Kratki test: Kia Optima SW 1.7 CRDi EX Limited Eco

17. 1. 2018
Deli

Velik prtljažnik in udobje med vožnjo na družinskih potovanjih pomeni manj stresa za voznika, v tem primeru očeta. Zaplete se le, ko začne žena spraševati, kdaj bo lahko tudi ona prijela za volan. Hm, no ja, malo se zakomplicira vse skupaj.

Pa ne zganjam moškega šovinizma, sploh ne, ampak ne zgodi se ravno vsak dan, da me žena vpraša, koliko stane tale avto, in pripomni: 'Takega bi pa tudi jaz vozila.' Dejstvo je, da smo poleti z družino odvihrali na daljšo pot in nova Optima SW z res velikim prtljažnikom se je izkazala kot zelo dobra izbira za premagovanje pretežno avtocestnih kilometrov prek Italije. Z luksuzno opremo EX Limited Eco, zelo dobrim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in 510-litrskim prtljažnikom ter obliko, ki je všečna, preprosto prepriča. Pod motornim pokrovom ima sodoben 1,7-litrski turbodizelski motor, ki je na testu popil 6,4 litra goriva ob tem, da je dovolj poskočen, da avto, ki sicer tehta tono in pol, brez težav sledi hitremu tempu vožnje. 141 'konjev' je dovolj, da je polno naložen s prtljago in petimi potniki poskrbel, da je dobrih 500 kilometrov dolga pot minila udobno in hitro, brez pritoževanj z zadnje klopi.

Zanimivo, tudi pri nekaj težji nogi na stopalki za plin in pretežno mestni vožnji, kjer je veliko pospeševanja od semaforja do semaforja, poraba ni presegla 7,5 litra. Ob tem naj poudarim, da v notranjosti ponudi veliko prostora tako na sprednjih kot zadnjih sedežih. Brez težav se v Optimi SW udobno pelje pet odraslih, družina s tremi otroki pa bo uživala v luksuzu. Ta se kaže v bogati opremljenosti in zelo dobro delujoči klimatizaciji prostora (test je potekal v vročih julijskih dneh) ter sedežih, ki ponujajo veliko mero udobja. Za mrzle dni sta sedeža opremljena z gretjem, v toplem vremenu pa pride prav hlajenje.

Čeprav je velik zaslon spredaj med voznikom in sovoznikom pregleden in informativen ter z dobro delujočo kamero za vzvratno vožnjo, pa malenkost zmotijo klasični merilniki pred voznikom. To je v resnici še največja graja, ki jo lahko pripišem, kajti počutje v avtomobilu je prijetno, udobja med vožnjo veliko in lega na cesti zanesljiva. Poleg oblike in detajlov, zaradi katerih je Optima SW prepoznavna, pa je tu tudi cena. Osnovno dizelsko z ročnim šeststopenjskim menjalnikom dobite za 26 tisočakov, le za 11 tisočakov več pa najvišje opremljeno luksuzno izvedbo, kot je ta s samodejnim menjalnikom in bogato opremo.

besedilo: Slavko Petrovčič 
foto: Peter Kavčič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 28.690 €
Cena testnega modela: 39.990 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.601 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm 3 – največja moč 104 kW (141 KM) pri 4.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750–2.500/ min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 235/45 R 18 Y (Michelin Pilot Sport 3).
Zmogljivost: največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO 2 120 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.635 kg – dovoljena skupna masa 2.150 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.855 mm – širina 1.860 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.805 mm – prtljažnik 552 l – posoda za gorivo 70 l.
Ocena
  • Zanimiva cena za najbolje opremljeno Optimo, všečen videz in skromna poraba so poleg udobja glavni aduti te kombili- muzine.

Hvalimo in grajamo
videz
udobje
oprema
cena
klasični merilniki