Test: Renault Captur - Outdoor Energy dCi 110

26. 3. 2018 | Matija Janežič
Deli

Avtomobilom se hitro izteka čas in vmesna pomladitev vsekakor močno pripomore k podaljšanju življenjske dobe nekega modela. Renault Captur jo je doživel lani, in čeprav je bolj diskretna, se je z njo vidno približal Renaultovima večjima križancema, Kadjarju in Koleosu.

Pravzaprav na prvi pogled opazite predvsem spremenjen sprednji del z novo, bolj izrazito masko hladilnika, ki je najbolj prispevala k temu, da se je Captur po naravi nekoliko bolj razlikoval od svojega vzornika Clia in se približal omenjenima večjima bratoma.

Testni Captur je prišel v različici Outdoor, ki je med drugim opremljena z vmesnikom Extended Grip. V kabini ga prepoznamo po regulatorju ob ročici menjalnika, s katerim lahko poleg osnovnega sprednjega pogona izberemo tudi vožnjo po neutrjeni podlagi in program Expert, ki vozniku pusti več nadzora nad motornim navorom. Sistem s pomočjo elektronike preprečuje zdrs pogonskih koles in jim zagotavlja večji oprijem na neutrjeni ali spolzki podlagi. Čudežev ne moremo pričakovati, a Extended Grip kljub temu pride zelo prav v težjih voznih razmerah.

Dober občutek okrepi tudi 110-'konjski' 1,5-litrski turbodizelski motor, ki je poganjal testnega Capturja. Hitrostnih rekordov z njim sicer ne boste dosegali, v vsakdanjem prometu pa se izkaže za zelo živahnega in odzivnega ter gospodarnega.

V skladu s križansko naravo je precej praktična tudi notranjost, ki pa ob vse številčnejši konkurenci danes morda deluje že nekoliko pusto. Še vedno navduši prostorni predal za rokavice, ki ga izpod armaturne plošče zares izvlečemo kot predal. Njegova uporaba je zelo praktična, zato je nenavadno, da v treh letih še ni dobil posnemovalca. K udobju potnikov zadaj pripomore tudi vzdolžni pomik zadnje klopi – na račun prtljažnika, ki sicer ponuja ugodnih 322 litrov praznine.

Renault Captur z opremo Outdoor se torej nekoliko spogleduje z vožnjo po manj urejenih podlagah, kljub temu pa ostaja predvsem udoben cestni vožnji naklonjen križanec.

besedilo: Matija Janežič · foto: Uroš Modlic

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 21.490 €
Cena testnega modela: 21.640 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Kumho Solus KH 25).
Zmogljivost: : največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,9 l/100 km, izpust CO2 101 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.743 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.122 mm – širina 1.778 mm – višina 1.566 mm – medosna razdalja 2.606 mm – prtljažnik 377–1.235 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.088 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 11,7s
Prožnost 50-90km/h: 7,8/12,6s
Prožnost 80-120km/h: 11,0/13,6s
poraba na testu: 6,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,6l/100km l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena
  • Renault Captur s 110-'konjskim' turbodizelskim motorjem je precej živahen in varčen avtomobil. Je tudi dobro opremljen, čeprav se mu pozna, da modelno ni več najmlajši.

Hvalimo in grajamo
gospodaren in razmeroma živahen motor
menjalnik
udobje in preglednost
privlačna barvna kombinacija karoserije
poraba goriva
relativna zastarelost opreme