Kratki test: Toyota Avensis Wagon 1.6 D-4D Style

5. 1. 2016
Deli

Druga prenova Toyote Avensis prinaša sodobnejši, bolj agresiven videz, ne da bi trpeli atributi, ki so ga krasili do zdaj.

Ko je govor o Avensisovih značilnostih, ne moremo mimo dejstva, da se zanj odločajo tisti, ki želijo prostornost, udobje, zanesljivost in najbolj preprost možen način upravljanja. Saj veste, nobenih voznih profilov ali nastavitev podvozja, le ključ obrnem in se že vozim. Če je Avensisa do prenove zaznamovala precej zadržana oblika, so se pri Toyoti zdaj odločili, da mu namenijo precej bolj drzen videz. Prednji konec je dobil značajske poteze novega Toyotinega oblikovalskega jezika, ki smo ga zaznali s prihodom prenovljenega Yarisa. Tako so vsi elementi nekako bolj zašiljeni, imajo ostre robove, dnevne luči pa zaznamuje nov LED-podpis. Še bolj preseneča zadek, saj smo vajeni, da pri prenovah nanj nekako pozabijo.

Tudi zadnje luči zdaj svetijo v LED-tehniki, prtljažna vrata in odbijač pa niso več tako oglato pravilnih oblik. Tudi notranjost testnega Avensisa se je izjalovila klišeju Toyotine zadržanosti. Barve! Tako je, Avensisa je krasila dvobarvna notranjost, saj so oranžni detajli (alkantara na sedežih, izbrana plastika na armaturni plošči, šivi v usnju ...) razbijali dokaj zadržano okolje. Tudi sicer je sam videz celotne armaturne plošče dobil novo podobo: nova je sredinska konzola, volanski obroč, prestavna ročica, neznano kam pa se je izgubil zaprt predalček, ki ga zdaj nadomešča komaj dostopna polička z gumijasto podlago.

Prenovljeni so tudi merilniki, ki so v sredinskem delu dobili barvni digitalni zaslonček, ki je zmožen prikazati precej več informacij, kot smo jih bili vajeni pri predhodniku. Ker je bil testni avto opremljen s sistemom, ki prepoznava prometne znake, so se podatki o hitrostnih omejitvah izpisovali prav tam, žal pa ni znal pokazati izbrane hitrosti na tempomatu, ampak le trenutno. Na srečo se nekaj pri Avensisu ni spremenilo – še vedno boste v notranjosti deležni obilice prostora, tako za vas in vaše sopotnike kot tudi za prtljago. Prtljažnik v kombijevski različici bo ob podrtih sedežih požrl robe za teden dni kampiranja, povedano v številkah pa to znese 1.609 litrov. Testnega Avensisa je poganjal nov motor v Toyotini motorni paleti, in sicer 1,6-litrski turbodizel, ki je pravzaprav nastal kot plod sodelovanja japonske znamke z bavarskim BMW-jem.

Iz sebe bo iztisnil 82 kilovatov moči ter 270 njutonmetrov navora, kar pomeni, da vas ne bo ravno prepričal z bliskovitimi pospeški. Bolj se boste morali zadovoljiti z mirnim tekom, dobro odzivnostjo v srednjem območju motornih vrtljajev ter nizko porabo. Ta je bila na našem normnem krogu pet litrov, v času celotnega testa pa ni presegla 6,3 litra. Kot rečeno, Avensis Wagon deluje kot vozniško nezahteven avtomobil. Zagotovo bo prepričal tiste, ki stavijo na udobje v vožnji, saj tudi po prenovi, ki nakazuje neke bolj agresivne smernice, ostaja naravnan na mirno in lahkotno vožnjo. Učinkovito blaženje skupaj s precej dolgo medosno razdaljo uspešno blaži vse neravnine na cesti, dobra zvočna izolacija pa še dodatno prispeva k večjem udobju. Čeprav se pri Toyoti radi pogosteje poslužujejo lepotnih popravkov, si vseeno nismo mislili, da bo novi Avensis doživel tako korenito spremembo. Ideologija seveda ostaja enaka, a je pozitivno, da so si tudi na oblikovalskem področju dali malce duška.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.000 €
Cena testnega modela: 24.850 €
Moč: 82kW (112 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.400 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 82 kW (112 KM) pri 4.000/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 W (Goodyear Efficient Grip).
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,7/4,2 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.535 kg – dovoljena skupna masa 2.040 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.820 mm – širina 1.810 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.700 mm – prtljažnik 543–1.609 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1.067 mbar / rel. vl. = 58 % / stanje kilometrskega števca: 6.054 km
Pospešek 0-100km: 12,3s
402m z mesta: 18,3s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,1/23,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,1/20,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 185km/h (VI.)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Pri nekaterih znamkah smo vajeni, da za tako obsežno prenovo avtomobil razglasijo za popolnoma novo generacijo. Novi Avensis je svež, ostaja udoben in prostoren, za boljšo vozniško izkušnjo pa mu raje namenite močnejši turbodizel.

Hvalimo in grajamo
svež videz
lahkotnost upravljanja
udobje
pomanjkanje odlagalnih mest
tempomat ne prikazuje nastavljene hitrosti
malce podhranjen motor