Kaj je Rifter?Kratki test: Peugeot Rifter GT Line 1,5 BlueHDi 130

Peugeot Rifter je lahko idealen partner. Ne le zato, ker so Francozi tako imenovali predhodnika, ampak zato, ker združuje neverjetno veliko tistega, čemur pravimo uporabnost.

Kratki test: Peugeot Rifter GT Line 1,5 BlueHDi 130 (foto: Tomaž Porekar) Tomaž Porekar
15. 10. 2019

No, Rifter seveda ni Peugeotov križanec z oznako 3008, ki mu je po prostornosti in tudi delno tehniko pod pločevino še najbližji. A komur ni mar za modne muhe (beri: videz SUV), lahko dobi manj modno usklajeni Peugeotov model, s katerim se bo skorajda enako dobro vozil, a seveda manj izstopal. Lahko celo razložim, zakaj so Partnerju dali novo ime: ker so z uporabo novosti iz njihovega osebnega programa – i-cockpita in kakovostnejših materialov za notranjost želeli poudariti, da gre pač za nekaj drugega kot pri Partnerju.

Pravzaprav jim je to dobro uspelo.

Pa še eno težavo so imeli pri Peugeotu. Tako oni kot tisti pri Citroënu in Oplu izhajajo iz iste konstrukcijske osnove, najti pa je bilo treba dovolj različnosti, da bi vsak od te trojice bil drugačen, a tudi dovolj privlačen.

Rifterjevim snovalcem moramo priznati, da so se dovolj izkazali, da zdaj ne bo več v tako hudi senci Citroënovega Berlinga, kot je bil Partner. Za to poskrbi tudi zunanjost s precej drugačno masko in lučmi, ki mu dajejo precej drugačen videz, rekel bi, da manj tovornjakarski kot pri Berlingu ali Oplovemu Combu Lifu. In pohvaliti je treba tudi voznikov položaj. Je takšen kot pri križancih, majhen in sploščen volanski obroč ter namestitev merilnikov na vrhu armaturne plošče pa mu dajeta še dodatne točke glede uporabnosti. Seveda si točke nabira tudi glede prostornosti, tistim, ki bi ga radi uporabili kot priročen družinski avto, pa ponuja še dodatke, kot sta možnost odpiranja zgolj stekla na zadnjih prtljažnih vratih, zložljiv naslon sovoznikovega sedeža ali možnost odpiranja stekel na obojih zadnjih drsnih vratih.

V rubriko družinske prijaznosti (v različici GT Line) spada tudi dvopodročna klimatska naprava, ki se tudi v vročih dneh izkaže s primernim hlajenjem, ugajajo pa tudi trije različni programi učinkovitosti. Za primerno počutje je dovolj že najnižja stopnja, kjer je tudi dotok zraka manj intenziven, a vseeno učinkovit.

Pri Peugeotu je oprema GT Line seveda tista najbogatejša in Rifterju se dobro poda.

Izbira pogona in moči je sicer pri Rifterju široka, a v resnici sta na voljo le dva različna motorja. Turbobencinski 1,2-litrski trivaljnik je na voljo s 110 ali 130 'konji', turbodizelski 1,5-litrski štirivaljnik pa s 75, 100 ali 130 'konji'. Če želite primerno moč za mirno vest, potem je možnosti manj, pravzaprav le obe z največjo močjo. A tista pri bencinskem motorju je povezljiva zgolj z (osemstopenjskim) samodejnim menjalnikom, tako da je za tiste, ki iščejo zmerno cenovno različico, najboljša izbira kombinacija dizla in šeststopenjskega ročnega menjalnika, kakršna je bila tudi preskušena različica. Z njo je tudi potovanje po avtocestah udobno (na nemških je brez težav mogoče voziti tudi več kot pri nas dovoljenih 130 km/h). Tudi v takšnih primerih povprečna poraba ostaja v primernem okviru! Udobno vzmetenje pa se le na bolj luknjastih cestah izkaže kot manj primerno.

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 (2019)

Osnovni podatki

Cena testnega modela: 25.240 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 23.800 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 21.464 EUR €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s s
Največja hitrost: 185 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 535 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.120 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.750/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 17 H (Goodyear Efficient Grip Performance).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,3 l/100 km, izpust CO2 114 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 3.635 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.403 mm – širina 1.848 mm – višina 1.874 mm – medosna razdalja 2.785 mm – posoda za gorivo 51 l.
Prtljažnik: prtljažnik 775–3.000 l

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 16 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.831 km 
Pospešek 0-100km: 11,6ss
402m z mesta: 18,0s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,0/15,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,9/17,3s (10,0/15,2 s)
Poraba na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,7m
AM meja: 40,0m
Trušč pri 90km/h 59dB
Ocena
  • Glede na opremo in ceno je Rifter lahko zelo dobra izbira.

Hvalimo in grajamo
dodatno odpiranje stekla na prtljažnih vratih
cena
motor in poraba goriva
povezljivost
prostornost in uporabnost
dostop do pritrdišč Isofix
pomočnik za ohranjanje voznega pasu
preglednost mimo levega stebrička A

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri