Opel Corsa 1.2 Twinport

20. 6. 2009
Deli

Časovne izgube Corse z robotiziranim ročnim menjalnikom so v primerjavi z 'ročno' Corso, pričakovane, ne pa najpomembnejše.

Že tovarniški podatki (Corsa 1.2 z ročnim menjalnikom pospeši od 0 do 100 km/h v 13, 9 sekunde, enako motorizirana nemka z Easytronicom pa v 15, 4 sekunde) jasno nakazujejo, da prednosti (v tem primeru) petstopenjskega robotiziranega menjalnika ne gre iskati v živahnosti pogonskega sklopa.

V praksi se lahko pokaže, da vam Easytronic zaradi cukanja ne bo všeč, a poskusite odpeljati daljšo razdaljo. E se vam lahko na tej poti kar prikupi, saj se na rahlo cukanje v prvih treh prestavah človek hitro navadi, v ospredje pa pride glavna lastnost – lahkotnost.

V takšni Corsi ni za marsikoga nadležne stopalke sklopke, kar zelo ustreza določenemu odstotku voznikov in voznic, ki imajo težave s pravilnim popuščanjem sklopke. Izbirna ročica menjalnika in še zlasti njena pot sta sicer nekoliko neobičajni (ni klasičnega načina P R N D), a po kratkem uvodu iz predmeta upravljanja se shema izkaže za odlično, saj vam ni treba pogledovati na ročico in skrbeti, da bi pretaknili v nepravilen položaj.

Zmoti, da ročica nima P-položaja, ampak pri parkiranjih zahteva, da zategnete ročno zavoro, kar spodbudi pamet menjalnika. Moteče, če stojite v vrsti pred avtopralnico. Pri Easytronicu je treba ugotoviti, koliko morate še pohoditi stopalko za plin, da bo menjalnik zamenjal prestavo čim nežneje. Tu kilometri naredijo mojstra.

Easytronic poleg ročnega (pomik ročice proti armaturni plošči pomeni prestavo navzgor, proti telesu pa navzdol) ponuja še zimski in športni način delovanja, rezultat zadnjega pa je predvsem delovanje pri višjih vrtljajih, ko se nad 3.000/min 1, 2-litrski bencinec, ki je glede na prostornino sicer dovolj zmogljiv, že kar dere, opaznega učinka pa ni od nikoder.

Zaradi vrtenja v višje vrtljaje (pri nešportnem načinu ima Easytronic rad območje med 1.500 in 2.000/min) vam je lahko zaradi glasnosti motorja v športnem načinu tudi malce nerodno, saj je v mestu pri speljevanju slišati, kot da imate težave s sklopko.

Pohvalili bi hitrost prestavljanja, pri čemer imamo v mislih tudi dovolj hitro izpolnjevanje voznikovih ukazov pri ročnem prestavljanju, ki je bolj priporočljiv od povsem samodejnega, če bi radi prestavljali čim udobneje. Zadovoljni smo tudi s pamet­jo menjalnika, ki dobro izbira prestave in načeloma ne omahuje.

Manj zadovoljiva je poraba takšne, po merah že relativno družinsko prostorne Corse: na testu je popila v povprečju skoraj devet litrov bencina na 100 km. Pograjali bi tudi manjkajoči ESP.

Mitja Reven, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 13.790 €
Cena testnega modela: 14.985 €
Moč: 59kW (80 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,4 s
Največja hitrost: 168 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.229 cm? – največja moč 59 kW (80 KM) pri 5.600/min – največji navor 110 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 195/55 R 16 T (Dunlop Wintersport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h – pospešek 0–100 km/h 15,4 s – poraba goriva (ECE) 7,6/4,6/5,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.145 kg – dovoljena skupna masa 1.565 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.999 mm – širina 1.737 mm – višina 1.488 mm – posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 285–1.100 l
Naše meritve
T = 4 °C / p = 991 mbar / rel. vl. = 61 % / Stanje kilometrskega števca: 7.754 km
Pospešek 0-100km: 16,5s
402m z mesta: 20,6s ( 112km/h)
Največja hitrost: 166km/h (V.)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,2m
AM meja: 42m
Ocena
  • Easytronic da ali ne? Če vam klasično prestavljanje povzroča težave in vam ni mar za izgubljeno sekundo in pol ter preživite tudi rahla cukanja, potem ste že kandidat za takšno kombinacijo zadostno zmogljivega pogona, zadovoljive stopnje prostora in bogate opreme.

Hvalimo in grajamo
udobje
prostornost notranjosti
oprema
prednja sedeža
prtljažnik (dvojno dno, ravno dno povečanega)
brez ESP-ja
glasnost motorja v višjih vrtljajih
udobje delovanja in shema menjalnika (brez P-položaja)
upravljanje uporabniškega vmesnika (potovalni računalnik, klimatska naprava ...)
poraba goriva