Generacija X?; kratki test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite Bi-Tone

Aygovo simpatiziranje s črko X je vidno marsikje. Spredaj, zadaj, v imenu … Toda, je res primeren za generacijo X, tako kot pravijo pri Toyoti?

Generacija X?; kratki test: Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite Bi-Tone (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
6. 12. 2018

Generaciji X naj bi pripadali ljudje, ki so rojeni med letoma 1965 in 1980. Ali mladostni Aygo dejansko išče svojo publiko znotraj te generacije? Na prvo žogo bi rekli, da ne. A vseeno, če pogledamo značilnosti te generacije, bi našli kar nekaj skupnih točk. Za predstavnike generacije X velja, da so samostojni, suvereni ter spretni v osebni in elektronski komunikaciji. Torej nekdo, ki se noče zgubiti v vsakdanji sivini in se ne ustraši drugačnosti. Zdaj pa poglejte novega Ayga. Morda pa le nekaj je na tem …

Toyotin Aygo je svojo prenovo doživel po štirih letih na trgu. Po želji za 3D-učinkom so precej spremenili sprednji konec in mu namenili novo masko ter odbijač, ki s svojo izbočenostjo močno nakazujeta črko X. Nove so tudi zadnje luči, sicer pa so ob prenovi Aygu namenili nekaj novih karoserijskih barv in dodatnih modelov platišč. Tako so le še razširili individualizacijsko ponudbo, ki je že prej zaznamovala ta model.

Tudi notranjost je doživela osvežitev, saj je poleg novih barvnih kombinacij in nekaterih materialov največ pozornosti bilo namenjene modernizaciji informacijsko-zabavnega sistema. Zdaj je že v osnovi na sredini armaturne plošče vgrajen sedempalčni zaslon na dotik, ki omogoča povezljivost s pametnimi telefoni prek protokolov Apple CarPlay in Android Auto, zna se odzvati na glasovno upravljanje ter pokazati sliko s kamere na zadku avtomobila.

Uporabniško nam Aygo ponuja precej dobro izkušnjo, dokler od njega pričakujemo to, čemur je namenjen. Vsakodnevne mestne opravke bo opravil z odliko, saj je obvladljiv, okreten in predvsem bo iskanje parkirnih mest z njim mala malica. Tudi pri prostornosti ne bo razočaral, vsaj dokler bosta med vožnjo prisotna le dva potnika. Za tretjega ali četrtega na zadnjih sedežih bo že potrebno malce več prilagajanja in stiskanja. Zaradi petih vrat sta vstopanje in izstopanje enostavnejši, a je kot odpiranja vrat vseeno malce premajhen in včasih je treba izvesti kakšen akrobatski gib. Prtljažnik s svojimi 168 litri morda ne obeta, a je vseeno sposoben 'pogoltniti' dva letalska kovčka.

Čeprav je bila pri prenovi motorja v ospredju želja po znižanju emisij CO2, je litrski trivaljnik vseeno malce pridobil moči. Zaradi izboljšanja učinkovitosti izgorevanja in povečanega kompresijskega razmerja je zdaj zmožen iz sebe iztisniti 53 kilovatov moči ter 93 njutonmetrov navora, kar Ayga do stotice požene v 13,8 sekunde. Tudi petstopenjski ročni menjalnik so malce priredili, saj so v prid nekoliko znosnejši vožnji po avtocesti malce podaljšali četrto in peto prestavo. V laboratorijskih okoliščinah naj bi Aygo desegel porabo 3,8 litra na 100 prevoženih kilometrov, a je na našem normnem krogu števec pokazal pet litrov.

Cene za Ayga se začnejo pri dobrih desetih tisočakih, a ker je možnost personalizacije precejšnja, lahko ta številka še malce poraste. Če se prepoznate v opisu lastnostih generacije X in iščete zabaven mestni avto, bo Aygo kar prava izbira.

Toyota Aygo 1.0 VVT-i X-Cite Bi-Tone

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 12.480 €
Cena osnovnega modela s popusti: 11.820 €
Cena testnega modela s popusti: 12.480 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 362 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 635 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 53 kW (72 KM) pri 6.000/ min – največji navor 93 Nm pri 4.400/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 165/60 R 15 H (Continental Conti Eco Contact)
Zmogljivost: največja hitrost 160 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 93 g/km
Mase: prazno vozilo 915 kg – dovoljena skupna masa 1.240 kg
Zunanje mere: dolžina 3.465 mm – širina 1.615 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.340 mm – posoda za gorivo 35 l
Prtljažnik: 168 l

Naše meritve

T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.288 km
Pospešek 0-100km: 15,3s
402m z mesta: 19,9s ( 113km/h)
Prožnost 50-90km/h: 23,1s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 43,7s (V.)
Poraba na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Ocena
  • Čeprav je Aygo namenjen mlajšim voznikom, bi se lahko z njegovo ideologijo poistovetil vsak, ki išče uporaben in okreten mestni avto ter hkrati noče biti del vsakdanje pločevinaste sivine na cesti

Hvalimo in grajamo
uporaben infotainment
oblikovno razgibana notranjost
vsakdanja uporabnost
okretnost
kot odpiranja zadnjih vrat

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri