Kratki test: Suzuki Vitara 1.4 Boostjet 4WD Aut. Elegance Top

7. 10. 2019 | Jure Šujica
Deli

Suzuki Vitara je v svoji najbolj 'založeni' izvedbi na eni strani klasičen križanec, na drugi pa ponuja celo nekaj športnega in premijskega občutka.

Znamko Suzuki bi težko uvrstili med klasične japonske znamke. No, ali pa vsaj med tiste, ki jih vseskozi videvamo na cestah. A kdor se enkrat odloči za Suzukija se najverjetneje še lep čas ne bo odločil za katero drugo znamko. Modelna paleta morda res ni najbolj pestra, a še med tistimi avtomobili, ki jih imajo v katalogu lahko najdemo enega, ki prepriča občutno več kupcev kot preostali, to je Vitara. Ta je po prenovi pred dobrim letom dni dobila nekaj posodobitev, sami pa smo preizkusili izvedbo Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Allgrip Elegance Top.

Govora je namreč o najbolje opremljeni Vitari na trgu, kar ne pomeni le bolj ali manj popolnega paketa varnostne opreme, pač pa tudi izdaten paket dodatkov za večje udobje. Dodatki iz umetnega usnja, multifunkcijski volan, panoramska streha (ki mi, mimogrede, kljub opozorilom zastopnika pri 1,9-metra višine ni povzročala težav) z možnostjo odpiranja in pa velik zaslon obveznega info-zabavnega sistema. Prav slednji pa je tudi tarča sicer redkih kritik. Čeprav dimenzijsko ustrezen, pa je v celoti občutljiv na dotik, hkrati pa nekoliko preveč zakompliciran. Med vožnjo so zato s strani voznika večji posegi v nastavitve odsvetovani.

Prav vožnja pa je segment, kjer Vitara resnično blesti in na kar se tudi nanaša naslov. Čeprav gre za križanca je namreč Vitara na cesti še kako poskočna. Zahvala za to gre nedvomno odlični kombinaciji 1,4-litrskega motorja in avtomatskega menjalnika, ki zgledno prehaja navzgor in navzdol med prestavami, tako v ročnem, kakor v samodejnem načinu. Zagotovo lahko trdimo, da gre za eno boljših kombinacij v tem razredu, a previdno: čeprav je avtomobil na normnem krogu popil solidnih 6,1 litra goriva na 100 kilometrov, pa se bo poraba ob malenkost težji desni nogi in pogostejši vožnji po avtocesti pri hitrostih okrog 130 kilometrov na uro hitro dvignila v bližino osmih litrov – 7,7 litrov porabe na 100 kilometrov obljublja tudi proizvajalec, v primeru dvokolesnega pogona pa je številka (v teoriji) za 0,2 litra manjša.

Slabih 25.000 evrov stane takole opremljena Vitara, ki je že zapeljala v drugo življenjsko obdobje. Ni malo, a prav tako ni malo vsebine, ki je avtomobil ponuja, zanj pa bi tako le s težavo rekli, da je zastarel. Dvobarvna karoserija vsekakor naredi svoje.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 25.650 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.850 €
Cena testnega modela s popusti: 25.650 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 200 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.373 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 5.500/min – največji navor 220 Nm pri 1.500–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Continantal Eco Contact).
Zmogljivost: Zmogljivosti: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,3 l/100 km, izpust CO2 143 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.235 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.175 mm – širina 1.775 mm – višina 1.610 mm – medosna razdalja 2.500 mm – posoda za gorivo 47 l
Prtljažnik: prtljažnik 375–1.120 l
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.726 km 
Pospešek 0-100km: 9,7s
402m z mesta: 15,2s ( 136km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h 59dB
Ocena
  • Suzuki Vitara je v preizkušeni različici zanimiva alternativa tudi nekoliko bolj razširjenim križancem in bi posledično znala navdušiti tudi povsem nove ter mlajše kupce.

Hvalimo in grajamo
naveza motor-menjalnik
počutje v kabini
bogata oprema
poraba
infozabavni sistem