Na kratko: Adria Coral 2.3 (95 kW) 35 L S 670 SL

25. 10. 2013
Deli

Adria je na pravkar končanem sejmu v Düsseldorfu javnosti predstavila svojo največjo novost, novega Corala, ki je legendarni avtodom te novomeške znamke. Mi pa vam kar iz prve roke zaupamo, kakšen je, tudi ko se z njim odpravite na pot.

Kljub trgu, ki je v krču, Adria dela dobro. Z Matrixom in revolucionarno rešitvijo postelje, ki se spusti izpod stropa le s pritiskom na gumb, kot za stavo pobirajo najvišja priznanja in seveda, kar je najpomembneje, navdušujejo uporabnike. Coral, ki zapolnjuje vrzel med bivalniki, ki so narejeni na osnovi kombijev, in med tistimi največjimi modeli, nima lahke naloge, saj mora združiti oba svetova v zlato sredino. Na voljo so tri ravni opreme: osnovna Axess, srednja Plus in najvišja z oznako Supreme.

Narejen je na šasiji Fiatovega Ducata, torej ga poganja paleta preizkušenih Fiatovih JTD turbodizlov (2,0-, 2,3- in 3,0-litrski). Preizkusili smo srednjega, ki je v celoti kos vsem naporom, ki jih povzročata volumen in teža hišice na kolesih. Ob svoji aerodinamični in sloki zunanjosti ter predvsem zaradi ugodnega težišča se Coral pelje lepo, lahko bi celo rekli lahkotno. Ob 229 centimetrih, kolikor meri v širino, in 258 centimetrih v višino tudi občutljivost za bočni veter ni težavna in je precej manjša kot pri večjih modelih.

Novinec zaradi svoje pametne zasnove zunanjosti in uporabe sodobnih materialov tudi ni pretirano žejen. Ob zmerni potovalni hitrosti poraba goriva pade pod 10 litrov, z nekaj pazljivosti celo na devet litrov. Kombinacija podeželskih cest in avtoceste pa prinese nekoliko višje povprečje, ki je znašalo 10,5 litra. Vsakršno priganjanje nad 120 km/h pa porabo hitro poveča za vsaj dva litra na 100 prevoženih kilometrov.

Voznikov prostor je enak kot v Fiatovem Ducatu, vse tisto za njegovim hrbtom pa ponuja udobje manjšega stanovanja. V poletnih mesecih ročna klimatska naprava dovolj ohladi celoten bivalen prostor, tako da z vročino med vožnjo ni težav. V osnovi je Coral namenjen štirim potnikom s postavitvijo ležišča 3 + 1, v resnici pa je idealen za dva ali tri potnike. Velika postelja (sestavljena je iz blazin: 200 x 80, 185 x 80 in 157 x 40 centimetrov) čez celotno širino in s pametno postavitvijo garderobnih omaric ima odlično vzmetnico, zato je udobna kot prava zakonska postelja.

Če se v njem pelje več potnikov, pa bo za spanje treba zložiti mizico in iz jedilnice sestaviti še drugo posteljo. Za to opravilo smo porabili manj kot minuto. Notranjost je svetla, elegantna in prostorna in s tem pusti vtis modernosti. Všeč nam je, kako domiselno so razporedili omarice in predale, saj prostora za oblačila, posodo in živeža zlepa ne zmanjka. Zelo uporabna je kuhinja, ki premore štedilnik s tremi plinskimi gorilniki in pečico, pomivalno korito in delovni pult, in tako tudi na potovanju lahko pričarate nekaj domačnosti ob najljubših jedeh.

Navdušil nas je tudi velik prtljažni prostor, ki mu lahko rečemo kar shramba – ta je dostopna z leve in desne strani. Pozimi vanj lahko spravite vso opremo za smučanje in sankanje, poleti pa kolesa za družinske kolesarske izlete.

Kot se za sodobni bivalnik spodobi, je njegova uporaba skoraj neomejena. Ob zmerni porabi goriva in odlični postavitvi notranjih elementov, kakovosti ter visoki ravni estetike je novi Coral na pravi poti, da ponovi neverjeten uspeh svojih predhodnikov.

Besedilo in foto: Peter Kavčič

Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.287 cm3 – največja moč 95 kW (130 KM) – največji navor 320 Nm pri 1.800–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost: ni podatka – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – povprečna poraba goriva 10,5 l, izpust CO2: ni podatka.
Mase: prazno vozilo 2.945 kg – dovoljena skupna masa 3.500 kg.
Zunanje mere: dolžina 7.365 mm – širina 2.299 mm – višina 2.785 mm – medosna razdalja 4.035 mm –prtljažnik: ni podatka – posoda za gorivo 90 l.