Mercedes-Benz A 160 CDI Classic

17. 3. 2005
Deli
Mercedes-Benz A 160 CDI Classic

Tokrat smo imeli na testu skoraj v vseh pogledih Najmercedesa. Njegov motor je bil najšibkejši, karoserija modela je v Mercedesovi ponudbi najkrajša, poraba goriva najugodnejša, poskočnost najslabša in cena skoraj najugodnejša med vozili s trikrako zvezdo.

Pa začnimo pri motorju. No, že čisto na začetku se nam je sicer malo zalomilo, saj motor v testnem primerku ni najmanjši po prostornini. Tega namreč ’podkašata’ vsaj dve bencinski različici A-ja (A 150 in A 170), je pa zato nedvomno najšibkejši v Mercedesovi ponudbi vozil. To potrdita podatka o 60 kilovatih oziroma 82 konjskih močeh in nič kaj vnebovpijočih 180 njutonmetrov največjega navora.

Morda zapisani podatki o zmogljivostih motorja ne pričarajo dovolj zgovorne slike o najpočasnosti omenjenega vozilca, saj je ta, z vsega 3, 84 metra dolžine, tudi najmanjši predstavnik družine s trikrako zvezdo na nosu, a kljub temu tehtnica še vedno pokaže ne ravno peresno lahkih 1300 kilogramov lastne mase malčka. Da je A 160 CDI na cesti med najmanj poskočnimi, priča tudi dejstvo, da motor v nobenem trenutku ne preseneti s poplavo njutonmetrov, ki bi malčka katapultirale mimo počasnega tovornjaka ali drugih počasnetov. Nasprotno, dvolitrski mlinček (prostornina motorja je 1991 cm3) prepriča predvsem s tihostjo in umirjenostjo ter, v primerjavi z večino sodobnih turbodizlov, tudi uglajenostjo.

Slaba prožnost poskrbi, da bo A 160 CDI začutil vsak klanec, še preden ga boste vi videli. Enako bo motorček občutil tudi vsak dodaten kilogramček mase v kabini ali prtljažniku. Morda se vam zdi, da pretiravamo, a dejstvo je, da bo treba za izdatnejše pospeševanje ali vsaj vzdrževanje hitrosti v strmih klancih pretakniti vsaj eno prestavo nižje ali morda celo dve.

Res pa je, da se vam bo najšibkejši turbodizelski A poleg uglajenosti odkupil tudi z gospodarnostjo, saj lahko mirno zapišemo, da je A 160 CDI najgospodarnejši Mercedes. Tako smo uspeli v najugodnejšem primeru (več kot 90 odstotkov avtoceste in medkrajevnih cest) povprečno porabo plinskega olja spraviti na vsega 5, 6 litra na prevoženih sto kilometrov poti, medtem ko je bila poraba v povprečju okoli 6, 7 litra na sto kilometrov. S tem v mislih se lahko odpravite tudi na pot, dolgo nekaj več kot 900 kilometrov, pa se vam vmes ne bo treba ustaviti, da bi dotočili gorivo.

Omenili smo že, da je A najmanjši Mercedes, a to še ne pomeni, da se boste v njem počutili tudi najbolj utesnjeno.

Nikakor! V višino in širino odmerjenih centimetrov je povsod dovolj, po dolžini pa v večini primerov ravno tako. Če bosta na prednjih sedežih sedela dva egoistična dvometraša, ki se ne bosta zmenila za kolenske centimetre zadnjih potnikov, potem zadaj pač ne morete pričakovati razkošja, kot so ga deležni recimo potniki v podaljšanem razredu S. Ne pozabite, govorimo o avtu, ki je 1, 3 metra krajši od Mercedesove zastavonoše.

Nekaj naše nejevolje si je zaslužil sistem umika prednjih sedežev pri trivratni različici, ki služi lažjemu dostopanju potnikov do zadnje klopi. Sistem je namreč omejen z razmeroma kratkim vzdolžnim pomikom naprej, zaradi katerega bodo morali biti potniki predvsem pri izstopanju bolj iznajdljivi in gibčni, povrh vsega pa je tudi vzmet, ki zadrži naslon prednjega sedeža v prekucnjeni legi, premočna. Zaradi tega mora voznik ali sovoznik pri vračanju naslona v osnovno lego razmeroma močno potisniti oziroma potegniti naslon nazaj.

V različici Classic je A tudi med najbolj oskubljenimi trikrakimi zvezdami. Tako lahko o usnju, navigaciji, samodejni klimatski napravi, telefonu in drugih sladkorčkih, zbranih na seznamu serijske opreme, le sanjate. Vendar si jih lahko omislite. Trik je samo v tem, koliko ste pripravljeni razpreti vašo denarnico, saj pri Mercedesu (skoraj) ne poznajo besede ne. Tako vam bodo na željo, da bi naredili iz najbolj oskubljenega A-ja najbolj prestižnega, z veseljem prisluhnili.

Seveda pa tudi paket opreme Classic kljub za Mercedesova merila oskubljenemu seznamu serijske opreme postreže z nekaterimi bolj ali manj željenimi postavkami. Omenimo samo bolj pomembne. Polsamodejna klimatska naprava, (neizklopljiv) stabilizacijski sistem ESP z ASR-om, zavorni ABS z BAS-om, štiri varnostne blazine spredaj, daljinsko upravljanje osrednje ključavnice, električni pomik prednjih šip, potovalni računalnik in še kaj bi se našlo.

V skladu z Mercedesovo strategijo je ’najboljša’ tudi osnovna cena vozila. Kot smo začeli test tega Mercedesa, pa ga še zaključimo. A 160 CDI Classic ni najcenejši med Mercedesi, a je takoj drugi v vrsti. Spet ga namreč ’podkaša’ najšibkejši bencinar A 150 Classic. Kljub temu, da teče beseda o dveh najcenejših A-jih, govorimo o znesku 4, 78 milijona tolarjev (A 160 CDI), kar je zelo veliko denarja za 3, 84 metra avta, tri vrata in 60 lenih kilovatov motorne moči.

Pri nakupu Mercedesov se kupci (običajno) zavedajo, v kaj se spuščajo, tako da so zelo verjetno pripravljeni na obilno praznjenje bančnega računa. Zato vam od srca priporočamo, da če si že ogledujete turbodizelskega A-ja, se ozrite vsaj do različice 180 CDI.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.959,11 €
Cena testnega modela: 20.864,63 €
Moč: 60kW (82 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,0 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1991 cm3 - največja moč 60 kW (82 KM) pri 4200/min - največji navor 180 Nm pri 1400-2600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 T (Continental ContiWinterConstact TS 810 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,0 s - poraba goriva (ECE) 6,3/4,1/4,9 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1760 kg.
Zunanje mere: dolžina 3838 mm - širina 1764 mm - višina 1593 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 54 l.
Prtljažnik: 435-1995 l
Naše meritve
T=-4 °C / p= 1002 mbar / rel. vl.: 30 % /Stanje km števca: 10.498 km
Pospešek 0-100km: 15,5s
402m z mesta: 19,8s ( 116km/h)
1000m z mesta: 36,2s ( 142km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,5s
Prožnost 80-120km/h: 23,3s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če že morate imeti dizelskega A-ja, se ozrite po modelu z nekaj več moči in navora, kot ju premore A 160 CDI. Predlagamo 180 CDI. Človek se sicer ne bi branil 200 CDI-ja, a je ta debel milijon dražji od obeh šibkejših različic.

Hvalimo in grajamo
sodobno grajen motor
menjalnik
poraba goriva
kultiviran motor
udobje vožnje pri manjših hitrostih (male grbinice)
zmogljivosti
ni šeste prestave
cena
udobje vožnje pri večjih hitrostih (cestni valovi)
volanski obroč nastavljiv samo po višini