Kratki test: Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet AT Allgrip Elegance TopTerenec med križanci?

Trenutnemu trendu priljubljenosti križancev je že ob predstavitvi zadnje generacije sledila tudi Suzuki Vitara, ki se je pred tremi desetletji avtomobilskemu svetu predstavila kot čistokrvni majhen terenec. A kljub križanski naravi tudi pravkar prenovljena ohranja precej bolj terensko naravo od povprečja v svojem avtomobilskem razredu.

Terenec med križanci? (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
15. 2. 2019

V potniški kabini kljub temu že dolgo ne boste našli tipično terenskih pripomočkov, kot sta ročici ali stikali za vklop reduktorja ali zapore diferenciala, za kaj takšnega se boste morali pri Suzukiju odločiti za bolj klenega Jimnyja, zato pa ima, tako kot večji SX4 S-Cross, na sredinski konzoli regulator, s katerim urejamo delovanje štirikolesnega pogona, ki v vseh pogojih učinkovito preprečuje zdrs koles.

V samodejnem načinu se navor v osnovi prednjega pogona neopazno prerazporeja k zadnjim kolesom, če pa vam avtomatika ni dovolj, lahko pogon z regulatorjem med sedežema prilagodite tudi zelo spolzki podlagi in prenos moči na vsa štiri kolesa tudi zaklenete. Če si zaželite več dinamike, vključite športni način, ki ga motor z veseljem podpre. In če se nelagodno počutite med spuščanjem po strmem klancu, je tu tudi pomočnik za varen elektronsko nadzorovan spust. Za nekaj pestrosti poskrbijo še sličice na armaturni plošči, ki vas bodo nostalgično spomnile na računalniške igre predvčerajšnjih dni.

Štirikolesni pogon se lepo razume z močnejšim 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem, ki je ostal enak kot doslej – v nasprotju s šibkejšimi Vitarami, v katerih je dosedanji 1,6-litrski atmosferski štirivaljnik dobil naslednika v litrskem turbobencinskem trivaljniku. V testni Vitari je motor deloval v kombinaciji s samodejnim menjalnikom, ki se je dobro izkazal z zveznim delovanjem brez opaznih sunkov med menjavanjem prestav, vsa kombinacija motorja, menjalnika in pogona pa se je izkazala tudi z razmeroma ugodno porabo goriva, ki se je na normnem krogu ustalila pri 6,1 litra.

Svojo bolj cestno kot terensko naravo Vitara potrjuje tudi z vrsto asistenčnih sistemov, med katerimi je treba omeniti učinkovit radarski tempomat in pozorni sistem za opozarjanje pred naleti pa tudi sistem za preprečevanje skrenitve z voznega pasu. Tako kot v drugih Suzukijih je soliden tudi informativno-razvedrilni sistem, ki ga seveda upravljamo prek velikega za dotik občutljivega zaslona. A kljub digitalni dobi za dobro vzdušje poskrbi tudi prijeten dodatek: analogna ura med šobama klimatske naprave na vrhu armaturne plošče.

Ne pozabimo pa tudi omeniti, da je Vitara kljub razmeroma majhnim meram udoben in prostoren avtomobil, ki lahko uspešno opravi tudi z zahtevami vsakdanjih družinskih in drugih prevozov.

Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet AT Allgrip Elegance Top

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 25.650 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.850 €
Cena testnega modela s popusti: 25.650 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 555 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.217 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.373 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 5.500/min – največji navor 220 Nm pri 1.500–4.000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Kumho Wintercraft WP71)
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,3 l/100 km, izpust CO2 143 g/km
Mase: prazno vozilo 1.235 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg
Zunanje mere: dolžina 4.175 mm – širina 1.775 mm – višina 1.610 mm – medosna razdalja 2.500 mm – posoda za gorivo 47 l
Prtljažnik: 375–1.120 l

Naše meritve

T = 1 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.726 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,8s ( 136km/h)
Poraba na normnem krogu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Vitari je prenova prinesla nekaj dodatne privlačnosti, a pod pločevino ostaja bolj ali manj enaka, kar je dobro

Hvalimo in grajamo
vozne lastnosti
asistenčni sistemi
štirikolesni pogon
motor in menjalnik
zvočna izolacija
"plastičnost" nekaterih materialov v notranjosti
delna izguba terenskih pripomočkov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri