Na kratko: Audi Q5 2.0 TDI clean diesel (140 kW) Quattro

13. 11. 2014 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Za avtomobilski razred križancev se zdi, kot da ni bilo gospodarske krize. Prodaja je bila in je še vedno odlična, med njimi pa vidna vloga pripada tudi Audiju Q5. Povsem jasno, zakaj!

Že davno so minili časi, ko je bila za nakup avtomobila pomembna zgolj znamka. Seveda, v veliki meri je krivo dejstvo, da je danes izbira precej večja, predvsem različnih modelov znotraj posamezne avtomobilske znamke. Posledično je tako na voljo tudi več karoserijskih različic in avtomobilskih razredov. Zanimivo pa je, da so lahko avtomobili posamezne znamke približno enako dobri, prodaja pa povsem različna. Lahko so dobre limuzine pa športni kupeji in seveda karavani, a križanci so razred zase. Tudi pri Audiju! Vendar ko sedete v Q5 in se z njim zapeljete, vam hitro zleze pod kožo in postane vam kristalno jasno, zakaj je eden najbolj zaželenih premijskih križancev.

Po lanskoletni kozmetični prenovi je pri Audiju sledila prenova motorjev, ki so seveda osveženi do te mere, da ustrezajo okoljskim normativom EU 6. To pomeni več varčnosti in manj škodljivih izpuhov, ne pa manj moči, kot bi marsikdo utegnil razmišljati. Dvolitrski turbodizelski motor se je v močnejši različici pred prenovo postavljal s 130 kilovati in 177 'konji', zdaj pa z oznako clean diesel ponuja 140 kilovatov oziroma 190 'konj'. Ob tem je v povprečju za 0,4 litra varčnejši, v ozračje pa prav tako v povprečju izpusti 10 g/km manj CO2. In zmogljivosti?

Z mesta do 100 pospeši 0,6 sekunde hitreje, največja hitrost pa je večja za 10 kilometrov na uro.

Žal vsaka prenova prinese tudi novo, višjo ceno. Audi Q5 v tem prav tako ni izjema, a je razlika v ceni med omenjenima različicama zgolj 470 evrov, kar se, če upoštevamo vse omenjene izboljšave, zdi smešno malo. Jasno, nizka ni niti osnovna cena tega vozila, še manj testnega. A če se zgražate nad njo, naj vam namignem, da je Q5 bil in še vedno je najbolje prodajan Audi. Preprosto je zgodba o uspehu ne glede na to, da se morda komu zdi (pre)drag.

Vendar ko ga postaviš ob bok konkurenci, ko ugotoviš, da se pelje nadpovprečno dobro in da ponuja nadpovprečno udobje, cena niti ni več tako pomembna, vsaj za tistega kupca ne, ki želi dati toliko denarja za avtomobil. Daš veliko, a tudi veliko dobiš. Audi Q5 je eden tistih križancev, ki se po vožnji, obnašanju v ovinkih, z lego in udobjem ne oddaljuje preveč od limuzinskega povprečja. Več ni vedno najbolje in težava križancev je seveda velikost in teža. Fizike se ne da ugnati, lahko pa je avto narejen tako, da ima z njo čim manj težav.

Audi Q5 je zato eden redkih, ki ponuja vse in še več: robustnost in prostornost križancev ter limuzinske zmogljivosti in udobje. Če k temu prištejemo še privlačno obliko, dober motor, enega boljših samodejnih menjalnikov in kakovostno ter natančno izdelavo, dvoma ni več – kupec ve, kaj plača. Mi na tem mestu lahko samo pripomnimo, da mu zavidamo. Ne plačevanja, ampak vožnjo.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 37.940 €
Cena testnega modela: 52.283 €
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.800–4.200/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7- stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 235/65 R 17 V (Continental Conti Sport Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – poraba goriva (ECE) 6,4/5,3/5,7 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.925 kg – dovoljena skupna masa 2.460 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.629 mm – širina 1.898 mm – višina 1.655 mm – medosna razdalja 2.807 mm –prtljažnik 540–1.560 l – posoda za gorivo 75 l.
Naše meritve
poraba na testu: 7,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,5 l/100km
Ocena
  • Zmotno je prepričanje, da so vsi dražji avtomobili (oziroma premium, kot jih imenujemo) enako dobri. Še manj so enako dobri križanci, pri katerih je meja med križancem in običajnim težkim kombijem zelo tanka in jo marsikateri nehote prestopi. Res malo pa je takšnih križancev, ki ne puščajo zamer niti ljubiteljem običajnih osebnih avtomobilov, se peljejo skoraj enako dobro, ob tem pa so tudi videti odlično. Pa ne porabijo veliko goriva in niso škodljivi za okolje. Audi Q5 vse to je. In zakaj se tako dobro prodaja, je pač jasna stvar.

Hvalimo in grajamo
oblika
motor, zmogljivosti in poraba
štirikolesni pogon Quattro
lega na cesti
počutje v kabini
kakovost in natančnost izdelave
cena
cena dodatne opreme