Test: Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation

16. 6. 2018 | Matija Janežič
Deli

Odkar je Opel član Skupine PSA, ima precej široko ponudbo športnih terencev, ki segajo od terenu naklonjene Mokke in naslednika Merive, Crosslanda X, do največjega Grandlanda X, ki si svoj kos pogače reže v spodnjem srednjem razredu. Tako kot francosko sorodstvo.

Mokka je tu precejšnja izjema, saj izvira iz časa pred spremembo Oplovega lastništva in tudi edina ponuja štirikolesni pogon, zato lahko tako za Crossland X kot za Grandland X najdemo ekvivalent v Peugeotovi oziroma Citroënovi ponudbi, saj so znamke že od začetka sodelovale pri njunem razvoju. Za Crosslanda X bi primerjavo lahko našli v Citroënu C3 Aircross, v primeru Grandlanda X pa bi bil to Peugeot 3008, saj se pod njuno sicer precej različno oblikovano karoserijsko pločevino skriva precej enaka tehnika.

Testnega Grandlanda X je tako poganjal Peugeotov 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 120 'konj', ki nam je dobro znan že iz Peugeota 3008, enako velja za šeststopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora, ki motorni navor prenaša na sprednji kolesi. In sprednji pogon je tudi edini, ki ga lahko v Grandlandu X dobite, s čimer se tudi postavlja ob bok francoskemu sorojencu. Za takšno pogonsko kombinacijo lahko sicer rečemo, da deluje prijetno umirjeno. Menjalnik prestave menjava tako, da prehoda skorajda ne čutite, motor pa med pospeševanjem daje občutek, da je vedno kos položaju, in ne kaže izrazitih znakov naprezanja. Temu primerna je poraba goriva, ki se je na testu gibala v okolici povsem ugodnih 6,2 litra na 100 kilometrov, med do pogona bolj prizanesljivim normnim krogom pa se je ustalila celo pri 5,2 litra na 100 kilometrov. Ob tem naj omenimo, da je teže, ki jo mora premikati motor, kar precej, saj avtomobil zgolj z voznikom tehta nekaj več kot 1,3 tone, obremenimo pa ga lahko vse do skupne teže več kot dve toni.

Podvozje je nastavljeno tako, da je kar se da udobno in precej dobro blaži tudi večje neravnine na podlagi, vendar ima kljub temu svoje meje, saj prav zaradi poudarka na udobju ponuja malo manj gotovosti v ovinkih z večjimi hodi blažilnikov in izrazitejšim nagibanjem karoserije. Pri tem se pozna tudi športno-terenska narava avtomobila, ki prav z večjo oddaljenostjo dna od tal omogoča izlete na bolj grobo podlago. A ti izleti se kmalu končajo, saj, kot rečeno, Grandland nima možnosti štirikolesnega pogona, prav tako je omejen pri vključljivih elektronskih pripomočkih za povečevanje trakcije. Testni primerek jih ni imel. Lahko bi rekli, da jih tako ali tako ne potrebuje, saj je skoraj gotovo, da se takšen športni terenec, kot je Grandland X, le redko odpelje na terensko vožnjo, prednosti višje oddaljenosti dna od tal pa zna še kako dobro izkoristiti tudi v mestnem okolju.

Pri pogonski tehniki, podvozju, zunanjih merah in najosnovnejših oblikovni zasnovi se podobnost s francoskim bratrancem bolj ali manj konča. V Peugeotu 3008 so zadovoljni predvsem tisti, ki se navdušujejo nad avtomobilsko avantgardo in prijemi, napovedujočimi prihodnost, v Oplu Grandlandu X pa bodo bolj doma tisti, ki imajo radi klasično oblikovane avtomobile. Oblikovne linije Grandlanda X namreč niso izzivalne, ampak zelo umirjeno konvencionalne. Povzema jih tudi po drugih modelih znamke, kakršna sta Astra in Insignia, ter po Crosslandu X. Lahko bi rekli, da je oblikovalcem pri Grandlandu X prehod s 'francoskih' na 'nemške' karoserijske linije uspel bolje kot pri Crosslandu, saj v nasprotju z manjšim bratom, ki smo mu nekako očitali oblikovno nerodnost, v celoti deluje precej skladno.

Konvencionalna je tudi notranjost, kjer ni sledu o Peugeotovem i-Cockpitu z digitalno armaturno ploščo, še manj o majhnem oglato oblikovanem volanskem obroču, čez katerega zremo na merilnike. Grandland X ima na tem mestu namreč povsem konvencionalno zasnovo z normalno okroglim volanskim obročem, skozi katerega vidimo dva velika klasična okrogla prikazovalnika motornih vrtljajev in hitrosti, dva manjša prikazovalnika temperature hladilne tekočine in količine goriva v posodi in digitalni zaslonček s podatki z avtomobilskega računalnika in podobnim. Tudi nastavitev klime je urejena s klasičnimi regulatorji, nad katerimi najdemo za dotik občutljivi zaslonček informativno-razvedrilnega sistema, ki je povsem korektno kos svojim nalogam. Marsičesa je tudi več, pri tem mislimo predvsem na sistem Opel OnStar, ki je v tem primeru vezan na Peugeotovo tehniko in se mora v nasprotju s 'pravimi' Opli, kakršni so Astra, Insignia ali Zafira, še 'naučiti slovensko'.

Na ergonomskih sprednjih sedežih iz Oplove linije EGR se udobno sedi, prav tako je dovolj udobnega prostora na zadnji klopi, ki ne ponuja vzdolžnega pomika, ampak se zloži le v razmerju 60: 40 in poveča prtljažnik, ki se s svojim volumnom uvršča v ugodno razredno povprečje. Testni Grandland X je bil poleg tega dovolj izdatno opremljen, da niso manjkali niti samodejni LED-žarometi, ogrevanje volanskega obroča, aktivni tempomat, pogled v okolico že sicer precej preglednega avtomobila in še kaj bi se našlo.

Kot takšen Opel Grandland vsekakor suvereno nastopa v družbi svojih tekmecev. Morda ni ravno 'grandiozen', kot trdijo v Oplovem marketingu, a se vsekakor suvereno pelje na čelu Oplovih križancev, ki nastopajo pod pomenljivim znamenjem križa, pa čeprav je ta andrejev.

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena testnega modela: 34.280 €
Cena osnovnega modela s popusti: 26.990 €
Cena testnega modela s popusti: 34.280 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,1 s
Največja hitrost: 185 km/h
Garancija: Dve leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, 2 leti jamstva za originalne dele in opremo Opel, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija, 2 leti opcijskega podaljšanega jamstva
Servisni pregled na 25.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 694 €
Gorivo: 6.448 €
Gume (1) 1.216 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 9.072 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.530 €
Skupaj 25.635 € (strošek na km: 0,26 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75 × 88,3 mm – gibna prostornina 1.560 cm3 – kompresija 18 : 1 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,3 m/s – specifična moč 56,4 kW/l (76,7 KM/l) – največji navor 300 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,044; II. 2,371; III. 1,556; IV. 1,159; V. 0,852; VI. 0,672 – diferencial 3,867 – platišča 7,5 J × 18 – gume 225/55 R 18 V, kotalni obseg 2,13 m
Zmogljivost: največja hitrost 185 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 112 g/km
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijač- ne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.355 kg – dovoljena skupna masa 2.020 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.200 kg, brez zavore: 710 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.477 mm – širina 1.856 mm, z ogledali 2.100 mm – višina 1.609 mm – medosna razdalja 2.675 mm – kolotek spredaj 1.595 mm – zadaj 1.610 mm – rajdni krog 11,05 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.110 mm, zadaj 630–880 mm – širina spredaj 1.500 mm, zadaj 1.500 mm – višina nad glavo spredaj 870–960 mm, zadaj 900 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510–570 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 53 l
Prtljažnik: 514–1.652 l
Naše meritve
T = 5°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Dunlop SP Winter Sport 4D 225/55 R 18 V / stanje kilometrskega števca: 2.791 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,3s ( 123km/h)
poraba na testu: 6,3 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,5m
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (407/600)
  • Opel Grandland X je soliden križanec, ki bo všeč predvsem tistim, ki se jim njegov 'francoski' Peugeot 3008 zdi preveč ekstravaganten

  • Kabina in prtljažnik (76/110)

    Kabina Opla Grandlanda X je sicer bolj umirjene narave a lepo urejena in pregledna. Prostora je več kot dovolj, prtljažnik pa tudi zadovolji pričakovanja

  • Udobje (76 /115)

    Ergonomija je na visoki ravni, udobje pa tudi dovolj dobro, da boste utrujenost začutili šele po zelo dolgih vožnjah

  • Pogonski sklop (54 /80)

    Kombinacija turbodizelskega štirivaljnika in samodejnega menjalnika dobro opravi z avtomobilom, dovolj solidno pa je tudi podvozje

  • Vozne lastnosti (67 /100)

    Podvozje je nekoliko mehko, a povsem kos avtomobilu, na vozniškem sedežu pa niti ne opazite dejstva, da sedite v nekoliko višjem avtomobilu, vsaj če govorimo o vožnji

  • Varnost (81/115)

    Za pasivno in aktivno varnost je dobro poskrbljeno

  • Ekonomičnost in okolje (53 /80)

    Poraba je lahko zelo ugodna, prepriča pa tudi celotni paket

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 4/5

  • Vožnja Opla Grandlanda X je prijetno opravilo. V splošnem deluje precej umirjeno, če je treba, pa je lahko tudi poskočen

Hvalimo in grajamo
opremljenost
vožnja in upravljanje
motor in menjalnik
prostornost
neprilagodljivost zadnje klopi
precej neizrazit oblikovni slog