Podaljšani test: Seat Leon SC 2.0 TDI (135 kW) FR

8. 1. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Vrhunske tehnologije luči so običajno v domeni dražjih avtomobilov in prestižnejših znamk.

Ko so v modo prišli ksenonski žarometi, ste jih naprej lahko našli na avtomobilih prestižnejših znamk (seveda primerno dragih), šele kasneje so se počasi razširili na avtomobile srednjega razreda.

Nova LED-tehnologija očitno ubira malo drugačno pot. Ja, seveda, prvi so jih sicer res dobili prestižnejši avtomobili, a s primerno ceno. Pa ste si mislili, da se bodo zelo hitro znašle tudi v povsem ljudskih avtomobilih, za popolnoma ljudsko ceno?

Pa so se. Naš Leon, recimo, jih ima. Zanje je sicer treba doplačati tisočaka, a verjemite: ksenonske bi bile dražje, in LED-luči so boljše in vredne tega denarja.

Leonove LED-luči so v nasprotju z najcenejšo različico, kakršno najdete na primer v serijski opremi bolj opremljenih Peugeotov 308, sestavljene iz več elementov in brez leče. Nekaj elementov je namenjenih kratkim lučem, nekaj dolgim. O tem, kako se obnesejo v primerjavi s Peugeotovimi lučmi, biksenonskimi žarometi in klasično halogensko tehniko, bomo pisali v prihodnji številki, saj smo imeli štiri tako opremljene avtomobile na testu hkrati, da smo primerjali svetlobo, ki jo dajejo njihovi žarometi. Tokrat le nekaj besed o Leonovih lučeh: razen tega, da je preklapljanje med kratkimi in dolgimi malo manj hipno kot pri klasičnih halogenkah, slabosti skoraj ni. Škoda je, da Leon v opremi FR nima senzorja za samodejni vklop luči, in so tako hkrati prižgane in dnevne luči LED in glavni žarometi LED, in če ga boste kupovali zase, doplačajte tistih 100 evrov za tehnični paket, ki vsebuje tipalo za luči in tipalo za dež, in to je to.

Luči svetijo (tudi kratke) dovolj daleč, rob snopa svetlobe ni preoster, predvsem pa nima nadležnih modro-vijoličastih odtenkov, svetloba je polna in enakomerna. Skratka, doplačilo za te luči je vredno vsakega centa.

Besedilo: Dušan Lukič