Na kratko: Jaguar XF Sportbrake 2.2D (147 kW) Luxury

9. 1. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Da je Jaguar dovolj prestižna znamka, da se spopada z nemško premijsko trojico (in še več), seveda ni dvoma. Zato tudi ni presenetljivo, da je XF dobil tudi karavansko različico.

XF sicer ni najnovejši model, na trgu je od leta 2008, lani so ga prenovili, in ker so karavani med kupci tega avtomobilskega razreda priljubljeni, je dobil tudi različico Sportbrake, kot pri Jaguarju rečejo karavanom. XF Sportbrake je morda oblikovno celo lepši od limuzine, v vsakem primeru pa spada med tiste karavane, ki dajejo vtis, da so oblikovalci bolj kot na uporabnost pazili na lepoto. A le na papirju, saj je s svojim 540-litrskim prtljažnikom in skoraj petmetrsko zunanjo dolžino v resnici zelo uporaben potovalnik za več oseb ali družinski avtomobil.

Notranjost je primerno prestižna, vključno z vrtljivim gumbom menjalnika, ki se ob zagonu motorja dvigne iz sredinske konzole, materiali in izdelava so dobri. In ko smo že pri menjalniku: osemstopenjska avtomatika je uglajena, a tudi dovolj hitra, hkrati pa se odlično razume z motorjem. V tem primeru je šlo za 2,2-litrski dizelski štirivaljnik s 147 kilovati oziroma 200 'konji' (drugi možnosti sta še 163-'konjska' različica tega motorja ter trilitrski turbodizelski V6 z 240 ali 275 'konji'), ki je prepričljivo zmogljiv, a tudi dovolj varčen. Pogon je sicer speljan k zadnjima kolesoma, a boste to zaradi odlično nastavljenega ESP le redko opazili, saj vrtenje koles v prazno ob pretežki voznikovi desni nogi kroti učinkovito, a nežno in praktično neopazno.

Podvozje je dovolj udobno, da se odlično znajde tudi na slabih cestah, a hkrati dovolj čvrsto, da se avtomobil med ovinki ne maje, zavore so zmogljive, krmiljenje pa dovolj natančno in ponuja dovolj povratnih informacij. In tako je tak XF Sportbrake dober kompromis med družinskim in dinamičnim avtomobilom, med zmogljivostmi in porabo ter med uporabnostjo in videzom.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.179 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 3.500/min – največji navor 450 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,8 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,3/5,1 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.825 kg – dovoljena skupna masa 2.410 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.966 mm – širina 1.877 mm – višina 1.460 mm – medosna razdalja 2.909 mm –prtljažnik 550–1.675 l – posoda za gorivo 70 l.