Kratki test: Volkswagen Polo GTI

Ko omenimo oznako GTI, je prva asociacija Volkswagen Golf. Toda, nemški koncern je svoje največje športne uspehe dosegel prav s Polom.

Lancia je z Delto osvojila šest naslovov, Subaru z Imprezo tri, pa nič ne kaže na to, da bodo štirje naslovi svetovnega prvaka v reliju Pola zapisali v zgodovino s tako zlatimi črkami. Priznajte, da mu je s tem vsaj malo storjena krivica. Zdaj, ko je Polo 'odrasel', se kot tak želi tudi predstaviti kupcem. Zato ga težko opišemo kot pobalina, s katerim bo vsaka vožnja kot maturantski izlet na Zakintos. Ne, zdaj je spodoben avto, ki prevzema nalogo resnega družinskega operativca, hkrati pa je zmožen tudi hitro odpeljati kakšno gorsko etapo.

Poleg tega, da je Polo z novo generacijo tako ali tako zrasel v vse smeri, so njegovo uglajenost izpilili še tako, da so mu namenili kopico uporabniških rešitev (lahko dostopna vpetja Isofix, prtljažnik z dvojnim dnom, veliko odlagalnih mest, USB-vtičnice …) ter dodali vrsto varnostno-asistenčnih sistemov (samodejno zaviranje v izogib trku, radarski tempomat, sistem za zaznavanje pešcev, tipala za mrtvi kot …). Tudi vizualno ne izstopa tako, kot bi želel kak najstnik. Izdajajo ga le malce nižja nasajenost, 18-palčna platišča, rdeča črta, ki povezuje oba žarometa, nekaj diskretnih spojlerjev in tu in tam kakšen GTI-emblem.

Precej več dela kot oblikovalski oddelek pa so imeli Volkswagnovi inženirji. Dvolitrski turbobencinar je zamenjal 1,8-litrskega iz prejšnje generacije, s tem pa je Polo tudi pridobil moč. Ker vemo, da pri Volkswagnu iz tega motorja znajo iztisniti precej več moči, lahko zapišemo, da so ga za Pola precej privili, saj zmore 'le' 147 kilovatov. Da ne bo pomote, tudi teh 200 'konjev' in 320 njutonmetrov navora že pri 1.500 vrtljajih za Pola pomeni precejšnjo brco v rit, saj ga do stotice požene v 6,7 sekunde, pospeševanje pa se ustavi pri 237 kilometrih na uro. Kot kompromis med udobjem in športnostjo so mu namenili še šeststopenjski DSG-menjalnik, ki se mu bolj prileže umirjena vožnja; ko dinamičnost stopnjujemo do meje iskanja stotink na stezi, pa se robotizirani menjalnik izkaže kot neodločen in neodziven na želje voznika.

Tako kot celoten avto je tudi podvozje ustvarjeno za kompromise. Zaradi prilagodljivih blažilnikov (s programoma Sport in Normal) in elektronske zapore diferenciala XDS+ boste s takim Polom bolj uživali tisti, ki vozniške užitke radi doživljate med popolnoma nadzorovano lego. Polo zna biti hiter na zanesljiv način, zna odpustiti kakšno napako, tisto pravo vozniško ekstazo pa boste z njim težko doživeli.

Za Pola GTI bi lahko zapisali, da v novi izvedbi prinaša veliko več uporabniških atributov kot tistih, ki jih iščejo 'lovci na stotinke'. Kot celota pa zagotovo ponuja enega od boljših paketov za vse, ki v takem avtu iščejo udobje, varnost, širok nabor opreme ter veliko dinamike.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 25.361 €
Cena osnovnega modela s popusti: 22.550 €
Cena testnega modela s popusti: 25.361 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.290 €
Tehnični podatki
Motor: 4- valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 4.400–6.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.500–4.400/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik DSG – gume 215/40 R 18 V (Michelin Pilot Sport)
Zmogljivost: največja hitrost 237 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 134 g/km
Mase: prazno vozilo 1.187 kg – dovoljena skupna masa 1.625 kg
Zunanje mere: dolžina 4.185 mm – širina 1.751 mm – višina 1.438 mm – medosna razdalja 2.549 mm – posoda za gorivo 40 l
Prtljažnik: 699–1.432 l
Naše meritve
T = 21°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.435 km
Pospešek 0-100km: 7,2s
402m z mesta: 15,1s ( 153km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • Športnik, ki svojo uporabnost postavlja pred vse druge atribute. Med ovinki hiter in obvladljiv, a tisti pravi vozniški uživači mu lahko očitajo pomanjkanje pobalinskega značaja

Hvalimo in grajamo
uporabnost
zanesljiva lega
nabor opreme
neodločnost DSG-menjalnika pri športni vožnji
neizrazitost