Mercedes Benz E 220 CDI Classic

24. 6. 2004 | Dušan Lukič
Deli

Da Mercedesova serija E ne sodi med najcenejše avtomobile, je jasno vsakomur, ki je že kdaj v življenju videl avto. A tudi znotraj serije so precejšnje cenovne razlike.

Predpostavimo, da si želite limuzino višjega srednjega razreda z dizelskim motorjem. Izbira je precejšnja. Recimo, da ste ljubitelj trikrake zvezde. Potem je odgovor kot na dlani: razred E. In naj ima še dizelski motor, kar je v zadnjih letih vse bolj ’in’.

Če ste bolj varčne sorte, bo to pomenilo E220 CDI z opremo Classic. Ta označuje najskromnejše opremljenega E-ja, a to še ne pomeni, da boste prikrajšani za kaj bistvenega. Tale Classic ima pravzaprav vse, kar potrebujete: samodejno klimo, vse potrebne varnostne dodatke in dovolj prostora.

Manjkajo le malenkosti, katere je treba pač doplačati. človek bi si tako, recimo, zaželel (pravzaprav bi bilo prav, da bi bil vsaj ta kos opreme serijski) v usnje oblečen volanski obroč, pa malo več (sedežne) elektrifikacije, pa . .

Pa bi seveda cena avta spet narasla. Edina ekstravaganca na avtu so bila 18-palčna Brabusova platišča, obuta v Pirellijeve copate P Zero Rosso. Zaradi tega je nekoliko trpelo udobje (kot pri vseh avtomobilih z izrazito nizkopresečnimi gumami), a se je meja zdrsa v ovinkih dvignila za tovrsten avtomobil nepričakovano visoko, vsekakor višje, kot prenese večina voznikov, ki bi si ga omislila.

Sicer pa nam je E že dolgo znan: sedi se odlično, vsa stikala so pri roki, voznika pa razvajajo tudi gumbi za upravljanje radijskega sprejemnika na volanu, odlično pregledna armaturna plošča ter že znana in s kupom varnostnih zračnih blazin podprta Mercedesova varnost. Nad udobjem se ne bodo pritoževali niti potniki na zadnjih sedežih. Prostora za noge bi lahko bilo, predvsem za dolgine spredaj, tudi več.

Na udobje je, kot se za Mercedesa spodobi, naravnano tudi podvozje. Za nekaj ’udarcev’, ki se na slabši cesti prebijejo do potnikov, lahko ’okrivimo’ predvsem nizkopresečne gume. To pomeni tudi nekaj nagibanja na ovinkasti cesti, kjer skriti ’sopotnik’ (sliši na ime ESP) še enkrat prileze na plan.

Če se lotite športnejše vožnje, se izkaže, da je volan preveč posreden in nudi premalo informacij o tem, kaj se dogaja s prednjimi kolesi. Potem začne podvozje ubogljivo slediti z volanom začrtani smeri in mora voznik storiti res veliko neumnost, da avto sredi ovinka vrže iz tira. Še posebej, ker ne boste pretirano noreli s tem avtom.

Z 2, 2-litrskim dizelskim motorjem, opremljenim s turbinskim polnilnikom, po štirimi ventili na valj in tehnologijo skupnega voda, zmore 150 KM, kar je za premikanje sicer dobro tono in pol težkega avtomobila ravno še dovolj. Še posebej v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Kaj človek v takem avtu sploh še potrebuje? Ja, res je, morda bi bil boljši močnejši motor, pa usnje na sedežih, pa . . Ampak takšen kot je E 220 CDI Classic, je dobra osnova.

Dušan Lukič

Foto Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 44.646,14 €
Cena testnega modela: 50.509,10 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 214 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2148 cm3 - največja moč 110 kW (150 KM) pri 4200 vrt/min - največji navor 340 Nm pri 2000 vrt/min
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 245/40 ZR 18 Y (Pirelli P Zero Rosso)
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,6 s - poraba goriva (ECE) 9,2/5,4/6,8 l/100 km
Mase: prazno vozilo 1610 kg - dovoljena skupna masa 2145 kg
Zunanje mere: dolžina 4818 mm - širina 1822 mm - višina 1452 mm - prtljažnik 540 l - posoda za gorivo 70 l
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1030 mbar / rel. vl. = 37 % / Stanje kilometrskega števca: 20670 km
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,4s ( 128km/h)
1000m z mesta: 31,9s ( 165km/h)
Največja hitrost: 214km/h (D)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,6m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
poraba goriva
udobje
oblika
prostornost
prožnost motorja pod 2.000 vrt/min
prepočasen volan s premalo povratnimi informacijami