Mazda3 Sport CD110 TE

Lahko bi ji rekli kar zlato povprečje. Petvratna kombilimuzina, dolžina skoraj štiri in pol metre, pod motornim pokrovom dizel s 100 do 110 konji. Zmerna količina opreme. Potem je le še vprašanje znamke.

Prenesi PDF testa
6. 1. 2005

Ja, konkurenca v tem avtomobilskem razredu je huda in avto mora, če si proizvajalec želi, da bi se dobro prodajal, izpolnjevati vsaj dva pogoja. Biti mora tehnično korekten, dovolj udoben in tehnično napreden, po drugi strani pa mora ponuditi nekaj posebnega. Odlično podvozje, dopadljivo obliko, zanimivo notranjost, veliko varnost ali zanesljivost, skratka nekaj, kar kupca pritegne, da na avto sploh pomisli in si ga zaželi pobliže spoznati.

Mazda3 ni več novinec na avtomobilskem trgu, hkrati pa tudi ni eden tistih avtomobilov, ki bi se lahko pohvalili, da so po prodaji v samem vrhu. Je krivda za to povezana s prvim ali drugim pogojem?

Če si tole Mazdo3 pogledamo s povsem tehničnega vidika, ji ni kaj očitati. 4, 4 metra dolžine poskrbi za dovolj prostorno notranjost s prtljažnikom vred, sedenje za volanom bo ustrezalo veliki večini voznikov, oprema je dovolj bogata, da so zadovoljene vse normalne potrebe sodobnega voznika.

Pod motornim pokrovom se skriva 1, 6-litrski turbodizel s 109 KM, kar je povsem dovolj za spodobno živahno premikanje dobro tono in tristo kilogramov težkega vozila. Hkrati motor ni požrešen, prav nasprotno, ni preglasen (čeprav hladen zjutraj precej glasno zaropota, pa tudi višji vrtljaji dajo zvočni izolaciji kar nekaj dela), in v ničemer ne izstopa navzdol - navzgor pa pravzaprav tudi ne. Oznaka korektno še enkrat kar sama skoči na plan.

Kaj pa podvozje? Tisti, ki ste pred kratkim prebrali veliki športni test, verjetno veste, da podvozje Mazde3 omogoča veliko, pravzaprav več, kot bi pričakovali. Glede na to, da je v sorodstvu s Focusom, ki je bil od nekdaj znan po odličnem podvozju, to ni presenetljivo. Je pa po drugi strani res, da svoje zmogljivosti podvozje dobro skriva s pretiranim nagibanjem v ovinkih, hkrati pa precej slabotnim blaženjem kratkih udarcev izpod koles. Če k temu dodamo še (tudi zaradi visokega navora) dokaj pogosto vrtenje notranjega kolesa v prazno pri pospeševanju med zavijanjem, je jasno, da lahko za tole Mazdo3 mirno zapišemo, da se pelje povsem spodobno, a nič več kot to.

Hmmm … Doslej kakšnih večjih napak še nismo odkrili (kar je dobro), a tudi ničesar, zaradi česar bi tale Mazda3 morebitnemu kupcu sedla v srce. Se lahko bolje izkaže pri oblikovanju? Navzven niti ne, oblika je sicer sveža, a na trenutke oziroma pod nekaterimi koti neusklajena, hkrati pa njena samosvojost kaže, da so se oblikovalci občasno kar preveč trudili.

Bolj živahna in prikupna je notranjost. Dvobarvni, na pogled športni sedeži so ena najboljših strani avtomobila, tudi armaturna plošča (z merilniki vred) je nekaj posebnega, saj daje (zaradi kombinacije z rdečo barvo) vtis športnosti. Uporabljeni materiali ne razočarajo, tako kot ne razočara splošni vtis notranjosti. Toda ali je to dovolj?

Odgovor na takšno vprašanje lahko dajo le prodajni rezultati. Da bi ti bili slabi, ni razloga, saj je Mazda3 v kombinaciji s tem turbodizlom avto, ki bo znal zadovoljiti vsakdanje (in manj vsakdanje) potrebe uporabnika brez težav. Če jo izberete, ne boste zgrešili. Vprašanje je le, ali vas bo uspela prepričati . .

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Mazda 3 Sport CD110 TE

Osnovni podatki

Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.657,15 €
Cena testnega modela: 18.657,15 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 80kW (109 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,2l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1560 cm3 - največja moč 80 kW (109 KM) pri 4000/min - največji navor 240 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/65 R 15 H (Yokohama Aspec).
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 6,2/4,3/5,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1350 kg - dovoljena skupna masa 1785 kg.
Zunanje mere: dolžina 4420 mm - širina 1755 mm - višina 1465 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 300-635 l

Naše meritve

T=18 °C / p=1030 mbar / rel. vl.: 67 % /Stanje km števca: 6566 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 17,8s ( 125km/h)
1000m z mesta: 32,8s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,1s
Prožnost 80-120km/h: 12,7s
Največja hitrost: 184km/h (V.)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Mazda3 je lahko (še posebej s tem motorjem) zanesljiv vsakdanji sopotnik, za katerega vam ne bo žal, da ste si ga omislili. Na žalost pa ne premore ničesar, s čimer bi vas prepričala v nakup.

Hvalimo in grajamo
armaturna plošča in merilniki
prostornost
motor
zvok motorja
ni TCS
prekratek vzdolžni pomik prednjih sedežev

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri