toda oblikovno kljub vsemu ubirata vsak svojo pot. Smart, ki smo ga preizkušali, je privabljal poglede s svojo drzno barvno kombinacijo, ki se iz zunanjosti spretno prelije tudi v notranjost. Tam vas pozdravi za avtomobile nekoliko nenavadna, a zelo prikupno oblikovana notranjost z veliko majhnih prostorčkov in poličk za odlaganje drobnarij. Nekaj, nad čemer bodo ženske brez dvoma navdušene, in če nismo preveč nečimrni, tudi moški. Vsakomur pride prav kakšen predalček za pločevinko osvežilne pijače ali denarnico.

Telefon so pametno pospravili na zelo priročen in simpatičen nosilnik, ki se lahko zavrti, in lahko spremljate dogajanje na zaslonu pametnega telefona v vodoravnem ali navpičnem položaju. Ta dodatek se nam zdi odličen za uporabo telefona kot navigatorja med vožnjo po mestu ali takrat, ko iščete še neraziskane kotičke v bližnji ali daljni okolici. Prostoročno telefoniranje so rešili prek večpredstavnostnega vmesnika. S prostornostjo je tako: ni je v izobilju, a glede na to, da je to prav zelo majhen avto, je je presenetljivo veliko. Če v višino merite 180 centimetrov, boste v njem sedeli dovolj spodobno, da se lahko odpravite tudi kam dlje. Zadaj je zgodba nekoliko drugačna: otroci se bodo peljali udobno, odrasli in veliki potniki žal ne.

Prav zanimiva pa je pogruntavščina v temle Smartu z zadnjima sedežema (readyspace), saj se hitro podreta in nastane veliko prostora za prtljago. Smart ponuja tri različne motorje: z 61, 71 in 90 'konji'. Vozili smo tistega z 52 kilovati oziroma 71 'konji'. Bencinski trivaljni motor seveda ni nekaj, kar bi vgradili v zadek avtomobila za podiranje hitrostnih rekordov in lovljenje pospeškov, in to se avtomobilu v trenutku, ko ga zapeljete iz mestnega središča na obvoznico ali celo na avtocesto, tudi pozna. Moči mu namreč začne primanjkovati, ko hitrost preseže sto kilometrov na uro. To dokazujejo tudi rezultati meritve prožnosti in pospeškov. A če se s Smartom nameravate voziti po avtocesti oziroma se pogosto odpravite na daljšo pot, potem toplo priporočamo, da razmislite vsaj o močnejšem motorju oziroma o nekem drugem avtomobilu. Smart Forfour namreč enostavno ni bil zasnovan in narejen za takšne podvige. Ne razumite me napak, z avtom se seveda da povsem lepo pripeljati daleč, posoda za gorivo omogoča doseg do nekaj manj kot 500 kilometrov in pri tem poraba ne bo pretirana.

A ko zapelje iz mesta, se mu pozna lahka gradnja, saj je občutljiv tako na čelni kot bočni veter. Je pa zato takšen izlet po avtocesti tudi nekoliko drugačna izkušnja in nas spomni na to, da je za kompromise treba tudi kaj žrtvovati. A če lahko rečemo, da Smart ni za avtoceste, je njegova podoba v mestu povsem nasprotna. Avto v njem kraljuje! Njegov obračalni krog je smešno majhen in zato je ubiranje vogalov po ulicah ali vijuganje med večjimi avtomobili ter raznimi ovirami na cesti zares enostavno. Sukanje volana je izjemno lahko in ne bo utrudilo niti najbolj nežnih ženskih ročic. S tem se lahko pohvali zaradi pogona zadaj, saj v nasprotju s spredaj gnanimi avtomobili volan deluje drugače. V mestu nas je navdušila tudi preglednost iz avtomobila. Pri vzvratni vožnji in bočnem pogledu je pregled nad vsem, kar se dogaja okrog avtomobila, zelo dober. Pretikanje s prestavno ročico menjalnika je dovolj natančno, da dopušča tudi hitro pospeševanje.

Za učinkovit pospešek in sledenju dinamiki prometa je kljub temu treba kar nekoliko odločneje pognati trivaljnik v višje vrtljaje. Verjamemo, da je to eden glavnih razlogov za kar precejšnjo žejo po bencinu. Poraba goriva je glede na težo in velikost avtomobila presenetljivo visoka. Na normnem krogu smo izmerili kar 6,2 litra porabe. Pri celotnem testu pa je ta znašala nekoliko več. Izmerili smo porabo 7,7 litra na sto prevoženih kilometrov. Osnovna izvedba s tem motorjem stane 12 tisočakov in pol, takole lepo opremljen pa 16 tisočakov in pol. Če upoštevamo ceno na kilogram ali kubični meter avtomobila, je to seveda visoka cena, ampak potem tudi v resnici niste kupec takega Smarta. Kajti Smart je več kot le avto, je modni dodatek, z njim želite svetu nekaj povedati in pri tem seveda uživate. Le pri izbiri barve pazite, da so torbica, čevlji in uhani popolnoma usklajeni.

bese­di­lo: Slavko Petrovčič

forfour (52 kW) Edition 1 (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.490 €
Cena testnega modela: 16.546 €
Moč: 52kW (71 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,9 s
Največja hitrost: 151 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 372 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 847 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 52 kW (71 KM) pri 6.000/min – največji navor 91 Nm pri 2.850/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume spredaj 185/50 R 16 H, gume zadaj 205/45 R 16 H (Michelin Alpin).
Zmogljivost: ajvečja hitrost 151 km/h – pospešek 0–100 km/h 15,9 s – poraba goriva (ECE) 4,8/3,8/4,2 l/100 km, izpust CO2 97 g/km.
Mase: prazno vozilo 975 kg – dovoljena skupna masa 1.390 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.495 mm – širina 1.665 mm – višina 1.554 mm – medosna razdalja 2.494 mm – prtljažnik 185–975 l – posoda za gorivo 35 l.

Naše meritve

T = 8 °C / p = 1.025 mbar / rel. vl. = 47 % / stanje kilometrskega števca: 7.514 km
Pospešek 0-100km: 17,9s
402m z mesta: 20,7s ( 109km/h)
Prožnost 50-90km/h: 20,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 36,3s (V.)
Največja hitrost: 151km/h (V.)
poraba na testu: 7,7 l/100km
Poraba na normnem krogu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Avto kupujemo racionalno in iracionalno. Nakup Smarta je vedno poveza z zadnjim, čustvi, navdušenjem in všečnostjo avtomobila kot ideje. Prav vsem, ki se želijo odlepiti od vsakdanjega in iščejo avto s karakterjem, ki je čim manjši in čim bolj okreten, a še vedno lahko prepelje voznika in tri potnike, so namenili tega Smarta.

Hvalimo in grajamo
držalo za pametni telefon
merilnik vrtljajev
kakovostni materiali
igriv videz, oblika in duhovita notranjost
občutljivost na čelni in bočni veter na avtocesti
majhen prtljažnik
žal lahko sprejme samo štiri potnike

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri