Zvezdna pomoč

15. 8. 2019
Deli

Če se karte dobro premešajo, je možnost dobitne kombinacije velika. Qashqai z novim 1,3-litrskim bencinskim motorjem je že ena od teh.

Za Nissan je bil sicer dobitna kombinacija že Qashqai. Je eden od najbolje prodajanih križancev in prav njemu gredo delne zasluge za širitev njegovega razreda.

Vendar pa oblika (in ugodna cena) za marsikoga ni dovolj. Če je Nissan sicer s prvo generacijo zmagal, je pozneje marsikdo menil, da oblikovne prenove niso prinesle pričakovanega. Hkrati so Japonci malce zaostali z motorji, še bolj pa z menjalniki. Ročnemu sicer ne gre oporekati, samodejnemu pač. Še pred kratkim je bila edina možnost neskončnostopenjski menjalnik CVT, ki v Evropi nima prav veliko privržencev.

Z novim, 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem pa se je zato vse obrnilo na glavo. V pozitivno smer, seveda. Sodelovanje naveze Renault-Nissan z Daimlerjem je prineslo tehnološko dovršene motorje, ki so majhni, precej varčni in zmogljivi. Tako je bilo tudi v testnem Qashqaiu. 1,3-litrski motorček ponuja namreč kar 160 'konjev', ki jih Qashqai s pridom uporablja. Če k temu prištejemo še novi sedemstopenjski menjalnik DCT (dvojna sklopka), je kombinacija popolna. Zaradi slednjega sicer Qashqai z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši kar sekundo počasneje kot enak motor z ročnim menjalnikom, a se DCT izkaže z dobrim delovanjem in konec koncev tudi z zmerno porabo bencina. A je že tako, da ni vse zlato, kar se sveti.

Če pozitivno preseneti menjalnik, pa negativno merilnik hitrosti in potovalni računalnik. Že pri majhnih hitrostih je odstopanje veliko, pri avtocestni hitrosti 130 pa je resnična hitrost le 120 kilometrov na uro. Podoben odstotek si vzame v svoj prid tudi potovalni računalnik, ki tako prikaže precej bolj prijazno porabo bencina, kot ta v resnici je.

Ocena
  • Qashqai je sicer z novim motorjem precej pridobil, a za mnoge je prava pridobitev novi samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Ročni menjalniki so iz mode, to je vedno bolj jasno tudi Evropejcem, zamenjava pa ni neskončnostopenjski menjalnik. Tudi to je zdaj že jasno.

Hvalimo in grajamo
Motor
Menjalnik
Nenatančen merilnik hitrosti (kaže precej večjo hitrost)
Potovalni računalnik (kaže precej nižjo porabo, kot v resnici je)