Kratek test: Renault Laguna Coupe 2.0T GT

29. 9. 2012 | Dušan Lukič
Deli

Bi se, če ne bi gledali slik ob članku, sploh spomnili, kakšna je Laguna Coupe? Kdaj ste jo nazadnje videli na cesti?

Vsaj pri nas Renault Laguna Coupe spada v kategorijo prezrtih avtomobilov. Neopaznih, a ne nujno tudi zasluženo odsotnih z nakupovalnih seznamov potencialnih kupcev.

Pa sploh ne gre za slab avtomobil. Prav nasprotno, takšna Laguna Coupe je lahko po eni strani uglajen, po drugi pa dovolj športen sopotnik. 150 kilovatov oziroma 205 'konjev', ki jih zmore njen turbobencinski štirivaljnik, je dovolj umirjenih, da je potovanje udobno, dovolj varčnih, da denarnica ne stoka (kljub testni porabi malenkost pod 10 litrov velja omeniti, da je mogoče prav lepo voziti tudi z dva litra manjšo porabo), a hkrati dovolj živahnih, da taka Laguna Coupe vozniku ponudi tudi kak bolj športen užitek. Turbosunek v hrbet je dovolj očiten (kljub zadostni prožnosti že v najnižjih vrtljajih), podvozje pa dovolj zmogljivo, da je mogoče zmogljivosti motorja tudi v popolnosti izkoristiti.

Precej (turbo) moči in prednji pogon sta sicer dejstvi, ki v stari avtomobilski teoriji ne obetata čudežev, ko gre za prenašanje moči na cesto ter natančnost in učinkovitost krmiljenja, a razvoj naredi svoje. Pri Renaultu imajo z zmogljivimi, spredaj gnanimi avtomobili (Megane RS, na primer) več kot dovolj izkušenj, da to, da takšna Laguna Coupe ne kaže pomanjkljivosti, ki bi bile posledica take pogonske zasnove, ni presenečenje. Volan je dovolj natančen, ponuja dovolj povratnih informacij, manjka mu le nekoliko bolj 'naraven' občutek.

Precej zaslug za dobro lego na cesti ima štirikolesno krmiljenje. Računalniško nadzorovano, seveda, z obračanjem zadnjih koles v nasprotno smer od prednjih pri majhnih hitrostih (za večjo okretnost) in v isto smer pri večjih (za zanesljivejšo lego na cesti). Rezultat? Okreten, agilen avtomobil, ki voznika vedno znova preseneča z nevtralnostjo in visoko postavljeno mejo.

Pa vendar ... Pa vendar se ni mogoče znebiti občutka, da pri Renaultu niso točno vedeli, kaj hočejo doseči s to Laguno Coupe. Udoben, dolgoprogaški GT ni – pri tem ji je najbolj v oviro pretrdo podvozje, ki je med ovinki sicer odlično, a v notranjost prenaša preveč sunkov s ceste. In športnik tudi ni – za to ji manjka športnosti v kabini, natančnosti in hitrosti menjalnika in zvoka. Zato je nekaj vmes. In ko gre za tovrstne kompromise, je lahko že majhno odstopanje v eno ali drugo smer od idealnega dovolj, da avtomobil ostane (prodajno) prezrt ...

Tekst: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 35.870 €
Cena testnega modela: 37.170 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni –turbobencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 150 kW (205 KM) pri 5.000/min – največji navor 300 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45/R18 W (Dunlop SP SPORT 01).
Zmogljivost: največja hitrost 232 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – poraba goriva (ECE) 11,5/6,5/8,2 l/100 km, izpust CO2 194 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.428 kg – dovoljena skupna masa 1.923 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.643 mm – širina 2.082 mm – višina 1.398 mm – medosna razdalja 2.694 mm –prtljažnik 423 l – posoda za gorivo 66 l.
Naše meritve
T = 14 °C / p = 987 mbar / rel. vl. = 56 % / stanje kilometrskega števca: 5.813 km
Pospešek 0-100km: 7,5s
402m z mesta: 15,4s ( 151km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,7/11s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9/12,5s (V./VI.)
Največja hitrost: 232km/h (VI.)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,5m
AM meja: 39m
Ocena
  • Takšna Laguna Coupe je lahko marsikaj dobrega za marsikoga, a takšna usmeritev s seboj prinaša tudi nevarnost, da bo marsikdo na njej našel kaj, kar mu ne bo všeč ...

Hvalimo in grajamo
oblika
štirikolesno krmiljenje
motor
menjalnik
pretrdo podvozje
upravljanje navigacije in avdiosistema