Krati test: Mazda MX-5 RF - Testi - Avto Magazin

Krati test: Mazda MX-5 RF

MX-5 je tako edinstven, da mu ugleda tudi dodatna različica z oznako RF ne bo mogla zmanjšati.

Krati test: Mazda MX-5 RF (foto: Luka Fabčič) Luka Fabčič
23. 12. 2017

RF je oznaka za 'retractable fastback', po videzu pa ta MX-5 bolj ali manj spominja na rešitev, ki so jo pri Porscheju imenovali Targa. Je prava izbira za vse, ki so si MX-5 želeli že od nekdaj, a imeli pri njem (neutemeljene) pomisleke o mehki strehi, pišu vetra, ko je ta odprta, in nevarnosti, kaj se zgodi z voznikovo glavo, če se avto prevrne. Toda resničnim navdušencem nad roadsterjem, ki že več kot četrt stoletja zbira najrazličnejša priznanja za množičnost prodaje, vse to najbrž ne bo pomenilo nič.

RF se tako na prvi pogled zdi polovičarska rešitev. A tudi z njo lahko uživamo v vseh dobrih straneh MX-5, torej v dobri legi na cesti in vodljivosti (tudi če izklopimo elektronski stabilnostni nadzor), zvoku motorja (za kar ni treba odpreti strehe), enostavnosti pretikanja prestav in še česa. A se moramo sprijazniti tudi s tem, da ni skoraj nobenega primernega odlagalnega prostora, še za mobilnik ne, že običajne torbice pa je treba spraviti v prtljažnik.

Z različico RF pa se za malenkost manj odpovemo udobju sodobnih avtomobilov. S to različico se zdi misel na zimo in sneg manj vprašljiva. Nihče prav tako ne bo pomislil na to, ali imajo tisti z običajnimi Mazdami MX-5 garaže in nadomestni avto. Boljše počutje zagotavlja tudi ob žgočem soncu, kjer vozniku, ki bi rad ohranil nežnejšo barvo kože ter ugodnejšo kabinsko temperaturo, niti ni treba odpirati strehe, ker tega ne bo opazil nihče od mimoidočih ali vozečih …

Katera Mazda MX-5 je torej prava? Tista s streho iz platna ali ona z dodatkom RF? Odgovor je jasen: običajna za sončne dni in veter v laseh, RF pa za takrat, ko jo moramo običajno spraviti v garažo.

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Luka Fabčič

Preberite še:

Abarth 124 Spider

Mazda MX-5 G160 Revolution Top

Mazda MX-5 1.8i Takumi

Mazda MX-5 1.8i Roadster Coupe Challenge

Mazda MX-5 1.8i Challenge

Mazda MX-5 RF

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 29.290 €
Cena testnega modela: 34.860 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 571 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.426 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 118 kW (160 KM) pri 6.000/ min – največji navor 200 Nm pri 4.600/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 W (Bridgestone Potenza S001).
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,6 l/100 km, izpust CO2 154 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.015 kg – dovoljena skupna masa 1.260 kg
Zunanje mere: dolžina 3.915 mm – širina 1.735 mm – višina 1.225 mm – medosna razdalja 2.310 mm – prtljažnik 130 l – posoda za gorivo 45 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.007km
Pospešek 0-100km: 7,7s
402m z mesta: 15,5s ( 145km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6/10,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,4/14,2s (V./VI.)
poraba na testu: 9,2 l/100km
Poraba na normnem krogu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 64dB
Ocena
  • Za prave ljubitelje neposrednega stika voznika z vsem, kar se dogaja okoli avtomobila, in primernim vetrnim pišem MX-5 z dodatno oznako RF ne prinaša nič, je pa alternativa za tiste, ki hočejo avtomobil uporabljati tudi v slabšem vremenu.

Hvalimo in grajamo
oblika
zvok motorja
lega na cesti
vodljivost
menjalnik
premalo odlagalnih mest
prtljažnik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri