Land Rover Freelander2 TD4 CommandShift S

Zadnja leta za Land Rover niso bila pravljična. Potem ko so se jim pri BMW odpovedali in jih je pod svoje okrilje vzel Ford, se je pred kratkim zgodilo še najhujše, kar se lahko zgodi ponosnim Britancem. Padli so v roke Indijcev, nekdaj ene od njihovih kolonij.

Prenesi PDF testa
31. 7. 2008

Toda vsaka stvar je za nekaj dobra, pravijo. Tisti, ki se še spomnite prvega Freelanderja, se boste strinjali, da je bil dober SUV. Mogoče ni bil idealen in res je tudi, da smo morali nanj precej dolgo čakati (glede na poslanstvo znamke bi moral na ceste zapeljati prej), je pa med sebi enakimi nedvomno poskrbel za osvežitev in v svet ponesel tehnologijo HDC, ki je še danes namenjena predvsem večjim in dražjim 'polterencem'.

Freelander 2 je nova zgodba. V primerjavi s svojim predhodnikom je zrasel, oblikovno je zdaj bližji večjima bratoma, predvsem pa je v marsikaterem pogledu odločno napredoval. To je opaziti že, ko vstopite vanj.

O nemogočem položaju sedenja ni več ne duha ne sluha. Sedeži so presenetljivo dobri, udobni in izdatno nastavljivi, enako velja za volanski obroč, plastika, čeprav na pogled deluje grobo – ampak takšna se Land Roverju, po pravici povedano, poda – na otip hitro razkrije, da je kakovostna, najlepše pri vsem pa je, da je notranjost mogoče barvno usklajevati z zunanjostjo, česar bodo zagotovo vesele dame.

Kaj pa moški? Zanje so poskrbeli s tehnologijo. Tako kot predhodnik ima tudi Freelander 2 stalen štirikolesni pogon, HDC, ki je po novem še 'pametnejši' (zdaj vas varno pripelje tudi na vrh hriba in ne samo z njega) in dovršen sistem za vožnjo po terenih Terrain Response s štirimi, podlagam pod kolesi prilagojenimi programi, ki vozniku in potnikom zagotavljajo še večjo stopnjo varnosti in suverenosti. O čigavi tehnologiji govorimo, ni dvoma. Land Rover je prevelik in premočan igralec v svetu terenskih vozil, da bi se o tem lahko spraševali.

To pa ne velja za nekatere druge stvari. Odličen položaj sedenja in dodelana ergonomija sta brez dvoma delo Nemcev.

Natančneje Bavarcev. Če iz serije 1 ali 3 presedete v notranjost Freelanderja 2, ne opazite le številnih oblikovnih podobnosti (gumb za zagon motorja, merilniki, oblika prestavne ročice …), ampak lahko celo uganete obdobje, v katerem je nastajala. Ja, tako zelo beemvejevska je. Da je BMW prispeval veliko svojega znanja, razkrije tudi seznam serijske opreme.

Skoraj vse kratice, ki jih najdete v njem (DSC, EBA, EBD, CBC …), so sicer namenjene münchenskim izdelkom. Za doplačilo dobrih 2.300 evrov si je pri dizlu (TD4) mogoče omisliti tudi šeststopenjski samodejni menjalnik (CommandShift).

Za kako vrhunski izdelek gre, verjetno povedo že podatki, da je prestav šest, da menjalnik omogoča ročno pretikanje in da se zna prilagajati voznikovemu načinu vožnje. Toda kaj pravzaprav zmore in kako hiter je, ugotovite le, če ga preizkusite, in resnica je, da se s tako dovršenimi izdelki lahko pohvali le peščica znamk na svetu, med katerimi Land Roverja do zdaj ni bilo.

Od pravkar omenjene tehnologije nič manj ne zaostaja motor. 2, 2-litrski turbodizelski štirivaljnik ima vse, kar morajo danes v sebi skrivati sodobni dizli. Štiriventilsko tehniko, dvojno odmično gred, glavo iz aluminija, skupni vod zadnje generacije, variabilni turbopolnilnik, 'overboost' ipd., in ko ga zaženete, bi brez oklevanja lahko rekli, da je tudi ta BMW-jev.

Pa ni. Tega agregata v Beemvejevi motorni paleti ne boste našli. Ga pa boste (od letošnjega poletja) pri Fordu. Natančneje v S-Maxih in Galaxyjih. To pa je le še en kamenček v mozaiku, ki dokazuje, da so dozdajšnji prevzemi Land Roverju in še zlasti Freelanderju predvsem koristili.

Ena od večjih hib prejšnjega modela je bila zagotovo motorna paleta. Osnovni bencinski motor v njej je bil prešibak (sposodili so si ga kar pri športnem MG-ju), šestvaljnik (pre)- požrešen, koma j dovolj zmogljiv dizel pa predrag. V Freelanderju 2 je zgodba precej drugačna.

Avto je zrasel, vstopil v nov razred (premium), predvsem pa na ceste zapeljal s tehnologijo, z motorji in opremo, ki v celoti upravičujejo njegovo napredovanje. Edina slaba stran, za katero so na koncu prav tako krivi Nemci, je cena. Osnovi Freelander 2 se začne pri dobrih 32.000 evrih, za takšnega, kot je bil testni (brez dodatne opreme), boste morali odšteti slabih 37.000, za najdražjega v ceniku pa tudi 48.000 ne bo dovolj.

Toda to je pač davek, ki ga zahtevajo visoka tehnologija, premium razred in ne nazadnje imidž znamke.

Matevž Korošec, foto:? Aleš Pavletič

Land Rover Freelander2 TD4 CommandShift S

Osnovni podatki

Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 36.277 €
Cena testnega modela: 39.787 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 112kW (152 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 181 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,5l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.179 cm? – največja moč 112 kW (152 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/65 R 17 H (Dunlop SP Winter Sport M2).
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 11,0/6,8/9,5 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.990 kg – dovoljena skupna masa 2.505 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.500 mm – širina 1.910 mm – višina 1.601 mm – posoda za gorivo 69 l.
Prtljažnik: 405–1.670 l

Naše meritve

Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,3s ( 127km/h)
1000m z mesta: 32,0s ( 162km/h)
Največja hitrost: 181km/h (VI.)
poraba na testu: 12,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Povsem jasno je, da pri razvoju Freelanderja 2 Land Roverjevi (in BMW-jevi) vodilni možje niso razmišljali o obstoječih lastnikih Freelanderjev, ampak so iskali nove kupce. Takšne, ki od svojih jeklenih konjičkov pričakujejo več udobja in prestiža in so zato pripravljeni tudi globlje seči v žep. In to so jim tudi ponudili. Najmanjši LR-jev SUV ni le zrasel, ampak je postal tudi neprimerno bolj uglajen, zmogljivejši in konec koncev tudi dražji.

Hvalimo in grajamo
imidž znamke
vgrajena napredna tehnologija
barvno usklajena notranjost z zunanjostjo
menjalnik (CommandShift)
pogon (Terrain Response)
soliden dizel
položaj sedenja
cena
ni prave zaščite karoserije
majhen osnovni prtljažnik
dolgočasne linije v notranjosti

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri