Na kratko: Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 Multijet 250 Summit

Kar malce nenavadno je, kako hitro so prenovili prejšnjo generacijo.

Jeep je avtomobilska znamka, ki jo številni takoj povežejo s terenci. Saj veste, tako nekako kot (bivše podjetje) Mobitel z mobilnim telefonom. A s tem ni pravzaprav nič narobe, saj si je Jeep v resnici ustvaril ugled prav s terenci. No, Grand Cherokee že dolgo ni zgolj terenec, je tudi luksuzen avtomobil, s katerim kupec zagotovo izstopa.

Včasih je bil zaželen prav zaradi tega, saj v Sloveniji ameriški avtomobili niso bili pogosti. Ob tem je moral kupec prezreti očitne ameriške gene, ki so se kazali v neprepričljivem podvozju, muhastem menjalniku in seveda ogromni porabi goriva. Bencinski motorji in težki avtomobili pač niso šparovčki.

Tako je glede na vse omenjeno zadnja (hitra) prenova bolj razumljiva. Nekoč je bil Grand Cherokee znan po svoji škatlasti obliki, zdaj ni več tako. Že četrta generacija je prinesla precej sprememb, še več jih je zadnja. Morda ali pa predvsem zato, ker je Jeep skupaj s celotno skupino Chrysler prevzel italijanski Fiat.

Oblikovalci so mu namenili nekoliko drugačno masko z značilnimi sedmimi bolj položnimi odprtinami, dobil pa je tudi nove in precej tanjše žaromete, ki zbujajo pozornost z oblikovno zelo všečno LED-obrobo. Tudi zadnje luči so diodne, poleg rahlo spremenjene oblike pa večjih novosti ni. A jih tale 'Američan' niti ne potrebuje, saj tudi tak, kot je, oblikovno prepriča in povzroča, da se mimoidočim glave za njim obračajo kar same.

Prenovljeni Grand Cherokee še bolj prepriča v notranjosti. Tudi ali pa predvsem zaradi opreme Summit, ki vsebuje številne bombončke: povsem usnjeno notranjost, odličen in glasen avdiosistem Harman Kardon z vsemi pripadajočimi vtičnicami (AUX, USB, SD-kartica) ter seveda povezljivim sistemom bluetooth in velikim osrednjim zaslonom, ogrevane in hlajene prednje sedeže, kamero za vzvratno vožnjo, vključno z zvočnim opozorilnikom parkirnih tipal, ter odličen tempomat, ki ga pravzaprav sestavljata dva – klasičen in radarski, kar vozniku omogoča, da izbere primernejšega trenutnim voznim razmeram. Sedi se dobro, prednja sedeža sta električno nastavljiva v osmih smereh. Tudi sicer je počutje v kabini dobro, ne gre se pritoževati niti nad ergonomijo.

Če berete zato, da bi izvedeli, kako zelo žejen je ta 'Indijanec', vas moram razočarati. Med vsakodnevnimi (mestnimi) opravili oziroma vožnjo sploh ni nujno, da poraba preseže povprečje 10 litrov na 100 kilometrov, pri zunajmestni vožnji pa jo lahko zmanjšate še za liter ali dva. Jasno, za to ni zaslužen bencinski, ampak odličen in močan trilitrski šestvaljni turbodizelski motor (250 'konj') in kar osemstopenjski menjalnik (znamke ZF). Malce neodločnosti in sunkovitosti menjalnik pokaže zgolj pri speljevanju, med vožnjo pa deluje dovolj prepričljivo, da potrebe po prestavljanju prek obvolanskih lopatic sploh ni.

Če prištejemo še zračno vzmetenje (ki zna 'razmišljati' in prilagaja višino avtomobila pri hitrejši vožnji v prid manjše porabe goriva), številne asistenčne sisteme in seveda štirikolesni pogon Quadra-Trac II, skupaj s sistemom Selec-Terrain (ki vozniku prek vrtljivega gumba ponuja izbiro petih prednastavljenih programov vozila in pogona glede na teren in oprijem), je tale Grand Cherokee lahko za marsikoga optimalna izbira. Jasno, pogonski sklopi in tudi vožnja se ne morejo primerjati s tistimi iz premijskih predstavnikov razreda SUV, navsezadnje Grand Cherokee ne mara niti hitre vožnje po ovinkasti in neravni cesti, kar pa še vedno ni dovolj velik minus, da bi ga lahko označili za nezanimivega.

Navsezadnje prepriča tudi s ceno – daleč od tega, da bi bila nizka, a glede na ponujeno količino tudi razkošne opreme utegnejo biti prej omenjeni tekmeci precej dražji. In ker avtomobil navsezadnje ni namenjen dirkanju, bo večino voznikov zlahka zadovoljil, obenem pa jim bo s svojo karizmo in zbujanjem pozornosti še nežno popihal na dušo.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.987 cm3 – največja moč 184 kW (251 KM) pri 4.000/min – največji navor 570 Nm pri 1.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 265/60 R 18 H (Continental Conti Sport Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 9,3/6,5/7,5 l/100 km, izpust CO2 198 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.533 kg – dovoljena skupna masa 2.949 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.875 mm – širina 1.943 mm – višina 1.802 mm – medosna razdalja 2.915 mm –prtljažnik 700–1.555 l – posoda za gorivo 93 l.