Mercedes-Benz E-T 280 CDI 4Matic

16. 8. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Avtomobile vendarle kupujemo tudi s srcem, zato se v njih, pa naj bo to oprema ali tehnika, dostikrat znajde tudi kaj, česar, roko na srce, res ne bi potrebovali. Včasih je težko biti racionalen.

A tale razred E je kljub dolgemu imenu v resnici izjemno racionalen paket. Nobenega pretiravanja, nič odvečnega, vse skupaj izjem­no korektno, a hkrati germansko hladno. Nekako tako, kot bi človek od Mercedesa tudi pričakoval.

Po vrsti: E pomeni, da je v notranjosti (na sedežih) dovolj prostora za štiri odrasle, da kolena zadaj (razen pri izrazitih dolginih) ne tiščijo v naslonjala prednjih sedežev in da je počutje na splošno dovolj prostorno. Sedi se dobro, ergonomija je (z izjemo Mercedesove klasične ene obvolanske ročice) zgledna, pros­tora za drobnarije pa je na pretek.

280 CDI je za ta velikostni razred najboljša izbira med dizli - 200 in 220 sta pač nekoliko preslabotna, 320 pa je že (gledano strogo racionalno) pretiravanje. Dobrih 220 ‘konjev’ (in 440 njutonmetrov največjega navora) pomeni, da je ta E, ne glede na to, ali je prazen ali popolnoma naložen, vedno dovolj živahen, da voznik ne dobi občutka podhranjenosti, hkrati pa dovolj varčen, da ne trpi denarnica. Malce boljša zvočna izolacija mu ne bi škodila, a tistih, ki kupujejo dizla, njegovo bolj ali manj slišno ropotanje (in drgetanje) ponavadi ne moti. Še posebej, če gre za šestvaljni dizel . . In samodejni menjalnik je motorju kot pisan na kožo. Nikar ne posegajte po ročnem.

T seveda pomeni kombijevsko različico karoserije in razen omembe ogromne, 690-litrske prostornine prtljažnika, ki je zaradi svoje pravilne oblike še toliko bolj uporabna, tu ni kaj dodati. Če rabite prostor, je to to.

In 4Matic? Recimo, da je ta del E-ja še najbližje ‘nepotrebnemu’. Ja, preživeti se da tudi brez štirikolesnega pogona. A kdor je že občutil njegove prednosti na spolzki podlagi, brez njega ne bo hotel biti nikoli več. Zato naj kar bo, še posebej, ker je E tudi z njim v osnovi še vedno gnan zadaj, prednja kolesa pa pomagajo le po potrebi in nimajo vpliva na občutek na volanu. 4Matic deluje, ne da bi ga opazili. In tako je prav.

Torej, kaj je odveč? Le kak evro pri ceni . . 56 tisočakov ni malo. A pri uglednih znamkah je ceno pač treba vzeti v zakup.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 56.750 €
Cena testnega modela: 64.747 €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s
Največja hitrost: 226 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.987 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 4.000/min – največji navor 440 Nm pri 1.400–2.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 17 V (Bridgestone Blizzak LM-25V).
Zmogljivost: največja hitrost 226 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – poraba goriva (ECE) 10,9/6,7/8,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.965 kg – dovoljena skupna masa 2.540 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.885 mm – širina 1.820 mm – višina 1.485 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 690 l
Naše meritve
T=8 °C / p= 1.005 mbar / rel. vl.: 54 % /Stanje števca: 6.841 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,6s ( 134km/h)
1000m z mesta: 30,6s ( 171km/h)
poraba na testu: 10,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če rabite avto, ki je prostoren, udoben, varčen, dovolj zmogljiv in ima dovolj ugledno značko na nosu, z E 280 CDI T 4Matic ne boste zgrešili - pretiravali pa tudi ne.

Hvalimo in grajamo
sedeži
motor
menjalnik
cena
namestitev stopalke ‘ročne’ zavore