Revolucionarnim spremembam se pri Mazdi pravzaprav izogibajo in upoštevajo načelo izpopolnjevanja preverjenih tehnologij. Preoblikovanje Mazde 3, predstavljeno avgusta lani, je novincu prineslo nove žaromete LED, notranjost je oplemenitena z boljšimi materiali, dodali so ji elektronsko ročno zavoro, gretje volanskega obroča ter projicirni zaslonček pred voznikom. Tako kot vse preostale modele(razen MX-5), so tudi Mazdo 3 zdaj opremili s sistemom GVC (G-Vectoring Controll), ki aktivno nadzoruje dogajanje pod kolesi in v korist boljši vožnji skozi ovinke prilagaja delovanje sistema za nadzor zdrsa pogonskih koles.
Mazdina odločitev, da ne bodo podlegli trendu zmanjševanja prostornin motorjem, se vsaj v Trojki zdi smiselna. Namesto da bi zamenjali celotno paleto motorjev, so se odločili izpopolniti obstoječe. Tako so s pomočjo tako imenovane SkyActive tehnologije dosegli maksimalni izkoristek dane osnove. Dvolitrski bencinski motor, ki je v tovrstnem razredu prava redkost, iz sebe iztisne prijaznih 120 'konjev'. Bolj ko vratolomne hitrosti, pričakujte linearno pospeševanje in prijazno porabo.
Kot rečeno, Mazda 3 je v notranjosti doživela nekaj sprememb, a vseeno gre za popolnoma znano okolje. Malce enolično oblikovano armaturko razbijeta belo usnjeno oblazinjenje in množica kromiranih obrob in dodatkov. Prostora je v vse smeri dovolj, le višjeraslim voznikom bo zmanjkal kak centimeter vzdolžnice. Poleg omenjenega stikala za ročno zavoro ostaja vrtljivi gumb, s katerim upravljamo izbirnik osrednjega multimedijskega zaslona. Funkcionalnost zadnjega je na visoki ravni, a vseeno je tu še nekaj prostora za izboljšave, predvsem pri povezljivosti s pametnimi mobilniki (Apple CarPlay, Android Auto …).
Kaj lahko kupci pričakujejo od aktualne Mazde 3? Zagotovo predvsem prepričanje, da je takšna preverjena zasnova v kombinaciji s kakovostnimi materiali v notranjosti pripravljena na milijon prevoženih kilometrov. A vseeno, veselimo se dneva, ko bo tudi Mazda naredila revolucijski preskok v svoji Trojki.
besedilo: Saša Kapetanovič
foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Mazda CX-5 CD 180 Revolution TopAWD AT
Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: | 23.090 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 23.690 € |
Stroški (do 100.000km)
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.063 € |
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila |
![]() |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 210 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 18 W (Michelin Pilot Sport 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna masa 1.815 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.470 mm – širina 1.795 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.700 mm – prtljažnik 364–1.263 l – posoda za gorivo 51 l. |
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.473 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,0s ( 135km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,7/14,0s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,2/22,4s (V./VI.) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Poraba na normnem krogu: | 5,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,5m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Izpopolnjena Trojka je odličen nakup za nekoga, ki ne išče naprednih tehnologij v avtu, temveč si želi le prevoziti ogromno zanesljivih kilometrov.