Kratki test: Subaru Forester 2.0 i CVT Unlimited SAASV iskanju sprejemljivega

Včasih je rešitev, če iščete kakšen zelo ekskluziven avtomobil, zelo neobičajna. Izberite Subarujevega Foresterja. Lani se je pri nas zanj odločilo le šest kupcev.

V iskanju sprejemljivega (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
9. 2. 2019

Na splošno velja, da je znamka Subaru na slovenskem trgu skoraj povsem usahnila. Skrb zanjo ima kar italijanska centrala za južno in vzhodno Evropo, kupcem pri nas pa Subaruje ponujajo le štirje prodajalci. No, letos je vseeno za Subaru bolje kot lani, število prodanih se je s 35 dvignilo na 57 (do konca oktobra). Forester, ki smo ga tokrat vozili, je vsaj za naše uredništvo novost, saj smo do zdaj lahko preizkusili le dizelske različice. Bencinska je zdaj seveda bolj aktualna, dizelski pogon pa bodo pri Subaruju zlagoma povsem opustili. Nekaj zaslug za takšno spremembo ima zagotovo sedanja nejasnost glede tega, kako se bodo evropske države sploh obnašale. A Subaru je imel z nekaterimi primerki svojih dizelskih motorjev tudi kar precej težav glede zagotavljanja kakovosti.

Forester je pravzaprav eden od osnovnih Subarujev, ob Imprezi tudi najdlje v njihovi ponudbi (Legacyja zdaj ne ponujajo več). Od prvega njihovega 'pravega' terenca se je zlagoma iz roda v rod spreminjal, kot se je spreminjal tudi trg zanj – tisti na Japonskem ali v ZDA. Takšnega zdaj dobivamo tudi v Evropo, sedanji bo na voljo vsaj še pol leta, novi rod, že predstavljen prek luže, bo za evropski trg na voljo najbrž šele v drugi polovici leta 2019.

Vse to pravzaprav govori v prid moji tezi iz uvoda: Forester v preizkušeni izdaji bo na naših cestah redka pojava, kdor hoče imeti nekaj posebnega, se lahko odloči prav zanj.

Pravzaprav ima Subaru nekaj skupnega tudi s precej bolj znano znamko – Porschejem. Obe znamki sta zdaj še edini, kjer pri motorjih prisegajo na bokser, na v nasprotni vrsti postavljene valje (torej V pod kotom 180 stopinj). Subarujeva posebnost je tudi štirikolesni pogon, ki mu prav zaradi nizkega težišča in sredinske lege njihovih motorjev dodajajo oznako simetrični štirikolesni pogon. Lineartronic je še ena marketinška oznaka, in sicer za CVT, torej neskončnostopenjski menjalnik.

Naš Forester je presenetil predvsem z zelo popolno opremo (to pa se je poznalo tudi pod črto celotnih nabavnih stroškov). Ob že omenjenih dodatkih (štirikolesni pogon, samodejni menjalnik) kupec v paketu Unlimited SAAS dobi res vse, kar je pri Subaruju sicer mogoče. Omeniti velja dokaj napredne pomočnike za varnost (čemur pri Subaruju z eno oznako rečejo EyeSight).

Visoko sedišče in solidna ponudba prostornosti sta tudi omembe vredna, a večji potniki bi bili bolj zadovoljni z daljšimi sedalnimi deli sedežev. Preizkušeni Forester se tudi ni izkazal z udobjem na slabših cestnih odsekih. Za vozno udobje bi pri Subaruju pravzaprav lahko malo bolje poskrbeli. Slabše se tudi izkaže glede hrupnosti. V nizkih vrtljajih je sicer motor miren in tih, skorajda idealen za lahkotno premikanje in uživanje. A v spregi z brezstopenjskim menjalnikom zaropota prek vsake razumne mere takoj, ko malo bolj odločno pritisnemo na stopalko za plin. Tedaj je motor preglasen, menjalnik pa ohranja motor predolgo pri višjih vrtljajih (v nasprotnem primeru ni pospeška). Tedaj se dodatno pokaže še težava s povišano porabo goriva.

Forester tako v sedanji izvedbi priporočamo flegmatikom, ki jim ni za hitro napredovanje, vsem drugim pa bo najbrž že po kratkem času skupek neprimernih lastnosti povzročal kar precej jeze. Ta pokvari sicer povsem sprejemljiv vtis nekoliko drugačnega, a vsekakor zelo bogato opremljenega avtomobila.

Subaru Forester 2.0 i CVT Unlimited SAAS

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 38.690 €
Cena osnovnega modela s popusti: 30.990 €
Cena testnega modela s popusti: 38.690 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.356 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – bokserski – bencinski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 6.200/ min – največji navor 198 Nm pri 4.200/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – menjalnik CVT – gume 225/85 R 18 V (Bridgestone Turanza T005A)
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,0 l/100 km, izpust CO2 162 g/km
Mase: prazno vozilo 1.551 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg
Zunanje mere: dolžina 4.610 mm – širina 1.795 mm – višina 1.735 mm – medosna razdalja 2.640 mm – posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 505–1.592 l

Naše meritve

T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.076 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 17,9s ( 125km/h)
Poraba na normnem krogu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Pri Foresterju nekaj manj prijetnih lastnosti pokvari sicer povsem sprejemljiv vtis zelo tipičnega športnega terenca

Hvalimo in grajamo
prostornost in prilagodljivost
lahkotna vožnja pri nizkih vrtljajih
čas reakcije ob odpiranju samodejnega odpiranja prtljažnih vrat
vozno udobje na luknjastih cestah
hrup v kabini ob pospeševanju

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri