Renault Trafic Grand Passenger Energy dCi 145 Twin Turbo Dynamique

29. 8. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Trafic v sedanjem rodu je že kar dve leti tudi pri slovenskih kupcih, tako da ne moremo več govoriti o sveži novosti, končno pa smo ga lahko preizkusili.

Zagotovo pri tistih, ki iščejo večji in prostoren, za osebno rabo prirejen dostavnik, prav Trafic običajno pristane na vrhu seznama. Za to je zaslužna predvsem cenovna politika Renaulta. Naš Trafic je imel dodatek Grand, kar menda pomeni podaljšano medosno razdaljo (za 40 centimetrov, kolikor je seveda daljši tudi v celoti).

Z njo je postal prostornejši, s tretjo vrsto (ne ravno prepričljivo udobnih) sedežev je v njem tudi zares veliko prostora za prtljago kakršnekoli vrste. Opremljen z najmočnejšim motorjem ter bogato opremo tako pravzaprav predstavlja vrh ponudbe. Še zadovoljiva moč razmeroma majhnega 1,6-litrskega dizelskega motorja z dvojnim turbopuhalom sicer zagotavlja, da smo tudi pri polni obremenitvi še kar zadovoljni z načinom napredovanja, res pa je, da se bodo pristaši močnejših, zmogljivejših in tudi navorno prepričljivejših motorjev morali ozreti h kateri drugi znamki. Bolj bodo zadovoljni tisti, ki pri te vrste avtomobilih iščejo boljšo gospodarnost pri porabi goriva. Trafic ima gumb ECO, s katerim dosežemo dvoje: lagodnejšo vožnjo zaradi občutno zmanjšane moči motorja, kar 'zdravilno' vpliva na povprečno porabo goriva.

V našem normnem krogu smo sicer vozili z običajno nastavitvijo motorja, izkušnje pa pravijo, da bi se povprečje ob priklopljenem gumbu ECO znižalo za dve ali tri desetinke. Precej daljša karoserija, kot je za osebne avtomobile običajna, med vožnjo ni povzročila veliko preglavic, a nekaj vendarle pomeni, če naokoli vozimo nenavadno dolg kombi – okretnost niti ni tako vprašljiva, pri iskanju parkirnih prostorov pa je vendarle treba biti previden in primerno načrtovati. Pri prečnem parkiranju nos ali zadek Trafica vedno nenavadno pogledujeta iz vrste, še težje pa se zdi najti primerno veliko luknjo ob parkiranju vzdolžno. Ob načrtovanju nakupa moramo to vprašanje že upoštevati. Manj prepričljiv je bil Trafic glede vtisa kakovosti v notranjosti avtomobila. Videz plastičnih oblog bi bolj pristajal znamki Dacia kot Renault, prav tako pa je voznika in potnike preganjal roj čričkov iz zadnjega dela potniške kabine. Nekaj poskusov, da bi ugotovili vir teh neprijetnih zvokov, se je izjalovilo, tako da je vtis pač ostal skrajno nezadovoljiv. No, pravzaprav je bilo ob vsem dobrem in pohvalnem, predvsem zaradi zelo ugodne cene, nekje pač treba ponuditi manj, drugače bi bil tale Trafic že skoraj zmagovita kombinacija.

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 25.534 €
Cena testnega modela: 31.990 €
Moč: 107kW (145 KM)
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.542 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 107 kW (145 KM) pri 3.500/min – največji navor 340 Nm pri 1. 500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/65 R 16
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 152 g/km
Mase: prazno vozilo 1.807 kg – dovoljena skupna masa 2.935 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.399 mm – širina 1.956 mm – višina 1.971 mm – medosna razdalja 3.498 mm – prtljažnik 1.800–3.400 l – posoda za gorivo 80 l
Naše meritve
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Ocena
  • Renaultov za osebno rabo prirejeni dostavnik ima sicer dobro opremo, a v marsičem se svoje 'tovornjaškosti' ne more otresti.

Hvalimo in grajamo
prostornost in uporabnost
cena
gospodarna poraba ob uporabi gumba ECO
'turbo luknja' ob speljevanju
zvijanje karoserije na luknjastih cestah
neprepričljiva kakovost materialov in izdelave
zmanjšane zmogljivosti ob uporabi gumba ECO