Peugeot 807 2.2 HDi FAP Premium

3. 7. 2008
Deli

Naj bo avtomobil še tako majhen, proizvajalci pretežno poudarjajo tudi njegovo družinskost. Načelno sicer drži in je odvisno od želja, zahtev in predvsem proračuna, ampak če gledamo absolutno, se ob takšnem Peugeotu vsi manjši lahko le skrijejo.

To, pa naj bo Peugeot, Citroën, Fiat ali Lancia, je šele pravi družinski avtomobil za povprečno evropsko družino: odličen dostop, izjemno prostorna notranjost, odlična uporabnost, vrhunska prilagodljivost in – v konkret­nem primeru – še dobre zmogljivosti.

Zanje je zaslužen najsodobnejši Peesajev turbodizel ta hip – 2, 2-litrski biturbo, ki zmore toliko navora in moči, da ju tudi pri zelo velikih zahtevah voznika nikoli ne zmanjka. Niti velika čelna površina (aerodinamika) niti skoraj 1, 8 tone mase ne ustavita 370 njutonmet­rov navora, da se vsaj do 170 kilometrov na uro takle 807 ne bi zganil ob vsakem najmanjšem dodajanju plina.

Pri tem je njegova lepa lastnost uglajenost: svoj turbinski (oziroma dvoturbinski) značaj namreč uspešno skriva; kak trenutek ali dva morda res potrebuje, da zadiha, toda njegove zmogljivosti pri tem nesunkovito in nebrutalno, a še vedno odločno narastejo.

Voznik lahko z veliko tolerance v vsakem trenutku računa na pripravljenost motorja, da odločno pospeši karoserijo z vso vsebino, pri tem pa sme računati – ob upoštevanju masnih in aerodinamičnih okvirjev – tudi z dokaj ugodno porabo goriva.

Na našem testu poraba nikdar ni bila večja od 12 litrov na 100 kilometrov, čeprav na trenutke nismo bili zelo prizanesljivi. Pri varčni vožnji zunaj mesta je bil tale 807 zadovoljen z manj kot osmimi litri na 100 kilometrov, pa tudi nismo bili počasni.

Čeprav je že na pogled velik, so njegove mere še povsem obvladljive na večini normalnih cest in tudi na parkiriščih. Bočna drsna vrata (daljinsko električno odpiranje) in notranja prostornost (premikanje s prednjih sedežev v drugo vrsto) pri tem še dodatno pomagajo.

Pri tem še vedno velja, da so sedeži razmeroma majhni, s premalo nazaj nagnjenim sedalom in (spredaj) s prekratkim pomikom nazaj, da se na merilnik hitrosti (v položaju igle na njegovi desni) včasih sploh ne vidi, da bi bili zunanji ogledali lahko višji ter da parkirni PDC slabo javlja približevanje oviri. Velja pa tudi, da je postavitev volanskega obroča zelo dobra, položaj za vožnjo prav tako in vidljivost naokrog ter preglednost (razen nosu) tudi.

Tisti, ki si v proračunu sme privoščiti dobrih 35 tisoč evrov stroška za nakup in ki ima zanj prostor in denar za vzdrževanje, bo z njim dobil prostoren in udoben avtomobil s številnimi dodatki, ki jih drugi tekmeci ne ponujajo – ali pa ne za ta denar pri teh merah in teh zmogljivostih.

Priročne 'malenkosti', kot so denimo štirje senčniki za zadnje bočne šipe, posamični (in odstranljivi) sedeži, dobre komolčne opore, visoko postav­ljena ročica menjalnika, usnje na sedežih, številni predali, učinkovite reže za zračenje k zadnjim sedežem, zelo dobra notranja osvet­litev ter vzdolžna strešna nosilca s prečnimi letvami, lajšajo čas, prebit v avtomobilu in z njim, tudi na daljših poteh. To, da je elektronika pri testnem vozilu precej nagajala, pa že štejemo k možni 'smoli' pri nakupu.

Če izhajamo iz velikosti in prilagodljivosti ter to podčrtamo z izjemnimi zmogljivostmi ob zmerni porabi goriva, česar do zdaj podobni avtomobili niso ponujali, zagotovo velja: 807 s takšnim motorjem je skoraj popolna kombinacija. A vedno ostane še nekaj prostora za izboljšave.

Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc, Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 35.150 €
Cena testnega modela: 38.260 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,0 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.179 cm? – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.000/min – največji navor 370 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 16 H (Michelin Pilot HX).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – poraba goriva (ECE) 9,2/6,2/7,2 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 2.017 kg – dovoljena skupna masa 2.570 kg.
Zunanje mere: olžina 4.727 mm – širina 1.850 mm – višina 1.752 mm – posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: 324–2.948 l
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 38 % / Stanje kilometrskega števca: 5.461 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,2s ( 131km/h)
1000m z mesta: 31,4s ( 166km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,8/11,9s
Prožnost 80-120km/h: 10,3/13,6s
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
AM meja: 40m
Napake med testom: motnje v delovanju elektronike
Ocena
  • Kot rečeno: popolna kombinacija prostora, upravljanja, uporabe in zmogljivosti. Za povprečno veliko družino z nadpovprečnimi dohodki.

Hvalimo in grajamo
motorne zmogljivosti
razmeroma majhna poraba
prostornost, prilagodljivost, družinskost
položaj za vožnjo
oprema
upravljanje
mere sedežev, nagib sedala
prekratek odmik voznikovega sedeža
slaba vidljivost merilnika hitrosti
dolivanje goriva le s ključem