Mercedes-Benz A 190 Avantgarde

5. 5. 2000
Deli

Natanko tako je, kot so predvidevali. Prodali so natanko toliko A-jev, kolikor so jih zmogli narediti. Slaba reklama gor ali dol! Reklama je reklama.

No, dejstvo je, da z Mercedesovo zvezdo ne kupuješ le avtomobila. Kupuješ tudi malo statusnega simbola. Ali je cena upravičena ali ne, nima smisla razpravljati. Za tistega, ki si ga privošči, prav gotovo je!

Bolj smiselno se mi zdi razpravljati o tem, kako avtomobil lahko zadovolji kupca, lastnika, voznika (voznico). Najprej je treba vedeti, da je A najmanjši Mercedes doslej (odmislimo Smarta) in je ponavadi drugi avto v družini. Uporabljamo ga za krajše vožnje, v mestni gneči, kjer je težavno parkirati.

Za dobre tri in pol metra dolg avtomobilček je ta težava sorazmerno z dolžino toliko manjša. Ravno prav ojačan volanski servo je lahek za vrtenje na mestu in ravno prav trd pri hitrejši vožnji. Tako je avtomobil vselej lepo vodljiv. Zelo pokončno nameščen (in nastavljiv) volanski obroč bo všeč tistim, ki ga imajo raje bližje kolenom kot pa prednji šipi.

Sedi se podobno visoko kot v kombijih ali enoprostorcih, zaradi visoko dvignjenega dna in praga pa je tudi vstopanje visoko. Dokler ne odprete vrat, tega niti ne opazite. Visok prag, visoko dno in visoki sedeži zahtevajo malo truda pri vstopanju, je pa zato preglednost nad okolico toliko boljša. In ne le zato, ampak tudi zaradi dovolj velikih steklenih površin z majhnimi mrtvimi koti.

Tale A z opremo Avantgarde ima, kot se za avto s poreklom spodobi, lep paket uporabne opreme. Ne bom je našteval, z ASR in ESP vred je je preveč, lahko pa rečem, da nič pomembnega ne manjka. Prej bi bilo lahko kaj odveč. Denimo velik sredinski naslon za komolce, ki je obenem tudi zaprt predal. Tam na sredini je lahko zelo uporaben ali pa ovira dostop do ročne zavore. Mogoče manjka še kakšna konzola za pločevinke, potem se pa se že ni več nad čim pritoževati.

Z novim štirivaljnikom je A postal tudi presenetljivo poskočen. Že kar malo dirkaški. Tudi glas ima tak. Do 60 km/h svoje delo opravlja ASR (sistem proti zdrsavanju koles), vendar pri agresivnem pospeševanju hoče kljub temu iztrgati volan iz rok.

Že pri nizkih motornih vrtljajih je A dovolj živahen, še živahneje pa se odziva nad 3500 vrtljaji. Motorna elektronika dovoljuje, da se kratek čas vrti tudi v rdečem polju tja do 7000 vrtljajev (denimo pri prehitevanju! ), a za to ponavadi sploh ni potrebe.

Motor je dobro (in prijetno) slišati, tako da pameten voznik že po glasu spozna, kdaj je treba prestavljati. Natančna prestavna ročica in natančen, hiter menjalnik sta dobro prilagojena motorju, ročica pa je z usnjeno-leseno oblogo še lepa in prijetna na otip. Še vedno je malce preobčutljiv pedal sklopke in ga je treba popuščati z občutkom. V nasprotnem primeru motor rad ugasne, in to ravno v križišču, ko je treba hitro speljati. A lahko povem - če to koga tolaži - da je že precej manj občutljiv, kot je bil pri prvih A-jih.

O vodljivosti A-ja je bilo že toliko povedanega, da lahko le še enkrat poudarim: z njegovo stabilnostjo ni prav nič narobe. Z malo pameti se ta avto pelje kot vsi drugi oziroma celo bolje. Podvozje je povprečno trdo, zaviranje neproblematično, vodljivost za tako majhen avto pa zelo dobra, tudi pri večjih hitrostih.

Kot se hitro navadiš na največji Mercedes, se ti lahko priljubi tudi najmanjši. Nima takih slabosti, da bi koga popolnoma odvrnile od nakupa. Rajši obratno. Ima toliko dodatkov in opreme in seveda tisti simbol na nosu, da marsikoga pritegne.

Igor Pucihar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Mazda Motor Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.307,39 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 198 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni, nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 84,0 x 85,6 mm - gibna prostornina 1898 cm3 - kompresija 10,8 : 1 - največja moč 92 kW (125 KM) pri 5500/min - največji navor 180 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (veriga) - po 2 ventila na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 5,7 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,270; II. 1,920; III. 1,340; IV. 1,030; V. 0,830; vzvratna 3,290 - diferencial 3,720 - gume 205 / 45 R 16 83H (Michelin X M+S 330), ASR, ESP
Zmogljivost: največja hitrost 198 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,8 s - poraba goriva (ECE) 10,6/6,0/7,7 l na 100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, BAS - volan z zobato letvijo
Mase: prazno vozilo 1080 kg - dovoljena skupna masa 1540 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1000 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 3575 mm - širina 1719 mm - višina 1587 mm - medosna razdalja 2423 mm - kolotek spredaj 1503 mm, zadaj 1452 mm - rajdni krog 10,7 m
Notranje mere: dolžina 1500 mm - širina 1350/1350 mm - višina 900-940/910 mm - vzdolžnica 860-1000/860-490 mm - posoda za gorivo 54 l
Prtljažnik: normno 390-1740 l
Naše meritve
T = 6 °C - p = 1019 mbar - rel. vl. = 47 %
Pospešek 0-100km: 9,2s
1000m z mesta: 32,4s ( 162km/h)
Največja hitrost: 199km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,2l/100km
poraba na testu: 10,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Ocena
  • Ker ima najmanjši Mercedes živahen in zmogljiv motorček, bodo imeli nekaj od njega tudi tisti, ki potrebujejo občasno kako dozo adrenalina. Seveda to ni dirkalnik, je pa dovolj živahen avtomobilček, s prijetnim glasom, z bogato opremo in pomembnim simbolom na nosu. To zadnje pa tudi velikokrat odtehta.

Hvalimo in grajamo
oprema
živahen motor
menjalnik
vodljivost
prilagodljivost
samodejno zaklepanje
dobro nastavljiv volanski obroč
(še vedno) občutljiv pedal sklopke
ni nosilca za pločevinke
moteč sredinski predal
ni merilnika temperature hladilne tekočine
preveč naprej nagnjeni vzglavniki