Opel Astra Caravan 1.6 16V (85 kW)Cosmo

31. 5. 2009 | Dušan Lukič
Deli

Kateri avtomobili se pri nas najbolje prodajajo? Tisti iz nižjega in nižjega srednjega razreda. Prvi za tiste brez otrok, drugi za tiste z otroki, bi lahko zelo posplošeno zapisali.

In ko torej v nižjem srednjem razredu govorimo o družinskem avtomobilu, se marsikdo odloči za kombijevsko različico karoserije. Navzven avto ni veliko večji, navznoter je prostora nekoliko več (ali pa tudi ne), predvsem pa je toliko bolj prilagodljiv.

K temu dodajmo še povprečen motorček (dizel ali pa tudi ne), osnovno potrebno opremo in varnost in recept je tukaj. A da življenje ne bi bilo preveč dolgočasno, poskrbi dejstvo, da lahko iz enakega recepta pride veliko različic iste jedi. Ena od njih je, recimo, Oplova Astra.

Kombijevski različici pri Oplu rečejo Caravan, dokaj bogati opremi se reče Cosmo, isti povprečni motorček je 1, 6-litrski bencinec, le na izpitu iz varnosti tale Astra pade. Manjka ESP, manjkajo varnostne zavese oziroma blazine za glavo. Nesprejemljivo.

Tako bo treba, če razmišljate o nakupu take Astre, primakniti še (komaj verjetnih) 1.260 evrov za omenjena kosa nujne varnostne opreme. Na srečo je večina drugega, kar si s seznama oprema po navadi želi normalen voznik, že na seznamu.

Klimatska naprava (ker je imela testna Astra paket opreme Cosmo plus, je bila ta samodejna, ta paket sicer vključuje še tridelno deljivo zadnjo klop, po višini in naklonu nastavljiv voznikov sedež ter oporo za roko med prednjima sedežema), elektrifikacija vrat, stekel in zunanjih ogledal (ti sta tudi ogrevani), avdio­sistem s kontrolami na volanu (pri čemer velja omeniti, da je sistem upravljanja funkcij vozila zasnovan površno in prezapleteno).

Res je, dobro je recimo seči v denarnico in si omisliti sistem za pomoč pri parkiranju, kakršnega je imela testna Astra Caravan, pa tudi Bluetooth sistem za prostoročno telefoniranje je dandanes nepogrešljiv, vse drugo pa je že stvar osebne izbire in navad.

In glede na to, da gre vendarle za bolj kot ne osnoven družinski prevoz (tudi glede na motor), bo našteto kar dovolj. Dovolj je tudi prostora spredaj in zadaj, le čudežev ne gre pričakovati, prtljažnik pa je več kot zadosten za družinske potrebe.

Pod motornim pokrovom ni konjenice, ki bi lahko zanetila gostilniško debato. 1, 6-litrski bencinec zmore sodobnih 85 kilovatov oziroma 115 'konjev', je dovolj živahen pri nizkih vrtljajih, dovolj dobro izoliran in se dovolj rad vrti, le . . Tale le leti na menjalnik, ki je petstopenjski in precej na kratko izračunan. Zato je vrtljajev zunaj mesta, predvsem pa na avtocesti, po navadi preveč, posledično je več hrupa pa tudi porabe.

Zadnja je manjše razočaranje, saj se zaradi pogostejše vožnje po avtocestah in mestu hitro dvigne proti desetim litrom. Šesta prestava v menjalniku bi številko krepko zmanjšala, ker se motor te Astre pri 140 kilometrih na uro po merilniku vrtljajev (kar je ravno okoli realne avtocestne hitrostne omejitve pri nas) vrti s približno 4.000 vrtljaji, kar je seveda vsaj za tisočaka preveč . .

Tako je ta Astra po eni strani dokaz, da se pri Oplu dobro zavedajo, kakšen naj bi bil spodoben družinski avto – le da sliko pokvarijo z manjšimi (šesta prestava) in večjimi (varnostna oprema) napakami. Škoda.

Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 18.479 €
Cena testnega modela: 21.067 €
Moč: 85kW (115 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 191 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm? – največja moč 85 kW (115 KM) pri 6.000/min – največji navor 155 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Goodyear Ultragrip 7).
Zmogljivost: največja hitrost 191 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,0 s – poraba goriva (ECE) 8,8/5,3/6,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.278 kg – dovoljena skupna masa 1.810 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.515 mm – širina 1.753 mm – višina 1.500 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 490–1.590 l
Naše meritve
T = 26 °C / p = 1.250 mbar / rel. vl. = 33 % / Stanje kilometrskega števca: 7.527 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 17,9s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,0 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 18,0 (V.)s
Največja hitrost: 191km/h (V.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Taka Astra bo, ko jo boste s seznama dodatne opreme založili z osnovno varnostno opremo, dobro služila kot družinski avto. S šesto prestavo bi bila še boljša.

Hvalimo in grajamo
položaj za volanom
uporabnost
delovanje klimatske naprave
varnostna oprema
cena
le pet prestav
zapleten sistem upravljanja funkcij vozila