Test: Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

Če se je s križarskimi vojnami nekoč bojevalo za nadzor nad Sveto deželo, lahko danes s tem pojmom označimo boj za kupca v segmentu križancev.

In seveda, pri Oplu so dojeli, da v tej krvavi bitki tudi oni potrebujejo sveže kovano orožje. Ustvarili so novo četico vozil, ki so jim k imenu pripeli oznako X. Mokko smo že poznali, Crosslanda X spoznavamo, na poti pa je še vodja čete – Grandland X.

Čeprav bi vsak rekel, da Crosslandove sorodstvene vezi izhajajo iz Mokke, pa pri Oplu pravijo, da je po pedigreju naslednik Merive. Za kupce Mokke naj bi namreč veljalo, da so bolj aktivno naravnani posamezniki, medtem ko Crosslanda X iščejo družine, ki prednosti križancev vidijo povsod drugje kot na terenu.

Zato naj bi se predvsem usmerili v prilagodljivost in uporabnost potniške kabine, kar je bilo tudi na prioritetnem seznamu pri snovanju avta. Izkoriščenost kabine 4,2 metra dolgega avtomobila je Crosslandov največji adut. Medtem ko spredaj po pravilu ne bi smelo primanjkovati prostora, pa je pri Crosslandu X tudi zadaj dobro poskrbljeno za potnike. Poleg tega, da je klop vzdolžno pomična za 15 centimetrov ter deljena v razmerju 60: 40, je tudi nad glavami potnikov precej prostora. Vpetja ISOFIX so lahko dostopna, otroci pa bodo zaradi nizkega roba šipe imeli lep razgled ven. Za udobje voznika in sovoznika izdatno poskrbita odlična sedeža, ki sta nekakšna mešanica francoskega udobja in nemške trdnosti. Visokorasli bodo veseli izdatne opore za noge v obliki podaljšanega sedalnega dela, tisti nižji pa visokega položaja sedenja in dobre preglednosti v vseh smereh. Za potniki še vedno ostane dovolj prostora za prtljago, saj prilagodljiv prtljažnik ponuja od 410 do 1.255 litrov prostora.

Tudi pri praktičnosti je bilo storjenega precej: poleg tega, da Crossland X zagotavlja veliko odlagalnih mest, je tudi za človekovega najboljšega prijatelja dobro poskrbljeno. Tako je, za pametni telefon boste spredaj našli dve USB-vtičnici, možnost brezžičnega polnjenja, pa tudi za povezljivost z osrednjim multimedijskim sistemom je odlična, saj se je mogoče povezati tako prek sistema Apple CarPlay kot tudi prek Android Auta. Oplovi kupci, ki so vajeni klasičnega sistema IntelliLink, bodo sicer malce čudno pogledali, saj je izbirnik v Crosslandu X nekoliko drugačen, kot so ga vajeni. Ker je Opel Crossland X plod skupnega razvoja s koncernom PSA, je bila za ta del opreme zadolžena francoska stran. Mogoče je tako tudi prav, saj bi po preglednosti in načinu uporabe vseeno dali prednost Francozom. Žal pa tovrsten koncept sodelovanja prinaša tudi minuse, saj je na ta račun osiromašena uporaba sicer odličnega podpornega sistema Opel OnStar. Medtem ko so sicer omenjeni sistem zdaj še nadgradili z možnostjo iskanja prostega parkirnega mesta in nočitve, pa je vnos destinacije na daljavo nemogoč, saj sistem očitno ni združljiv s francosko različico navigacijske naprave.

Delovni prostor okrog voznika je ergonomsko dobro usklajen. Medtem ko je celoten infozabavni del 'pospravljen' v omenjeni sistem z osempalčnim zaslonom, ostaja klimatski del klasično zasnovan. Taki so tudi števci pred voznikom, ki razen sredinskega dela, ki prikazuje podatke s potovalnega računalnika, ostajajo popolnoma analogni. 'Analogna' je tudi ročica za ročno zavoro, ki bi jo počasi lahko tudi prestavili v stikalo in tako prihranili prostor na sredinskem grebenu. V sklopu motečih elementov bi izpostavili še stikalo gretja volanskega obroča, ki je nameščeno kot osrednje stikalo na levi strani volana. Malce nerodno, ko pri 30 stopinjah plusa nehote prižigaš gretje volana …

Kljub visoki nasajenosti karoserije in poudarjenemu terenskemu značaju je vožnja s Crosslandom X po vseh konfiguracijah cest popolnoma prijetno opravilo. Podvozje je naravnano na udobno vožnjo, komunikacija med volanom in kolesom je dobra, avto pa lepo 'požira' grbine in kratke neravnine. Pravi biser je 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki je požel odobravanje že v mnogo modelih PSA-jevega koncerna. Prepriča z mirnim tekom, tihim delovanjem in veliko navora. Zaradi malce nižjega območja uporabne moči je potrebno malce več 'telovadbe' s sicer odličnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, je pa slediti toku prometa toliko večji užitek, saj se Crossland X ne ustraši niti prehitevalnega pasu na avtocesti. Vajeni smo, da je poraba pri tovrstnih turbobencinskih motorjih z majhno prostornino dvorezen meč, a v Crosslandu X se tudi pri nekoliko hitrejši vožnji ni dvignila nad 7 litrov, medtem ko je na našem normnem krogu porabil le 5,3 litra goriva na 100 kilometrov.

Ker je trg križancev precej nasičen, je Opel za dostojen boj potreboval tudi mamljivo ceno za Crosslanda X. Tista, za oko, je postavljena pri 14.490 evrih in je pripisana vstopnemu modelu. A že model s turbobencinskim motorjem in najboljšim paketom opreme Innovation ni preveč oddaljen od te številke, saj cena zanj znaša 18.610 evrov. Če k temu prištejete še kakšen kos dodatne opreme in hkrati odštejete morebiten popust, boste težko prebili mejo 20 tisočakov. No, to pa je že dober bojni načrt v novodobni križarski vojni.

besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

Opel Mokka X 1.4 Turbo Ecotec Innovation

Opel Mokka 1.6 CDTi (100 kW) Cosmo

Opel Mokka 1.4 Turbo LPG Cosmo

Opel Meriva 1.6 CDTi Cosmo

Primerjalni test: Sedem mestnih križancev

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.610 €
Cena testnega modela: 24.575 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 206 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,3l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 1 leto mobilne garancije, 2 leti garancije na originalne dele in opremo, 3 leta garancije na akumulator, 12 let garancije za prerjavenje, 2 leti podaljšane garancije.
Servisni pregled na Servisni interval na 25.000 km ali eno leto. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 967 €
Gorivo: 6.540 €
Gume (1) 1.136 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.063 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4,320 €
Skupaj 23.701 € (strošek na km: 0,24 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75,0 × 90,5 mm – gibna prostornina 1.199 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,6 m/s – specifična moč 80,1 kW/l (108,9 KM/l) – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,450; II. 1,920; III. 1,220; IV. 0,860; V. 0,700; VI. 0,595 – diferencial 3,900 – platišča 6,5 J × 17 – gume 215/50/R 17, kotalni obseg 2,04m.
Zmogljivost: največja hitrost 206 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska bla- žilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.274 kg – dovoljena skupna masa 1.790 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 840 kg, brez zavore: 620 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.212 mm – širina 1.765 mm, z ogledali 1.976 mm – višina 1.605 mm – medo- sna razdalja 2.604 mm – kolotek spredaj 1.513 mm – zadaj 1.491 mm – rajdni krog 11,2 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.130 mm, zadaj 560–820 mm – širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.400 mm – višina nad glavo spredaj 930–1.030 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510–560 mm, zadnji sedež 450 mm – prtljažnik 410–1.255 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 22°C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Bridgestone Turanza T001 215/50 R 17 H / stanje kilometrskega števca: 2.307 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 17,6s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3 s/9,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 19,0 s/13,0 ss (V./VI.)
Največja hitrost: 206km/h
poraba na testu: 6,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 64,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 38,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 65dB
Ocena skupaj (343/420)
  • Opel Crossland X je avtomobil, ki nagovarja družine, da se iz Merive presedejo v nekaj, kar je še zmeraj družinski avtomobil, a je oplemeniten z vsemi dobrinami, ki jih prinaša razred križancev.

  • Zunanjost (11/15)

    Premalo samosvoj, da bi bil izrazit, a hkrati preveč podoben Mokki.

  • Notranjost (99/140)

    Dobra izbira materialov in opreme ter odlična prostornost in uporabnost.

  • Motor, menjalnik (59 /40)

    Turbobencinski trivaljnik je odlična izbira v Crosslandu X. Tudi preostanek pogonskega sklopa je dober.

  • Vozne lastnosti (61 /95)

    Zanesljiva lega na cesti, udobno nastavljeno podvozje in nezahtevnost uporabe.

  • Zmogljivost (29/35)

    Motorji s turbopuhali dobivajo točke na prožnosti, pa tudi pospeški so dobri.

  • Varnost (36/45)

    Mogoče se Crossland X izogiba nekaterim tehnološkim rešitvam, a to ne pomeni, da manjkajo sodobni aktivni varnostni sistemi.

  • Gospodarnost (48/50)

    Cena je eden od glavnih adutov pri Crosslandu X.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prostornost
udobje
ergonomija
uporabnost
cena
infozabavni sistem
motor
delno uporaben sistem OnStar
postavitev stikala za gretje volana
'štrleča' ročica ročne zavore
analogni merilniki