Nissan Almera 1.8 16 V Comfort Plus

15. 11. 2001 | Peter Kavčič
Deli
Nissan Almera 1.8 16 V Comfort Plus

Ljudje smo taki, da se na svoje avtomobile navežemo. Še posebej potem, ko smo z njimi doživeli veliko zanimivega. In Nissan Almera 1.8 16 V Comfort Plus, s katero smo do sedaj prevozili že 80.000 kilometrov, zagotovo spada mednje.

To leto in pol, ki je za nami, je bilo zelo zanimivo. Še naprej skrbimo za to, da čim večje število različnih voznikov (naših sodelavcev) prime za volan in se odpravi na kakšno daljšo pot, morda na dopust ali pa na vsakodnevne opravke po mestu in okolici. Tako so tudi vtisi o avtomobilu različni. No, ali pa tudi zelo podobni.

Prav to se nam je namreč zgodilo v zadnjih 20.000 kilometrih. Tisti, ki so poleti odšli z njo na zaslužene počitnice, so pohvalili prostornost in prilagodljiv prtljažnik, blagodejni učinek klimatske naprave, ki še vedno deluje enako zmogljivo in natančno kot na začetku. Pripomb skratka ni bilo slišati, prej nasprotno.

Poletje se je žal malce slabše končalo za Almerin lak, ki je pridobil nekaj praskic, predvsem v gneči na parkiriščih ob morju. Vendar hujših posledic ni bilo. Vse, kar so na servisu pri Krulcu v Moravčah storili, je bilo malce bolj temeljito poliranje, tako da je Almera vstopila v jesen kot nova.

Tudi bližnje srečanje s parkiranim Citroënom AX se je končalo brez hujših posledic. Pri vzvratni vožnji smo namreč zadeli ob AX, ki je utrpel hujše praske na odbijaču in boku, polomili pa smo mu tudi žaromet in smerni kazalec. Škode je bilo dovolj za zavarovalniški kuponček, Almeri pa na naše presenečenje ni bilo skoraj nič. Le dve majhni praski na odbijaču. Torej se je ta izkazal z učinkovitim varovanjem.

Na daljših poteh, med katerimi je bila najdaljša na drug konec Evrope, v vročo Španijo, smo trije odrasli potniki potovali povsem spodobno. Po petnajstih urah neprekinjene vožnje (če odmislimo postanke za dolivanje goriva) nismo bili pretirano utrujeni.

Tako lahko rečemo, da je za avtomobil tega razreda udobja dovolj. Štirje odrasli bi se morda že malo bolj stiskali, če bi na zadnji klopi sedela dva otroka, pa menimo, da večje prostorske stiske ne bi smelo biti. Na tej 1.500 kilometrov dolgi poti do Zaragoze s potovalno hitrostjo ni bilo težav. 1, 8-litrski motor je deloval brezhibno in tudi na vzponih kljub poletni vročini ni opešal.

Edina večja zoprnija je bila poraba goriva. Za tako dolgo pot in hitro vožnjo po avtocestah je Almera potrebovala v povprečju 11 litrov bencina za sto prevoženih kilometrov. S polno posodo goriva smo prevozili med 490 in 620 kilometri. Morda bi glede na dolžino poti lahko pričakovali bolj enakomerno porabo, očitno pa ta močno niha glede na razgibanost avtoceste in voznika, ki je za volanom.

Na naše veliko veselje sedaj ni več težav z malenkostmi, med katerimi sta prednjačila tresenje volana pri hitrosti med 110 in 130 km/h ter nenatančno prikazovanje količine goriva v posodi. Edino, kar ostaja (in, kot kaže, za zmeraj), je slabo zapiranje pokrova predalčka na armaturni plošči.

Čeprav smo se privadili, da je potrebno zelo nežno pritisniti na pokrov, se včasih še vedno spozabimo in se ta nekajkrat samovoljno odpre. Zadnje čase pa smo opazili še eno nadležno malenkost, ki na srečo ni zelo pogosta. Avtoradio je nekajkrat kar sam od sebe ugasnil (razlog verjetno tiči v stikih na električnih povezavah).

Kot rečeno, to ni večja zamera in zaradi tega Almera ni nič slabša. Le ponovno bomo morali na servis. Sicer pa radovedno pričakujemo zadnji del našega supertesta, ko bomo lahko temeljiteje pregledali nekatere pomembnejše dele avtomobila. Takrat se bo tudi izkazalo, ali so naši občutki pravi. Za zdaj namreč vse teče kot po maslu in ne pričakujemo pretresljivih odkritij.

Peter Kavčič

FOTO: Uroš Potočnik in Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.208,83 €
Moč: 84kW (114 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,1 s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 80,0 × 88,8 mm - gibna prostornina 1769 cm3 - kompresija 9,5 : 1 - največja moč 84 kW (114 KM) pri 5600/min - največji navor 158 Nm pri 2800/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 2,7 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,333; II. 1,955; III. 1,286; IV. 0,926; V. 0,733; vzvratna 3,214 - prestava v diferencialu 4,438 - gume 185/65 R 15 H (Michelin Pilot Exalto)
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,1 s - poraba goriva (ECE) 10,2/5,9/7,5 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila - zadaj posamične obese, večvodilska vzvojna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1225 kg - dovoljena skupna masa 1735 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 600 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4184 mm - širina 1706 mm - višina 1442 mm - medosna razdalja 2535 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1455 mm - rajdni krog 10,4 m
Notranje mere: dolžina 1570 mm - širina 1400/1380 mm - višina 950-980/930 mm - vzdolžnica 870-1060/850-600 mm - posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: normno 355 l
Naše meritve
T = 6 °C - p = 997 mbar - rel. vl. = 82 %
Pospešek 0-100km: 11,6s
1000m z mesta: 33,6s ( 155km/h)
Največja hitrost: 184km/h (V.)
Najmanjša poraba: 7,5l/100km
poraba na testu: 9,07 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,3m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Napake med testom: Zaradi slabega stika na konektorju zadnje sonde lambda se je prižgala opozorilna lučka za napako v motorju.
Ocena
  • Za Almero je naporno poletje, v zelo kratkem času (od pomladi) je namreč prevozila že 20.000 kilometrov. Pripomb voznikov ni bilo prav veliko. Merilnik količine goriva od zadnjega servisa deluje brezhibno, praske, ki smo jih pridelali, so odpravljene. Le lučka, ki označuje napako motorja, nam je povzročila nekaj sivih las. Pa se je na koncu izkazalo, da ni nič hujšega. Zato z zanimanjem pričakujemo zadnjih 20.000 kilometrov našega skupnega druženja.

Hvalimo in grajamo
zanesljivost
motor
poraba goriva
vsestranska uporabnost
veliko predalčkov za drobnarije
prostornost
profesionalnost serviserja
nenatančna ročica menjalnika
zavore brez ABS
preobčutljivost stopalke za zavoro in plina
zapiranje predala na vrhu armature
avtoradio se občasno samovoljno ugaša