Nissan Note 1.2 Accenta Plus Ntec

13. 4. 2016 | Matija Janežič
Deli

Majhni limuzinski kombiji oziroma enoprostorci so bili pred leti pogost del ponudbe avtomobilskih znamk, danes pa njihovo vlogo prevzemajo majhni križanci. Nekateri še vztrajajo, med njimi tudi Nissan Note.

Nissan Note se je po modelni prenovi pred tremi leti sicer oblikovno tudi oddaljil od popolnoma enoprostorskih karoserijskih linij in se precej približal majhnim kombilimuzinam. Kljub temu je obdržal vse enoprostorske atribute, ki so bili značilni za njegovega predhodnika: večja višina in temu primerna pokončno sedenje in preglednost, razmeroma veliko prostora in prilagodljiva notranjost z več kot dovolj odlagalnih površin za večje in manjše predmete. Voznik in sovoznik se ne moreta pritoževati nad udobjem.

Voznikovo ergonomijo nekoliko moti dejstvo, da je volanski obroč nastavljiv le po višini, ne pa tudi vzdolžno. Zadaj je, tudi ko sta sprednja sedeža povsem pomaknjena nazaj, povsem dovolj prostora celo za potnike višje rasti. V primeru, ko je zadnja klop vzdolžno pomična, kar v testnem Notu ni bila, se lahko glede na trenutne potrebe spreminja tudi razmerje med prostorom za kolena potnikov na zadnjih sedežih ali velikostjo prtljažnika.

Ta je tudi brez dodatnih vzdolžno pridobljenih 86 litrov z osnovnim 295 litri povsem zadovoljiv, dodatno prednost pa mu prinaša tudi višinska delitev v razmerju 195 : 100 litrov, ki poleg dodatnega prostora za malenkosti v dnu prtljažnika po zlaganju zadnje klopi pripomore k povsem ravnemu dnu prtljažnika brez nakladalnega roba. Voznikov delovni prostor je – sicer na precej plastičen način – povsem ličen in pregleden. Za varnost je med drugim poskrbljeno z opozorilnikom na vozila v mrtvem kotu, nadležno glasnim zvočnim opozorilom na to, da je voznik skrenil z voznega pasu, in vzvratno kamero, ki posnetke predvaja na osrednjem zaslon, občutljivem za dotik, ki mu močna svetloba sicer odvzame nekaj berljivosti.

Za nekaj dodatne privlačnosti poskrbi tudi gospodarni vožnji in pozitivnemu odnosu do okolje namenjen program ECO, ki voznika za zmernost nagradi s prijetno zeleno svetlobno predstavo. Avtomobil namreč z intenzivnostjo zelene barve voznika opozarja, kako varčno vozi. Še bolj neposreden je grafični prikazovalnik v merilniku hitrosti, ki neposredno sporoča, ali vožnja poteka v gospodarnem območju motornih vrtljajev ali zunaj njega. Poraba goriva je s testnimi 6,6 litra in normnimi 5,4 litra na sto kilometrov razmeroma ugodna, sploh ob dejstvu, da se 1,2-litrski atmosferski trivaljnik z močjo 80 'konj' in navorom 110 njutonmetrov na papirju zdi precej podhranjen.

V praksi se, seveda v skladu z omejenimi pričakovanji, izkaže za precej poskočnega. Predvsem v mestnem okolju v kombinaciji s petstopenjskim menjalnikom omogoča dovolj iskrivosti za suvereno šviganje skozi promet. Na odprtih cestah je zgodba nekoliko drugačna, saj ga je za solidne zmogljivosti treba večino časa gnati nad 3.500 vrtljajev, do katerih pospešuje kar nekaj časa. Nissan Note se kot takšen ne more priljubiti voznikom, ki si želijo avtomobila z oblikovno in zmogljivostno živahnostjo. Bolj naslavlja voznike z umirjenim značajem, ki se jim lahko oddolži z uravnoteženo vsakdanjo uporabnostjo.

Matija Janežič foto: Saša Kapetanović

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 12.650 €
Cena testnega modela: 15.350 €
Moč: 59kW (80 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 362 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 868 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.198 cm3 – največja moč 59 kW (80 KM) pri 6.000/min – največji navor 110 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 (Dunlop Sport Blue Response).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.111 kg – dovoljena skupna masa 1.510 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.100 mm – širina 1.695 mm – višina 1.535 mm – medosna razdalja 2.600 mm
Prtljažnik: prtljažnik 430–875 l – posoda za gorivo 41 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 60 % / stanje kilometrskega števca: 18.250 km
Pospešek 0-100km: 14,2s
402m z mesta: 19,2s ( 117km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 28,9s (V)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena
  • Nissan Note ostaja trezen, uporabno naravnan limuzinski kombi, ki s svojimi zmogljivostmi in obliko ne bo navdušil voznikov z željo po dinamiki, povsem pa zadovoljil v vlogi vsestransko uporabnega majhnega prevoznika.

Hvalimo in grajamo
sorazmerna gospodarnost
prostornost
udobje
preglednost
podhranjen motor
oblikovna neizrazitost
poraba