Seat Altea 2.0 TDI DSG

31. 3. 2005 | Dušan Lukič
Deli

Res je, lahko bi si privoščili Golfa. Za zelo podobno ceno. Ampak na svetu je pač tako, da nekateri Golfa nočejo. Audi je predrag, torej ostane le še Altea (če Tourana izpustimo, ker je iste znamke kot Golf).

Zakaj omenjamo le Golfa in A3 (če Tourana spet izpustimo)? Zato, ker si lahko le v njih v tem razredu zaželite menjalnik, ki se ponaša ne le z oznako DSG, temveč tudi z najhitrejšim, hkrati pa tudi najbolj uglajenim ročnim ali samodejnim pretikanjem ta hip. Pozabite F430 (razen če je Spider, veter v laseh ima pač svoj šarm), pozabite M3, pozabite AMG-je. Če se želite ponašati z ne le tehnološko, temveč predvsem uporabniško najbolj dognanim menjalnikom ta hip, potem mora biti DSG. Pika.

Če je povezan z dvolitrskim 140-konjskim dizlom, je odlično, a če bi bil povezan s 3, 2-litrskim šestvaljnikom (in štirikolesnim pogonom), bi bilo še lepše. A tudi dražje. Torej naj ostane 2.0. TDI DSG. In ker gledamo na ceno in ne želimo Golfa, naj bo Altea. Preprosto, kajne?

Z dvolitrskim turbodizlom v nosu je Altea ta hip najbolj zmogljiva (res je, mirno lahko zapišemo, da si lahko ta naziv deli z modelom 2.0 FSI z več konjskimi močmi, a manj njutonmetri in približno enakimi zmogljivostmi), praktično enako varčna kot njena šibkejša sestra (1, 9 TDI), a na žalost tudi najdražja. Če bi sodili le po tehniki pod kožo, ji tega ne za zameriti. In ker so paketi opreme pri bencinskih in dizelskih motorjih enaki, ji tega torej ne zamerimo.

V obliko Altee se ni treba vtikati. Je napredna, športna, zanimiva. Brisalnika, pospravljena v A-stebrička, sta očem všečna (a imata težave ob sneženju), oblika je zaobljeno športna (in ob parkiranju nazaj malo nepregledna), dvojna izpušna cev je prijetna očesu, a ne naredi ničesar, da bi polepšala zvok motorja.

Za volanom se sedi dobro in ker sta pod nogami le dve stopalki (in zato odpade stopalka sklopke z volkswagnovsko predolgim hodom), je dober položaj za volanom kljub nekoliko (limuzinsko-kombijevskemu) visokemu sedenju lahko najti. Prestavna ročica bi bila lahko sicer manj podobna tistim v predpotopnih avtomatikih, a ker jo je treba le na začetku vožnje pomakniti v D in na koncu v P, ji to oprostimo. Vse ostalo opravi DSG sam, brez težav in tako, kot bi uganil, kaj želite.

Saj to želite, mar ne?

Dušan Lukič

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 22.341,85 €
Cena testnega modela: 23.497,75 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1968 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - največji navor 320 Nm pri 1750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama - gume 205/55 R 16 H (Dunlop SP WinterSport M3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,8 s - poraba goriva (ECE) 7,4/5,1/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1545 kg - dovoljena skupna masa 2065 kg.
Zunanje mere: dolžina 4280 mm - širina 1768 mm - višina 1568 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 409 l
Naše meritve
T=4 °C / p= 1003 mbar / rel. vl.: 46 % /Stanje km števca: 2233 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 17,9s ( 131km/h)
1000m z mesta: 31,6s ( 168km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,2/11,3s
Prožnost 80-120km/h: 8,7/11,5s
Največja hitrost: 202km/h (VI.)
poraba na testu: 7,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,2m
AM meja: 42m
Ocena
  • Altea je že tako ali tako prijeten družinski avto z malo športne note (in nekaj pomanjkljivostmi). Menjalnik podkrepi športne, turbodizel pa družinsko-varčne občutke.

Hvalimo in grajamo
menjalnik
lega na cesti
zmogljiv, a varčen motor
izdelava nekaterih delov plastike
prostornina prtljažnika
preglednost nazaj