Kratki test: Opel Mokka X 1.4 Turbo Ecotec Innovation

24. 9. 2017 | Tomaž Porekar
Deli

Z dodatkom X v oznaki modela so pri Oplu hoteli sporočiti: Mokko smo prenovili.

Načrt je uspel. Mokka je bila že do zdaj avtomobilček, ki je ugajal. O tem veliko povedo tudi prodajne številke, saj si je z njo Opel, odkar jo je konec leta 2012 predstavil, spet pridelal boljše čase. Prenova je prinesla precej novega na področjih, kjer so z začetno Mokko zaostali. X pomeni na primer tudi veliko boljši info-zabavni sistem (z dodatkom OnStar). Večji zaslon z upravljanjem na dotik pomeni tudi manjšo zmešnjavo gumbov na armaturni plošči in sredinski konzoli – čeprav seveda takšnega napredka ni nujno enačiti z večjo varnostjo med vožnjo. Pogled s ceste je namreč še vedno treba usmeriti tja, kjer s prstom iščemo funkcijo na zaslonu.

Dodatek, ki ga prej ni bilo, je priprava Opel Eye, pripomočki, ki zagotovijo samodejno zaviranje v primeru naleta.

Prenova pa ni prinesla sprememb pri motorju, s katerim je bila opremljena 'naša' Mokka X. Še vedno gre za bencinski turbomotor, ki se zdi že malo v letih, vest, da ga bo Opel v naslednjih novih modelih (Insignia) nadomestil z nekoliko večjim in bolj 'svežim', pa samo še potrjuje naše občutke. Res je sicer, da so ga že nekoliko odvadili pretirane žeje, kar potrjujejo naše meritve na normnem krogu in pri običajni testni vožnji, res pa je tudi, da se povprečje porabe pri pretiranem poganjanju v višje vrtljaje in nenehnem iskanju največje moči na sprednjih kolesih spremeni v povišane vrednosti. Vsekakor pa velja pohvaliti delovanje samodejnega menjalnika, ki je boljši del Mokkinega pogona.

Opremska stopnja Innovation je največ, kar si lahko pri Mokki X omislite. A s tem izbira še ni končana. Kar precej opreme je na voljo še za doplačilo. Tako so tudi pri Oplu našo Mokko X Innovation še oplemenitili z dodatki, kar je skupaj zneslo dodatnih slabih šest tisočakov. Za doplačilo se dobijo udobnejši sedeži, paket Opel Eye, žarometi LED in prilagodljivo preklapljanje žarometov, vzvratna kamera in navigacijski del infotainmenta – IntelliLink Navi 900. Veliko? Da. A kdor se ob izbiri brzda in izbere le tisto, kar je res potrebno, se lahko zadovolji zgolj z Mokko X Innovation.

In še to: če bi že moral izbirati, bi se zagotovo raje odločil za lepše tekoči turbodizelsko gnani X!

besedilo: Tomaž Porekar
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 27.630 €
Cena testnega modela: 33.428 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.350 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.399 cm3 – največja moč 112 kW (152 KM) pri 5.600/min – največji navor 245 Nm pri 2.200–4.400/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/55 R 18 H (Toyo W/T Open Country).
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,5 l/100 km, izpust CO2 150 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.481 kg – dovoljena skupna masa 1.915 kg
Zunanje mere: dolžina 4.275 mm – širina 1.781 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.555 mm – prtljažnik 356–1.372 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 2 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 2.357 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 17,1s ( 133km/h)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Mokka X je s prenovo dobila številne spremembe za slabosti, ki smo ji jih do zdaj očitali. S tem se je spet postavila v vrh svojega razreda manjših križancev.

Hvalimo in grajamo
opremljenost
položaj za volanom
sprednja sedeža
delovanje samodejnega preklapljanja žarometov
delovanje samodejnega menjalnika
slab radijski sprejemnik (ločljivost)
neuglajenost motorja