Test: Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC

Redni bralci se boste spomnili, da smo z enako opremo in motorjem najprej preizkusili že petvratni Megane. Z nahrbtnikom avto prav nič ne izgubi, ampak nasprotno, zelo pridobi.

Morda se bo komu to zdelo logično, a žal ni vedno tako. Redki so namreč avtomobili, ki z dodanim karavanskim prtljažnikom ostanejo enako agilni, stabilni in všečni. Da so bolj uporabni, je seveda jasno, a ni vsakdo pripravljen žrtvovati vsega naštetega, da pridobi nekaj litrov prtljažne prostornine.

Čeprav seveda ni govora o le nekaj litrih. Karavanski Megane oziroma Grandtour, kot ga pri Renaultu imenujejo, v osnovi ponuja 580 litrov prtljažne prostornine, kar je za skoraj 150 litrov več kot petvratna različica. Še bolj radodaren je seveda prtljažnik takrat, ko zložimo naslonjala zadnjih sedežev in nastane prostor velik kar 1.504 litrov. Posebnost Grandtourja je zložljivo naslonjalo sopotnikovega (sprednjega) sedeža. Zadnje pripomore, da lahko v Megana dolg predmet porinemo vse do armaturne plošče, v centimetrih pa to pomeni, da lahko v avtu peljemo predmete, dolge vse do 2,77 metra.

Kot že rečeno, pa všečnost zunanje oblike ostaja skoraj na ravni osnovnega, petvratnega Megana. Morda se bo našel celo kdo, ki bo dejal, da mu je karavanski bolj všeč, in prav z ničimer mu ne bo mogoče oporekati. Tudi zato ne, ker so pri Renaultu Grandtourja skrbno načrtovali in niso le dodali nahrbtnika petvratni kombilimuzini.

Jasno pa svoje naredi tudi oprema GT. Tako kot pri kombilimuzini še enkrat hvalimo barvo, ki je pozitivno izstopajoča tudi pri Grandtourju.

Tudi pri Renaultu skrbijo, da se razpoložljiva tehnologija iz luksuznih limuzin seli v običajne avtomobile. Tako je bil testni avto opremljen s sistemom prostoročnega parkiranja, vključno z vzvratno kamero, z aktivnim tempomatom, opozorilnikom varnostne razdalje in sistemom samodejnega zaviranja v sili. Dodatno so bili na voljo še zvočni sistem Bose, ogrevani sprednji sedeži in pa (sicer zasilni) projicirni zaslon. Vse omenjeno seveda naštevamo zato, ker bi končna cena dobrih 27.000 evrov sicer marsikoga lahko neprijetno zmotila.

A če ob tem izpostavimo še 1,6-litrski turbobencinski motor z 205 ‘konji’, je jasno, da s tem Meganom ni šale. Tako kot manjši brat se ne boji niti hitrejše vožnje. Samodejni menjalnik dela dobro, pohvalo si zaslužijo velike obvolanske lopatice, ki se ne vrtijo skupaj z volanskim obročem. Upoštevati pa je treba, da je motor le 1,6-litrski, zato je pri hitri vožnji precej žejen. Morda mu gre na roko dejstvo, da je bil avto čisto nov in posledično motor še ni bil povsem utečen. Je bila pa zato, zanimivo, normna poraba povsem enaka kot pri kombilimuzini.

besedilo: Sebastjan Plevnjak
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 25.890 €
Cena testnega modela: 28.570 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.529 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.618 cm3 – največja moč 151 kW (205 KM) pri 6.000/ min – največji navor 280 Nm pri 2.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 225/40 R 18 V (Continental Conti Sport Control).
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,0 l/100 km, izpust CO2 134 g/km
Mase: prazno vozilo 1.392 kg – dovoljena skupna masa 1.924 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.626 mm – širina 1.814 mm – višina 1.449 mm – medosna razdalja 2.712 mm – prtljažnik 580–1.504 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 2.094 km
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 15,5s ( 150km/h)
poraba na testu: 9,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Gledano pod črto, ponuja Megane Grandtour skupaj z opremo GT in močnim turbobencinskim motorjem popolno kombinacijo. Lahko je družinsko uporaben, ko si oče sam zaželi hitrejše vožnje, pa dinamike ne zmanjka.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
čvrsto podvozje
visoka testna poraba