Podaljšani test: Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT

Kako se iz povprečnega podjetja preleviti v uspešno? Recept je preprost, trgu moraš ponujati najboljše izdelke.

Podaljšani test: Peugeot 3008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
30. 1. 2018

Peugeotu je to uspelo v zelo kratkem času, potem ko so dolgo veljali za znamko, ki je skoraj nihče več ne more rešiti. Toda rešujejo jo njihovi novi izdelki. Že ko sta se pojavila nova 308 in 2008, so se začeli vračati kupci. Podobno je zdaj z drugim rodom 3008. Povsem trendna karoserija, torej križanec s sodobnim videzom, zagotavlja, da se ljudje na cesti za avtomobilom še vedno ozirajo, čeprav bo kmalu v javnosti že leto dni. Tudi paleta opreme je naletela na dober odziv, pa naj gre za tisto, ki je že vključena v pakete (največkrat kupci izberejo najbogatejšo, Allure, za povsem sprejemljivo velja tudi oprema Active), ali dodatno. Zanimiva je tudi motorna ponudba. Za tiste, ki na leto prevozijo nekaj več in jih diskusije zadnjih nekaj let o škodljivih izpustih dizlov še niso dosegle, je tu zelo prepričljiv 1,6-litrski HDi. Vsakogar, ki se na novo seznanja s 3008, pa presenetijo zmogljivosti in odzivnost turbobencinca z le tremi valji, ki je vgrajen v 'naš' 3008.

Na podaljšanem testu se je odločno izkazal v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Voznik ima sicer tu na voljo tudi gumb za bolj športni program pretikanja ter dvoje vzvodov za ročno spreminjanje prestavnih razmerij pod volanskim obročem. A ob običajni uporabi se menjalniška elektronika izkaže in voznik ima vedno na voljo dovolj moči, hitro pa ugotovimo tudi, da se dobro prilagaja načinu naše vožnje in izbere najustreznejši prenos. Serijska oprema pri Allure je zares bogata, vožnja je udobna in prijetna. Že vstop je lahko presenečenje, če prvič sedemo vanj ponoči. Paket ambientalne osvetlitve poskrbi za dober vtis. Nasploh je Peugeot tudi pri svetlobni opremi usmerjen k tehniki LED. Ob dnevnih in zadnjih lučeh so tu še smerniki in dodatne osvetljevalne luči za tla, ko izstopamo (nameščene v zunanjih vzvratnih ogledalih). Naš preizkusni primerek je imel še žaromete z LED. Te je sicer treba doplačati (1.200 evrov – 'Full LED Technology'), vendar je z njimi nočna vožnja z dobro osvetljeno cesto pred avtom vredna tega doplačila.

Nekoč so francoski avtomobili veljali za zelo udobne premagovalce manjših ali večjih cestnih neravnin. V zadnjih dveh desetletjih se je to prepričanje precej spremenilo. Za to so poskrbeli kar izdelovalci, ki so zaradi različnih razlogov opustili skrb za dobro cestno udobje. A tudi glede tega je treba priznati, da se Peugeot močno popravlja. Prav na podaljšanem testu smo lahko ugotovili, kako prijetno je, če podvozje in sedeži ne prenesejo vsake neravnine na telesa tistih, ki sedijo v avtomobilu. Že videz sedežev v 3008 obeta, naši so bili odeti v dokaj svetle sedežne prevleke. Čeprav se prvi trenutek zdi, da ne nudijo dovolj oprijema, se pri daljši vožnji izkaže prav nasprotno. Pa tudi dobro skrbijo za to, da je vožnja udobna, tudi ko 3008 premaguje povprečne, torej luknjaste slovenske ceste.

Že v naših dosedanjih poročilih oziroma testih novega 3008 smo ugotovili dobre strani, kot sta privlačen videz in bogata serijska oprema s sodobnimi digitalnimi merilniki in velikim sredinskim zaslonom na dotik ter majhnim in priročnim volanskim obročem ('i-cockpit'). Zadovolji prav tako varnostna oprema, ki je tu sicer le zato, da poskrbi za kar najmanj boleče posledice v primeru trka. Seveda je nekaj tudi manj sprejemljivih rešitev. Nekaterih tudi po daljši uporabi avtomobila ne prepriča majhen, zaobljen in nizko nameščen volanski obroč (ki sicer veliko bolj spominja na dirkaške kokpite kot na volanske obroče, kjer sploščijo le spodnji del). Čeprav se nam je ob prvem preizkušanju 3008 zdelo, da bi nujno potrebovali tudi 'grip control', odlično delovanje samodejnega menjalnika brez težav nadomesti to dodatno funkcijo.

Gospodarnost je pri turbobencinskih motorjih precej odvisna od 'težke' noge voznika, zato tu včasih ni mogoče najti prave rešitve. Če se zadovoljite z mirno vožnjo (ki ji 3008 odlično streže), bo račun za porabljeno gorivo zmeren. Kdor se na cesti ne zna ali ne zmore brzdati, pa bo najbrž ob višjih računih za gorivo moral nekaj nameniti tudi za kazni za prehitro vožnjo. Izbira je vaša, dobro je, če prav izberemo.

Lahko je to tudi Peugeot 3008.

besedilo: Tomaž Porekar 
foto: Uroš Modlic, Saša Kapetanovič

Preberite še:

Podaljšani test: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 BVM6

Podaljšani test: Peugeot 3008 1.2 PureTech THP 130 EAT6 Allure

Podaljšani test: Peugeot 3008

Test: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6

Peugeot 3008 Allure 1,2 PureTech 130 EAT

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 26.204 €
Cena testnega modela: 34.194 €

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.068 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/55 R 18 V (Michelin Primacy).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,6 l/100 km, izpust CO2 127 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.345 kg – dovoljena skupna masa 1.930 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.447 mm – širina 1.841 mm – višina 1.620mm – medosna razdalja 2.675 mm – prtljažnik 520–1.482 l – posoda za gorivo 53 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 24 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.942 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,9s ( 129km/h)
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri