Seat Altea XL 1.6 Reference

15. 3. 2007
Deli

»Kako se boste počutili v Altei XL, je odvisno predvsem od tega, kako visoko si boste namestili sedež.«

Ustvarjenje imidža gre torej Seatovcem dobro od rok. Težava se pojavlja drugje – v zmedi, ki je nastala v vrhu prodajne palete, saj sta tam naenkrat na voljo dva skoraj povsem enaka avtomobila. Toledo in Altea XL.

Resnica je, da Toledo ni najbolj posrečen model, zato ljudi, ki bi razmišljali o njem, ni prav veliko. Pravzaprav jih je tako malo, da se v tem skriva tudi razlog za nastanek Altee XL; drugače si majhnih razlik, ki vladajo med tema dvema avtomobiloma, skoraj ni mogoče razložiti.

Lotimo se mer. Če vas zanima, kateri avto je večji, potem zmaga Altea XL, saj je daljša in višja. Obakrat za devet milimetrov. Ne, ni napaka, prav ste prebrali – devet milimetrov! Za to, da ugotovite, ali pred vami stoji Toledo ali Altea, ni dovolj le pogled v nos avtomobila. Pa tudi slika, ki vam jo v očeh zriše voznikovo delovno okolje, ne. Do tu sta si Toledo in Altea enaka. Razlike se začnejo zadaj, za začetek v prtljažniku. Tam so Toledu prostor zaokrožili na 500, Altei XL pa na 532 litrov. Premalo, da bi bilo vredno poudarjati? Prav, pomaknite sedežno klop povsem naprej in dobili boste še dodatne 103 litre. Oziroma prtljažnik, velik 635 litrov.

No, to pa je že prostor, vreden omembe. Zaradi svoje globine brez težav sprejme višje predmete, pa zaradi tega še ne zakriva pogleda nazaj, rolo je zasnovano tako, da ga resnično potegnete in zaskočite le z eno roko, klop ima že v osnovi zasnovano odprtino za prevoz daljših predmetov, ki ni le vzdolžno pomična, ampak tudi deljiva (1/3 : 2/3), zložljiva, po vrhu pa omogoča tudi nastavljiv naklon naslonjal.

Zakaj torej Altei XL ne moremo reči limuzinski kombi? Ker ima zadaj rob, čez katerega je treba dvigovati prtljago, ker je namesto sedežev v drugi vrsti klop, predvsem pa ker te ni mogoče odstraniti ali poglobiti, kar pomeni, da dno, ko hočemo prtljažnik povečati, ni ravno.

Altea XL je torej nekakšen mešanec med enoprostorcem in kombilimuzino. Toda lahko rečemo, da je zelo dober mešanec. Kako se boste počutili v njej, je odvisno predvsem od tega, kako visoko si boste namestili sedež. V najnižji točki se vam bo zdelo, kot da sedite v kombilimuzini, medtem ko se boste, če boste sedež potisnili v najvišjo točko, počutili podobno kot v limuzinskem kombiju. Zanimivo pa je, da v obeh primerih ergonomija ostaja odlična in komande zlahka dosegljive. Če vas bo kaj zmotilo, bosta to le trda plastika na armaturni plošči in živo rdeča osvetlitev, ki lahko po daljšem času postane moteča.

Ampak značaj in imidž Seata to preprosto zahtevata. In če upoštevamo še vse drugo, kar dobite zraven, z izbrano osvetlitvijo ni prav nič narobe. V ta paket so namreč vključeni tudi trikrak volanski obroč, dobra prednja sedeža, dinamično podvozje, natančen menjalnik in – ne boste verjeli – celo nekoliko športen zvok motorja.

Da gre za osnovni motor v nosu, zlepa ne boste ugotovili. Zvok je preglobok in značaj preveč živahen. Tudi z navorom ta motor povsem solidno premika dobrih 1.300 kilogramov težko vozilo. Da je dokaj šibek, opazite šele med prehitevanji ali na avtocesti. Takrat se izkaže, da hitrost vseeno ne narašča tako prepričljivo, kot se oglaša agregat, trušč v notranjosti pa postaja vedno bolj slišen.

V manjši meri bi to pri Seatu lahko odpravili s šesto prestavo v menjalniku, ampak če smo odkriti, Altea XL tega niti ne potrebuje. Dejstvo je, da tako bogato opremljenega (ABS, TCS, šest varnostnih blazin, nadzor tlaka v gumah, električni pomik vseh štirih stekel in ogledal, radio s predvajalnikom MP3, priključek za iPod, klimatska naprava …) in prostornega avtomobila s tako izrazito športno-družinsko noto, imidžem in kakovostno izdelavo za to ceno zlepa ne boste našli. To pa je ne nazadnje daleč največji, ali če želite, XL-adut, s katerim se postavlja ta Altea.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.920 €
Cena testnega modela: 18.337 €
Moč: 75kW (102 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,0 s
Največja hitrost: 181 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - gibna prostornina 1.595 cm3 - največja moč 75 kW (102 KM) pri 5.600/min - največji navor 148 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 H (Dunlop Sp Winter Sport 3D M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h - pospešek 0-100 km/h 13,0 s - poraba goriva (ECE) 10,6/6,2/7,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.359 kg - dovoljena skupna masa 1.979 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.467 mm - širina 1.768 mm - višina 1.581 mm - posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 635 l
Naše meritve
(T=7 °C / p= 1008 mbar / rel. vl.: 61 % /Stanje km števca: 8324 km)
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 18,5s ( 121km/h)
1000m z mesta: 34,1s ( 152km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 22,5 (V.)s
Največja hitrost: 174km/h (V.)
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,5m
AM meja: 42m
Ocena
  • Nekaj je zagotovo: s prihodom Altee XL skorajda ni več pametnega razloga, zakaj bi se človek odločil za Toleda. Altea je malenkostno večja (devet milimetrov v višino in dolžino), zato pa prostornejša in — kar je verjetno najpomembnejše — uporabnejša. Prepriča vas torej lahko le drugačen zadek. Ampak Toledov je res drugačen (beri: nenavaden).

Hvalimo in grajamo
ergonomija
prostornost in uporabnost
vzdolžno pomična klop
velik prtljažnik
bogata serijska oprema
športna nota
dno zadaj ni ravno (zložena klop)
rdeča osvetlitev lahko postane moteča
trda plastika na armaturni plošči
majhen predal pred sovoznikom