Renault Twingo 1.5 dCi(47 kW) Initiale

Ker si le zelo ozek krog ljudi privošči Twinga z vso možno dodatno opremo, je to izvedenko mogoče dobiti le, če jo posebej naročite.

Je že res, da je šel novi Twingo z obliko v korak s časom, vendar pa je treba priznati, da je tudi prvi Twingo naravnost navdušil ob svojem prihodu. Dandanes je tako, da se večina, ki kupuje avtomobile tega razreda, odloča prav na osnovi oblikovanosti. In ker je tehnologija toliko razvita, se nihče več ne spušča v podrobnosti in pred nakupom ne omahuje pri izbiri zaradi minimalnih razlik v drobovju avtomobila.

Če pustimo obliko ob strani, se lahko vprašamo, kakšna pravzaprav je različica Initiale. Vam je izraz ‘all inclusive’ kaj bolj znan? Lahko bi se izrazili tudi nekako tako, saj je to Twingo z skoraj vsem možnim, kar cenik ponuja. Pod pokrovom se skriva dobro znani turbodizelski štirivaljnik s 65 ‘konji’.

Čeprav agregat popolnoma zadovoljivo opravlja svojo funkcijo, malce dvomimo o smiselnosti turbodizelskega agregata v tako tipično mestnem avtomobilu. Pomislite ? počasneje se segreva, je nekoliko bolj hrupen, nafta pa danes ni več cenejša od bencina. Razliko v ceni med bencinarjem in turbodizlom boste amortizirali le, če dnevno naredite nekoliko več kilometrov.

Ta izvedba Twinga je narejena prav za kupce, ki vsakodnevno opravijo malce daljšo pot v službo v središču mesta in jo želijo preživeti čim bolj udobno ? in Twingo Initaile to udobje vsekakor ponuja. V usnje prevlečeni sedeži so prijetni za sedenje, vendar pa vam med ovinki zadnjica lahko malce drsi po precej gladkem usnju. Usnje je tudi na volanu in prestavni ročici. Zelo prijetno na otip.

Samodejna klimatska naprava odlično opravlja svoje delo. V mrzlih dneh hitro segreje prostor in precej enakomerno ohranja temperaturo v celotni kabini. Prostora na zadnji klopi je dovolj, če le ne prevažate dveh igralcev iz prve peterke Olimpije. Za malce več prostora v prtljažniku pa vam bo v pomoč pomična zadnja klop ? prtljažnik lahko v dolžino naraste na 55 centimetrov, kar je dovolj za par zabojev jabolk s tržnice.

Prostora v kabini je dovolj tudi za drobnarije, vendar so vsi prostorčki nekoliko neprimerni za vsakdanje predmete, ki jih vlačimo s seboj, saj se glasno vozijo po predalih. Tako smo recimo škatlico za damski make-up raje izkoristili za mobilnik ali ključe.

Twingo ima precej mehko podvozje, zato se bo bolje znašel pri vožnji čez ležeče policaje, hidrante ali nezakrpane mestne luknje kot pa med ovinki zunaj mesta. Tam je čutiti precej nagibanja karoserije in tudi občutek na volanu ni najboljši, saj je servo premočan. Zato pa lahko vse to izkoristimo v mestu, kjer bodo prišle do izraza preglednost, lahkotnost in okretnost.

Zadnje čase je aktualna gradnja stanovanjskih naselij zunaj mest. Recimo, da imate stanovanje v takem okolju, službo pa opravljate v strogem mestnem jedru in dajete precejšen poudarek udobju na poti. Vam je smisel takega avta kaj bolj jasen?

Saša Kapetanovič, foto:? Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.840 €
Cena testnega modela: 13.840 €
Moč: 47kW (65 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,9 s
Največja hitrost: 164 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm? – največja moč 47 kW (65 KM) pri 4.000/min – največji navor 160 Nm pri 1.700/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 H (Continental ContiPremiumContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 164 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,9 s – poraba goriva (ECE) 5,2/3,8/4,3 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.420 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.600 mm – širina 1.654 mm – višina 1.470 mm – posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: 165–959 l
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1001 mbar / rel. vl. = 42 % / Stanje kilometrskega števca: 4.547 km
Pospešek 0-100km: 15,7s
402m z mesta: 19,7s ( 110km/h)
1000m z mesta: 36,9s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,3 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 17,4 (V.)s
Največja hitrost: 166km/h (V.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 43m
Ocena
  • Twingo ‘all inclusive’? Zakaj pa ne, sploh če iščete mestni avto, v katerem boste zelo udobno preživljali čas med semaforji, pri iskanju parkirnega mesta ali v vožnji na krajših razdaljah.

Hvalimo in grajamo
okretnost
udobje za tovrsten avto
zadnja pomična klop
gretje in zračenje
drseče usnje na sedežih
preveč položen volan
hrupen motor