MultipraktikMercedes-Benz V300d 4Matic Exclusive

Dolga in udobna službena avtocestna pot s kupom potnikov? Zna. Družinski smučarski izlet po zasneženih gorskih cestah? Zna. Odpeljati kup tovora? Zna. Se z družino ali prijatelji in kupom športne opreme podati v odročne konce, ne glede na podlago pod kolesi? Zna. Je pač multipraktik.

Mercedes-Benz V300d 4Matic Exclusive (foto: Dušan Lukič) Dušan Lukič
10. 10. 2019

Seveda Mercedesov razred V tudi v takšni obliki, kot je bil testni, ni vsemogočen. Štirikolesni pogon 4Matic je odličen in trebuh je kar lepo oddaljen od tal, a terenec seveda ni. Tudi udobna potovalna limuzina ne, a ko govorimo o družinskih ali potniških ’kombijih’ (v navednicah zato, ker je mnogo bliže osebnemu avtomobilu kot klasičnemu kombiju), je med najbolj uporabnimi in prilagodljivimi.

V redu, še bolj uporaben in prilagodljiv bi bil (razen za tiste, ki nujno potrebujejo osem sedežev), če bi v drugi in tretji sedežni vrsti namesto trisedežne klopi imel dva ločena sedeža. Zato, ker ju je mnogo laže prestavljati in odstranjevati (klop je tako zelo težka, da morata to početi dve osebi), pa tudi zato, ker je potem vanj veliko laže naložiti dolge športne pripomočke. Saj ne, da v testnega ni šlo: 3,3 metra dolg SUP je požrl brez težav, a je bil ta vendarle nameščen više, na zložena srednja naslonjala sedežev klopi (naslonjala so namreč ločena tretjinsko, sedežni del pa v razmerju 1/3: 2/3). Če ni imel ločene sedeže, bi šel na tla med njimi.

In ko smo že pri tem, česa bi si še želeli: kakega predalčka za drobnarije več za tiste spredaj, pa USB-vtičnic zadaj. In malo daljšega vzdolžnega pomika voznikovega sedeža (pa tudi sovoznikovega), saj je za tiste višje (recimo meter devetdeset in več) spredaj pri nogah malce tesno.

Ostalo? Odlično. Zvočna izolacija (in usmerjanje zraka okoli karoserije) je dovolj dobra, da je tak V tih tudi pri ’nemških’ avtocestnih hitrostih in te zaradi odličnega dvolitrskega turbodizla (tudi on je dovolj tih), ki zmore zelo zdravih 176 kilovatov oziroma 240 ’konjev’, tudi zlahka doseže – čeprav je šlo za dolgo različico z 3,2-metrsko medosno razdaljo, 514 centimetri skupne dolžine in 2,2 tone lastne mase.

Štirikolesni pogon se odlično znajde, ko se je treba prebiti po slabih kolovozih, strmih makadamih in lažjem terenu, seveda pa pride zelo prav tudi v snegu. Podvozje? Dovolj udobno, hkrati pa lepo nadzira neželena nihanja karoserije. Tu in tam se v notranjost prebijejo le sunki s kratkih, ostrih neravnin, a vseeno: vožnja po slabem makadamu, na primer, je veliko udobnejša, kot bi pričakovali.

Tudi klimatizacija je odlična, predvsem pa tudi zelo zmogljiva: tudi v najbolj vročih dneh je notranjost Veja na znosne temperature ohladila v le nekaj minutah, ob tem pa je zračnike mogoče zlahka nastaviti tako, da mrzel zrak ne piha naravnost v potnike.

Tale V sicer ni imel (in to mu štejemo v krepak minus) Apple CarPlaya in AndroidAuta v infozabavnem sistemu, je pa ta po drugih kriterijih za takšen avtomobil dovolj dober. Smo pa pogrešali več asistenčnih sistemov, ti, ki pa so, pa bi morali biti boljši: aktivni tempomat ustavlja preveč sunkovito, sistem za nadzor mrtvih kotov in ohranjanje voznega pasu pa sta sploh manjkala – in to kljub temu, da je imel V opremo Exclusive, ki sicer vključuje električna drsna vrata na obeh straneh (in električni pogon prtljažnih vrat), odličen samodejni menjalnik, omenjeno odlično klimatizacijo tudi za drugo in tretjo sedežno vrsto, 360-stopinsko kamero in še in še. Ja, še nekaj tisočakov bi bilo treba porabiti za varnostne asistence, pa bi bil tale V domala popoln.

In glede na to, da takšen V Exclusive že v osnovi stane slabih 95 tisočakov (in jih je tudi vreden), nekaj tisočakov za boljše sedeže zadaj in asistenčne sisteme za njegovo ciljno skupino potencialnih kupcev ne bi smela biti težava, kajne?

Mercedes-Benz Razred V V300d 4Matic Exclusive (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: Autocommerce d.o.o
Cena testnega modela: 89.666 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 62.786 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 89.666 EUR €
Moč: 176kW (239 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s s
Največja hitrost: 220 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,9l/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 787 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2,159 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.950 cm3 – največja moč 176 kW (239 KM) pri 4.200/min – največji navor 500 Nm pri 1.600–2.400/min
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/45 R 19 Y (Continental Conti Sport Contact)
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 156 g/km
Mase: prazno vozilo 2.127 kg – dovoljena skupna masa 3.100 kg
Zunanje mere: dolžina 4.895 mm – širina 1.928 mm – višina 1.880 mm – medosna razdalja 3.200 mm – posoda za gorivo 57 l

Naše meritve

T = 22 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 2.458 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,1s ( 132km/h)
Trušč pri 90km/h 61 dbdB
Hvalimo in grajamo
udobje
dovolj ugodna poraba
zmogljivosti
prekratek vzdolžni pomik in dolžina sedala pri prednjih sedežih 
infozabavni sistem nima Apple CarPlayja in AndroidAuta
premalo serijskih asistenčnih sistemov

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri