Podaljšani test: Peugeot 3008

Po slovenskem naslovu avtomobila leta je Peugeot 3008 osvojil tudi evropskega. Ni boljšega razloga za to, da se prepričamo, ali si je 3008 res zaslužil oba naslova.

V Sloveniji je Peugeot 3008 prvo mesto osvojil že pri gledalcih, bralcih oziroma poslušalcih, na finalnem izboru pa so svoje pristavili še novinarji najpomembnejših slovenskih avtomobilističnih medijev. Peugeot 3008 se je na prvo mesto uvrstil v petih uredništvih, v dveh se je na vrh zavihtela Alfa Romeo Giulia, v enem pa je zmago odnesel Volkswagen Tiguan. Ti trije avtomobili so tudi na koncu zasedli zmagovalni oder, pri čemer je 3008 slavil precej prepričljivo.

V evropskem merilu je bila zmaga precej manj pričakovana, tudi manj prepričljiva, a vsekakor zaslužena. Tudi zaradi velikega števila glasov in predvsem kar 58 članov žirije so napovedi vedno nehvaležne, presenečanja pa toliko bolj mogoča. Bitko za naslov evropskega avtomobila leta 2017 sta tako bila Peugeot 3008 in Alfa Romeo Giulia, vsi drugi finalisti pa se v boj za zmago niso vmešali. Na koncu je Peugeot 3008 zbral 319 točk, Alfa Giulia pa 296. Tako je tudi v evropskem merilu 3008 pometel s konkurenco in predvsem z Alfo Giulio, ki je drugo mesto osvojila tudi v Sloveniji.

In zakaj je Peugeot 3008 osvojil prvo mesto? V evropskem merilu (pa tudi slovenskem) je 3008 navdušil v vseh pogledih. Ne v popolnosti, pa vendar je v večini segmentov nadpovprečen. Tako ne odstopa le v nekaterih segmentih, ampak zadovoljuje potrebe kupca, voznika in potnika povsod. Mnogo novinarjev se je navduševalo nad vožnjo, številni nad obliko, prav vsi pa smo si bili edini, da Peugeot 3008 prinaša revolucijo v notranjosti.

Tudi zato smo se v uredništvu Avto magazina odločili za podaljšani test, med katerim bomo podrobneje preizkušali posamezne sklope avtomobila. Že v prihodnji številki bomo tako več besed namenili motorjem. Kupci lahko izbirajo med številnimi bencinskimi in dizelskimi različicami, mi pa se bomo osredotočili predvsem na bencinskega, in še to osnovnega, torej na 1,2-litrski trivaljnik. Slednjega bomo temeljito preizkusili tako v kombinaciji z ročnim kot tudi s samodejnim menjalnikom in poskušali ugotoviti, ali zadostuje potrebam sodobnega voznika. Trend zmanjševanja prostornin motorjev se počasi umirja, hkrati pa se med številnimi motorji že kažejo razlike. Nekateri so prostorninsko prešibki, drugim manjka nekaj 'konjev', tretji so pretirano žejni. Peugeotov pa …

O njem in še čem pa, kot rečeno, v prihodnjem Avto magazinu.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Saša Kapetanović

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 22.838 €
Cena testnega modela: 25.068 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.068 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 5.500/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 17 V (Michelin Primacy).
Zmogljivost: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.325 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.447 mm – širina 1.841 mm – višina 1.620 mm – medosna razdalja 2.675 mm – prtljažnik 520–1.482 l – posoda za gorivo 53 l.