Kratki test: Opel Grandland X 2.0 CDTI Ultimate

29. 7. 2018 | Dušan Lukič
Deli

V oznaki tega Grandlanda X piše Ultimate. Gre seveda za oznako opreme, a priznati je treba: tak Grandland X si jo zasluži tudi kot celota.

Prvo vprašanje, ki se nam je postavljalo ob prihodu Grandlanda X na uredništvo (že prejšnjega, ko smo objavili veliki test, a tudi tokrat, ko smo dobili tako rekoč najboljšega mogočega), je bilo seveda: so Oplovci pri spremembi Peugeota 3008 (ki je, tudi to smo v testih že zapisali, zasluženo postal Evropski avto leta) avtomobil 'pokvarili'?

Odgovor je jasen: ne. No, skoraj nič. Pravzaprav so ga na nekaterih področjih izboljšali.

Kje je slabši? Pri merilnikih, seveda. Medtem ko si s 3008 deli dober informativno-razvedrilni sistem, Grandland X ne premore odličnih popolnoma digitalnih merilnikov svojega popolnoma francoskega brata. Tako se je treba zadovoljiti (no ja, nekaterim kupcem stare šole bo morda celo veliko bolj všeč) z dvema klasičnima analognima merilnikoma, med katerima je monokromatski LCD-zaslon (ki bi lahko prikazoval več informacij in te bolje organizirane). Sedeži pa so boljši kot v 3008 in tudi na splošno vzbuja tale Grandland X (zaradi oblik) bolj odrasel občutek.

Kombinacija dvolitrskega dizla in osemstopenjskega samodejnega menjalnika je odlična! Motor je dovolj zmogljiv (177 ’konjev’ je ravno prav za takšen avto), zelo tih (za dizel) in uglajen, menjalnik pa se z njim odlično razume. Osem prestav pomeni, da se kazalec na merilniku vrtljajev skorajda ne premika, zaloge moči pa je dovolj tudi za hitrejše avtocestne podvige. In poraba kljub vsemu ostaja zelo zmerna.

Oprema Ultimate pomeni vrh ponudbe Grandlanda, tudi v ponudbi asistenčnih sistemov. Zanimivo pa je, da doplačilni aktivni tempomat avto v koloni sicer ustavi, a se ob tem izklopi, tako da je treba speljati in do 30 kilometrov na uro pospešiti ročno, potem pa ga je mogoče ponovno vklopiti.

Manjšo pripombo bi lahko na primer zapisali tudi o kakovosti izdelave (tu in tam se najde kos plastike, ki ob pritisku nanj zaškripa), a na splošno lahko mirno zapišemo, da je ’pofrancozenje’ Opla Grandlandu prineslo le pozitivne lastnosti; je namreč eden od najboljših Oplov ta hip – sploh v takšni kombinaciji pogona in opreme. In to za okoli 35 tisočakov (če se odpoveste usnjenemu oblazinjenju).

Preberite še:

Test: Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation

Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 37.380 €
Cena osnovnega modela s popusti: 33.990 €
Cena testnega modela s popusti: 37.380 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.511 €
Tehnični podatki
Motor: 4- valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997cm3 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/50 R 19 V (Continental Conti Sport Contact)
Zmogljivost: največja hitrost 214 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 124 g/km
Mase: prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.090 kg
Zunanje mere: dolžina 4.477 mm – širina 1.856 mm – višina 1.609 mm – medosna razdalja 2.675mm – posoda za gorivo 53 l
Prtljažnik: 514–1.652 l
Naše meritve
T = 25°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.888 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 16,7s ( 138km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Grandland X je odlična nemška interpretacija Peugeota 3008 – in vseeno po občutku pravi Opel

Hvalimo in grajamo
cena
motor
udobje
dovolj prostora
analogni merilniki
delovanje aktivnega tempomata