Kratki test: Toyota Yaris 1.5 HSD E-CVT Bitone Blue

13. 1. 2018 | Matija Janežič
Deli

Ko pomislimo na Toyoto in njene hibridne avtomobile, nam na misel najprej pride Prius. A ta že dolgo ni več edini, saj je Toyota hibridni pogon uspešno razširila tudi na druge, povsem konvencionalne modele. Med njimi je že nekaj let tudi predstavnik majhnih mestnih avtomobilov Yaris, ki so mu spomladi – seveda v vseh motornih različicah – namenili osvežitev.

Osvežitev se je odrazila predvsem spredaj in na zadku, kjer izstopa LED-dnevna osvetlitev, oblikovalci so nekaj pozornosti namenili tudi bokom, sicer pa je Toyota Yaris ostala všečen avtomobil, ki izstopa predvsem v modro-črni kombinaciji, kakršno so namenili testnemu avtomobilu. Nekaj sprememb je tudi v notranjosti, kjer pride do izraza predvsem barvni zaslon potovalnega računalnika, omeniti pa velja, da je z novo generacijo Yaris opremljen tudi z učinkovitim kompletom varnostnih pripomočkov Toyota Safety Sense.

Testni Yaris je bil hibrid, s katerim ta model še vedno ostaja eden od bolj redkih majhnih avtomobilov s to vrsto pogona. Pogonski sklop sicer ni najbolj sodoben, saj v osnovi gre – tako kot pred osvežitvijo – za hibridni pogon Toyote Prius prejšnje generacije, seveda v obliki, prilagojeni majhnemu avtomobilu. Sestavljata ga 1,5-litrski bencinski motor in elektromotor, ki skupaj razvijeta sistemsko moč natanko 100 'konj'. Dovolj, da hibridni Yaris solidno opravi vse vozniške dolžnosti, znajde pa se predvsem v mestnem okolju, kjer pride do izraza dejstvo, da lahko precej poti – do hitrosti 50 kilometrov na uro – opravite tudi povsem na elektriko. Vsekakor to velja za tista območja, kjer s hrupom bencinskega motorja nočete motiti okolice. Kljub temu morate v želji po tihi vožnji zelo nežno pritiskati na pedal za plin, sicer se hitro vključi tudi bencinski motor.

Ugodna je lahko tudi poraba goriva. Toyota sicer trdi, da se lahko spusti celo do 3,3 litra na 100 kilometrov, a mi smo na normnem krogu dosegli še vedno solidnih 3,9 litra, na testu pa 5,7 litra na 100 kilometrov. Omeniti velja, da je bila večina voženj opravljenih relacijsko, kar pomeni, da je ves čas deloval bencinski motor, to pa seveda odstopa od smiselne uporabe hibridnega Yarisa kot predvsem mestnega avtomobila.

Predvsem mestnemu okolju ustreza tudi notranjost avtomobila, v kateri je sicer dovolj udobnega prostora za štiri do pet potnikov in 'posledice' njihovih nakupov, a je dobro počutje vseh kljub temu zagotovljeno le na krajših razdaljah. Pa vendar to prav tako velja za Yarise z motorji na notranje izgorevanje, seveda pa tudi za vse druge majhne avtomobile.

besedilo: Matija Janežič 
foto: Uroš Modlic

Preberite še:

Toyota Yaris 1.33 VVT-i Lounge (5 vrat)

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Trend+ (5 vrat)

Toyota Yaris Hybrid 1.5 VVT-i Sport

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 19.070 €
Cena testnega modela: 20.176 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 422 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 864 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –bencinski – gibna prostorni- na 1.497 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.800/min – največji navor 111 Nm pri 3.600–4.400/min. Elektromotor: največja moč 45 kW , največji navor 169 Nm. Sistem: največja moč 74 kW (100 KM), največji navor n.p. Baterija: NiMH, 1,31 kWh
Prenos moči: motorja poganjata prednji kolesi –samodejni me- njalnik e-CVT – gume 235/55 R 18 (Bridgestone Blizzak CM80).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 11.8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,3 l/100 km, izpust CO2 75 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.100 kg – dovoljena skupna masa 1.565 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.885 mm – širina 1.695 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.510 mm – prtljažnik 286 l – posoda za gorivo 36 l.
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 17,1s ( 125km/h)
poraba na testu: 5,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 3,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
udobje in prilagodljivost
pogonski sklop
vozne lastnosti
menjalnik CVT ni za vsakogar
hrup pri večjih hitrostih
poraba goriva pri večjih hitrostih