Kratki test Subaru XV 1,6 Lineartronic Premium

14. 10. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Subarujev XV je kot nedokončana simfonija, z zanimivo in sodobno karoserijo in bogato opremo, a tudi manj zvenečim delom.

Za XV pri Subaruju pravijo da je nekakšen talent za vse, z običajno karoserijo (petvratne kombilimuzine) ter terenskimi zmogljivostmi, skratka pravi primer križanca. A pri nas se znamka ne more uveljaviti, ker so se njeni skrbniki trga lotili od daleč – iz Italije. Tudi sicer je za Subaru značilno, da vso pozornost glede priprave modelov posvečajo predvsem ameriškemu okusu. Sedanji XV (za ameriški trg Crosstreck) je konstrukcijsko dokaj nov, zasnovan je na njihovi novi globalni platformi, naprodaj pa je od leta 2018. Zunanjost drugega rodu pa je dobila tako malo novih potez, da je od prvega ne moremo ločiti. Pri novem so marsikaj popravili in uredili, predvsem to velja za vtis uporabnosti, za bogato opremo varnostnih pomočnikov (ki jih vsebuje njihov serijski EyeSight), tudi za zmogljivosti štirikolesnega pogona.

Tisto kar novi XV najbolj omejuje, je pogonski del. Ne ravno zmogljiv 1,6-litrski bokser štirivaljnik ima zgolj 114 'konje', motor se mora vrteti do visokih 6.200 vrtljajev, tudi največji navor 150 Nm je skromen in je na voljo šele pri 3.600 vrtljajih. Tako je za hitrejše napredovanje treba močno pritiskati na plin, da v povezavi s samodejnim brezstopenjskim menjalnikom sploh dosežemo kak omembe vreden napredek, pri tem pa motor zaradi narave menjalnika ves čas teče v precej visokih vrtljajih.

Posledica je tudi precej visoka povprečna poraba goriva. Za zmerno porabo moramo voziti res previdno in le zlagoma pritiskati na pedal za plin. Pogrešali smo večji in močnejši dvolitrski motor, ki pa ga v Sloveniji ne ponujajo - najbrž zato, ker bi potem tudi cenovno takle XV preskočil razumljive okvire.

Sicer pa velja omeniti zares dobro opremo, ta je tudi pri osnovni različici XV (Pure) dokaj bogata in bi s ceno 23.590 lahko pomenila zelo dobro priložnost za nakup avtomobila z odličnimi terenskimi lastnostmi.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 31.240 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 23.590 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 31.240 EUR €
Moč: 84kW (114 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,9 s s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 381 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.115 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – bokserski –bencinski – gibna prostornina 1.600 cm3 – največja moč 84 kW (114 KM) pri 6.200/min – največji navor 150 Nm pri 3.600/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – menjalnik CVT – gume 205/50 R 17 V (Pirelli Sotto Zerro).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,4 l/100 km, izpust CO2 145 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.408 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.465 mm – širina 1.800 mm – višina 1.615 mm – medosna razdalja 2.665 mm – posoda za gorivo 63 l.
Prtljažnik: 380–1.310 l
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.458 km
402m z mesta: 19,5s ( 119km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 7,5 l/100 km l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,5m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h 58dB
Ocena
  • Subaru XV ima bogato opremo in serijski štirikolesni pogon, a ne motor ne povezava s samodejnim brezstopenjskim menjalnikom ne prepričata. Vsa pohvala pa gre voznim zmožnostim na terenu.

Hvalimo in grajamo
serijski štirikolesni pogon
povezljivost
elektronski varnostni pomočniki
zelo bogata oprema 
delovanje menjalnika
zapletenost menijev infozabavnega sistema
hrup motorja pri pospeševanju