Opel Vectra GTS 3.2 V6 Elegance

12. 12. 2002 | Dušan Lukič
Deli
Opel Vectra GTS 3.2 V6 Elegance

Čez nekaj trenutkov bomo pristali. Prosimo, da si pripnete varnostne pasove, zložite mizice . . Tekst bi lahko bil iz letala - ali pa iz katerega izmed avtomobilov, ki so kot naročeni za dolga, hitra potovanja. V to kategorijo sodi tudi Vectra GTS.

Pod motornim pokrovom Vectre 3.2 GTS se je skrival, kot pove že oznaka avtomobila, 3, 2-litrski motor. Šestvaljnik premore po štiri ventile na valj, njegova največja moč pa je nič kaj pretresljivih 211 »konjev«. Slišati je malo, še posebej glede na Vectrino tono in pol teže, a ker je navora za 300 njutonmetrov, se Vectra GTS izkaže za avtomobil, vreden svoje oznake. Do 100 kilometrov na uro potrebuje 7, 9 sekunde, kar je lep rezultat, največja hitrost pa je 248 kilometrov na uro - dovolj, da poteši večino hitrostnih odvisnikov in da v enem dnevu požre ogromne avtocestne razdalje, kjer so take hitrosti dovoljene.

Se pa ob polnem izkoriščanju zmogljivosti to primerno pozna tudi pri porabi - ta se lahko povzpne tudi prek 15 litrov na 100 kilometrov, kar pomeni, da lahko z eno posodo goriva prevozite le kakih 400 kilometrov (ali še manj). 61 litrov je premalo. Povedno drugače: če bi se vam res mudilo, bi gorivo dotočili vsako uro in pol.

Ob zmernejši (a še vedno dovolj hitri) vožnji je poraba seveda manjša. Na testu je Vectra GTS popila v povprečju 13, 9 litra na 100 kilometrov, poraba pa lahko pade tudi na številko tik nad 10 - če lagodno odvijugate nedeljskemu kosilu naproti. Takrat se izkaže tudi, da je motor lahko uglajeno tih, ne le renčeče športen, da so prestavna razmerja izračunana tako, da je mogoče z menjalnikom lenariti, in da je počutje med vožnjo v splošnem tako, da je pot v užitek.

V užitek pa je lahko ta Vectra vozniku tudi med ovinki. Čeprav se sistema proti zdrsu pogonskih koles in ESP-ja ne da izključiti (nad čemer se moramo pri Oplih vse pogosteje pritoževati), pa to skoraj ne preprečuje užitkov med ovinki. Nastavljena sta namreč tako, da dovoljujeta tudi nekaj blagega nevtralnega drsenja. In ker je ta Vectra v osnovi precej nevtralna, podvozje pa odličen kompromis med športno trdoto in blaženjem neravnin, so lahko hitrosti v ovinkih (tudi na mokri cesti) velike, vozniški užitki pa tudi. Še posebej, ker je volan dovolj neposreden in natančen.

Da je ta Vectra namenjena hitrim potem, dokazujejo tudi zavore. Teh zaporedna zaviranja ne utrudijo, izmerjena zavorna pot pa je bila kljub dokaj neugodnim razmeram še vedno dovolj kratka. Poleg tega stopalka zagotavlja dovolj povratnih informacij, da ste lahko, če zadaj prevažate potnike s slabim želodcem, tudi primerno nežni.

Pogoji za vstopnico v ta razred so preprosti: dovolj zmogljiv motor, dovolj udobna notranjost in seveda nekaj prestiža v videzu. Vectra GTS vsem tem merilom ustreza. Črna zunanjost testnega avtomobila mu je dajala precej zlovešč športen videz in mirne duše lahko zapišemo, da črna barva Vectri nadvse ustreza. Vtis še podkrepijo zanimivo oblikovana platišča, ksenonski žarometi, nekaj kromiranih okraskov in dve izpušni cevi na zadku. Vectra GTS daje že od daleč vedeti, da z njo ni šale.

Enaka tema se nadaljuje tudi v notranjosti. Tudi tu boste našli nekaj okrasja iz srebrne kovine - obrobe merilnikov, prečke na volanu, letvico, ki se razteza čez celotno širino armature. Ne preveč, da ni kičasto, ne premalo, tako da Vectrina notranjost kljub sicer temnim barvam (kakovostne in kakovostno obdelane) plastike ni temačna. V kategorijo vizualnega prestiža sodijo še srebrno polirane obrobe pragov z oznako GTS, pa seveda monokromatski rumeno-črni večopravilni zaslon na sredini armature. Nanj vam Vectrin računalnik posreduje podatke o radiu, delovanju klimatske naprave, pa podatke potovalnega računalnika … Prek tega zaslona (in gumbov pod njim) je mogoče upravljati večino funkcij nove Vectre, radijski aparat pa lahko upravljate tudi z gumbi na volanskem obroču.

Sedeži so oblečeni v usnje, seveda (petstopenjsko) ogrevani, nastavljivi po višini, udobno oblikovani, na žalost pa preslabo zadržujejo telo v ovinkih - za kar del krivde nosi tudi zelo zmogljivo podvozje. A o njem kasneje.

Udobnega položaja za volanom ni težko najti, za dobro počutje v notranjosti pa skrbi tudi dvokanalna samodejna klimatska naprava, ki zelo učinkovito vzdržuje zaželeno temperaturo. In če se podate na dolgo pot, boste veseli dejstva, da so v Vectri tudi štiri držala za pločevinke - toda le dve sta zares uporabni.

T

udi na zadnjih sedežih je udobno. Prostora je dovolj, tudi nad glavo, in pri kolenih ni pretesno. In ker so reže za zračenje speljane še k zadnjim sedežem, tudi s toplotnim udobjem ni težav.

Dolga pot ponavadi pomeni veliko prtljage in tudi v tem pogledu Vectra ne razočara. 500 litrov prostornine je že na papirju veliko, v praksi pa se je izkazalo, da lahko vanj brez težav pospravimo testni komplet kovčkov - in ga še nismo povsem napolnili. Poleg tega je mogoče naslonjala zadnje klopi tudi zložiti, za prevoz dolgih, a ozkih predmetov (smuči …) pa pride prav tudi luknja v naslonjalu.

Skratka: Opel Vectra morda ni ime, ki bi povzročalo slinjenje pri ljubiteljih hitre vožnje, toda Vectra GTS s šestvaljnikom pod motornim pokrovom je avtomobil, ki lahko ponudi veliko - ne glede na to, kakšno je voznikovo razpoloženje. Če razdalje niso predolge, lahko brez težav zamenja pot z letalom.

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.863,09 €
Cena testnega modela: 31.944,53 €
Moč: 155kW (211 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,5 s
Največja hitrost: 248 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 10,1l/100km
Garancija: 2 leti brez omejitve kilometrov splošne garancije, 12-letna garancija za prerjavenje, 1 leto za pomoč na cesti
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 885,49 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.135,45 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-54° - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 87,5 × 88,0 mm - gibna prostornina 3175 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 155 kW (211 KM) pri 6200/min - srednja hitrost bata pri največji moči 18,2 m/s - specifična moč 48,8 kW/l (66,4 KM/l) - največji navor 300 Nm pri 4000/min - ročična gred v 4 ležajih - 2×2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,4 l - motorno olje 4,75 l - akumulator 12V, 66 Ah - alternator 140 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,380; II. 1,760; III. 1,120; IV. 0,890; V. 0,700; vzvratna 3,170 - prestava v diferencialu 4,050 - platišča 6,5J × 17 - gume 215/50 R 17 W, kotalni obseg 1,95 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 41,3 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 248 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,5 s - poraba goriva (ECE) 14,3/7,6/10,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,28 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasukov med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1503 kg - dovoljena skupna masa 2000 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1600 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4596 mm - širina 1798 mm - višina 1460 mm - medosna razdalja 2700 mm - kolotek spredaj 1525 mm - zadaj 1515 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1580 mm - širina (komolci) spredaj 1500 mm, zadaj 1470 mm - višina nad sedežem spredaj 950-1000 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 830-1050 mm, zadnja klop 930-680 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnja klop 540 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 61 l
Prtljažnik: (normno) 500-1360 l
Naše meritve
T = 17 °C, p = 1014 mbar, rel. vl. = 79 %, Stanje kilometrskega števca: 4687 km, Gume: Goodyear Eagle NCT5
Pospešek 0-100km: 7,9s
1000m z mesta: 29,0s ( 177km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,5 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,4 (V.)s
Največja hitrost: 248km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,2l/100km
Najvišja poraba: 15,1l/100km
poraba na testu: 13,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 64,7m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (342/420)
  • Vectra GTS se izkaže za odličen primerek avtomobila, namenjenega dolgim, hitrim in udobnim potem.

  • Zunanjost (12/15)

    Vectrina zunanjost je sveža, v različici GTS pa tudi dovolj športna, da zadovolji različne okuse.

  • Notranjost (119/140)

    Prostora je veliko, sedi se dobro, zmoti kakovost nekaterih kosov plastike.

  • Motor, menjalnik (34 /40)

    Motor na papirju ni najmočnejši, a lahko zadovolji (skoraj) vse voznikove želje.

  • Vozne lastnosti (80 /95)

    Odlična lega na cesti, dobro blaženje udarcev s cestišča - Vectra pri tem ne razočara.

  • Zmogljivost (30/35)

    Končna hitrost je tako ali tako bolj akademskega pomena, pri pospeških je Vectra zaostala za tovarniškimi napovedmi.

  • Varnost (26/45)

    Cel kup varnostnih blazin in elektronike poskrbi za varnost ob nepredvidenih dogodkih.

  • Gospodarnost

    Poraba ni najmanjša, a glede na težo in zmogljivosti avtomobila je povsem sprejemljiva.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
motor
podvozje
prtljažnik
položaj za volanom
zračenje in gretje ob zadnjih sedežev
zadržana oblika
preveč črne plastike
elektronskih pomagal se ne da izklopiti
slabo čutna ročica vkopa smernih kazalcev