Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Analogna, a dobra

11. 9. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Križanci je izraz, ki se je prijel za na pogled vsaj delno terenske avtomobile, ki pa s terenci sicer nimajo dosti skupnega. Izbira je velika in vsak dan večja, bolj kot 'terenski' del lastnosti pa proizvajalci poudarjajo individualnost, digitalizacijo in obliko.

Zato boste takšnih s štirikolesnim pogonom našli manj, kot bi pričakovali, po drugi strani pa si pri večini lahko omislite vrhunske info-zabavne sisteme z bogatimi možnostmi povezljivosti, digitalne merilnike, kup asistenčnih sistemov. V resnici gre ponekod le še za računalnike, zapakirane v modno in očesu bolj ali manj prijazno pločevino, pri kateri je (z redkimi izjemami) precej vseeno, kako se peljejo, le da so dovolj udobni.

Naša podaljšanotestna Mazda CX-5 ni te sorte. Njeni merilniki so analogni in imajo le na pogled precej starikav digitalni del, ki pa ponuja premalo informacij na preveč nepregleden način. Nima niti digitalnega merilnika hitrosti, ki je v teh časih omejitev in ostrih kazni skorajda nujen, in njen info-zabavni sistem je (ob tem velja zapisati, da pri Mazdi že pripravljajo novega) sicer dober primerek prejšnje generacije. Ima tudi za dotik občutljiv zaslon, ki pa je predaleč, da bi bil res uporaben, upravljanje prek vrtljivega gumba pa je v teh časih sicer malo 'včerajšnje', a je treba priznati, da je stvar dovolj dobro naštudirana, da je uporaba dovolj intuitivna in preprosta. Manjkata sodobni funkciji povezljivosti s pametnimi mobilniki (Apple CarPlay in AndroidAuto), vgrajena navigacija pa deluje dobro.

A mi je tale 'naša' CX-5 vseeno zelo pri srcu, pa čeprav sem v redakciji verjetno največji ljubitelj digitalizacije avtomobilov (in samodejnih menjalnikov). Zakaj? Zato, ker je v svoji 'analognosti' zelo dodelana in vozniško zabavna. Menjalnik, recimo: kratka ročica, hitri in natančni gibi, dobra usklajenost z delovanjem sklopke (ki ima prijetno mehak gib stopalke). Skupaj z odzivnim (tudi v zelo nizkih vrtljajih) dizlom (okej; sam bi izbral bencinca, a ker je dizel dovolj uglajen in živahen, naj ji bo) in štirikolesnim pogonom odličen recept za vselej živahno in varno vožnjo. Poletni, počitniški meseci so prinesli tudi precej kilometrov po makadamu, in ker ima ta CX-5 tudi štirikolesni pogon, hkrati pa so gume dovolj visokopresečne, da se ni treba bati vsakega kamna, je bilo tudi precej prahu za zadkom in zabave za volanom. Ko k temu dodamo še (za križance) prijetno natančen volan z dovolj povratnimi informacijami, pa dovolj dobre sedeže (in seveda prostornost in prilagodljivost za družinsko počitniško uporabo), je jasno, zakaj mi je CX-5 tako pri srcu.

Sicer pa: verjamem, da tisti, ki do zdaj niso imeli 'digitaliziranega' avtomobila, tistega z začetka teksta tako ali tako ne bodo opazili. In takšni bodo v CX-5 uživali.

Preberite še:

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Zastavonoša

Kratki test: Mazda CX-5 G194 AT AWD Revolution Top

Mazda CX-5 CD 180 Revolution TopAWD AT - Več kot prenova

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 32.690 €
Cena osnovnega modela s popusti: 32.190 €
Cena testnega modela s popusti: 32.690 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.385 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–2.600/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar 498)
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 142 g/km
Mase: prazno vozilo 1.520 kg – dovoljena skupna masa 2.143 kg
Zunanje mere: dolžina 4.550 mm – širina 1.840 mm – višina 1.675 mm – medosna razdalja 2.700 mm – posoda za gorivo 58 l
Prtljažnik: 506–1.620 l
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.530 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,8s ( 133km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/14,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,1/11,7s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB