Mercedes-Benz ML 320 CDI 4Matic

27. 5. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Sedem. Ne, nič zloveščega ni na tem ML-u (še barva ne). Sedem je le število prestav v menjalniku. In ta se odlično razume z motorjem.

165 kilovatov oziroma 224 'konjev' namreč za premikanje krepko več kot dve toni težkega avtomobila (ki tudi ni aerodinamični biser) ni prav veliko, a se v praksi izkaže, da je ML dovolj živahen, in če le ne postavljate avtocestnih hitrostnih rekordov, tudi varčen.

Dobro, ob porabi okoli 13 litrov bi se marsikdo zgrozil, a treba je vedeti, da so naši kilometri ali mestni ali pa hitri. Ob zmerni, relacijski vožnji utegne biti poraba manjša za približno dva litra. In menjalnik? Včasih je treba prav paziti, da voznik sploh zazna prestavljanje, so pa tudi trenutki, ko malo pregrobo cukne. A na splošno si zasluži zelo pozitivno oceno, še posebej ker so prestavna razmerja odlično izračunana.

Sicer pa: to vozniki tovrstnih ML-ov vedo, odkar je ta pogonska kombinacija na voljo. ML 320 CDI namreč ni najbolj svež, konec koncev so ga pomladili že lani, in takrat so mu nataknili nov nos z vodoravnimi letvicami v maski, nove prednje luči, precej bolj pregledna vzvratna ogledala (zato je ob parkirnem sistemu mestna uporaba sicer velikega ML-a povsem nezahtevna), nov zadnji odbijač, malce spremenili sedeže (in sedi se še vedno odlično) in še nekaj malenkosti.

Prostora spredaj je na pretek, pod komolčno oporo se skriva velik predal, zanimivo pa je, da Mercedesovi oblikovalci prostora, ki so ga dobili s premestitvijo prestavne ročice ob volanski obroč, niso izkoristili za več prostora za drobnarije.

Ročaja ob strani imata namreč še vedno luknje in tako vse, kar ni v obeh prostorih, namenjenih odlaganju pločevink in steklenic s pijač, prej ali slej konča na tleh avtomobila. Škoda za izgubljeno priložnost, ob prenovitvi bi lahko spremenili tudi to malenkost. Uporabljeni materiali so kakovostni, in ko se voznik navadi tipično Mercedesove ergonomije z le eno obvolansko ročico, je počutje za volanom odlično.

Enako velja za počutje sopotnikov, in ker prtljažnik že v osnovi premore dobrih 550 litrov prostornine, je seveda takoj jasno, da je takle ML zelo dober družinski avto. Težava je le v tem, da si ga bo večina družin lahko ogledovala le od daleč. 77 tisočakov za testno vozilo (ob tem seveda velja poudariti, da je bila oprema bogata, vključno z zračnim vzmetenjem) je ogromno denarja in tudi čisto osnovni tako motorizirani ML ni poceni: 60 tisočakov.

A to konec koncev spada že bolj v poglavje ekonomije in ne tehnike. ML se kljub takšnim cenam povsod dobro prodaja (natančneje: se je prodajal, dokler ni udarila recesija), kar je znak, da je dovolj dober, da upraviči ceno.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 60.450 €
Cena testnega modela: 77.914 €
Moč: 165kW (224 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,6 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.987 cm? – največja moč 165 kW (224 KM) pri 3.800/min – največji navor 510 Nm pri 1.600–2.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/50 R 19 V (Continental ContiWinterContact M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – poraba goriva (ECE) 12,7/7,5/9,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 2.185 kg – dovoljena skupna masa 2.830 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.780 mm – širina 1.911 mm – višina 1.815 mm – posoda za gorivo 95 l.
Prtljažnik: 551–2.050 l
Naše meritve
T = 11 °C / p = 1.220 mbar / rel. vl. = 40 % / Stanje kilometrskega števca: 16.462 km
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,3s ( 138km/h)
Največja hitrost: 215km/h (VI., VII.)
poraba na testu: 12,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • 320 CDI je najpogostejša ML-ova motorizacija in priznati je treba, da je kombinacija šestvaljnega turbodizla in sedemstopenjske avtomatike odlična.

Hvalimo in grajamo
motor
položaj za volanom
podvozje
uporabnost
cena
premalo prostorov za drobnarije
namestitev stopalke (nožne) 'ročne' zavore