Seat Leon 2.0 TDI DSG (103 kW) Nitro

16. 8. 2007
Deli

Nobenega dvoma ni: človek se večinoma počuti tako, kot je oblečen. Zakaj ne bi podobno veljalo za avtomobil?

Ali še bolje: zakaj se ne bi tako počutil voznik v avtomobilu? Seat je z Leoni oziroma njihovimi različicami pripravil lepo športno paleto tega modela v različnih oblikah. Tale, na primer, ima agresiven videz v slogu WTCC, čeprav je velik del zunanjega videza namenjen predvsem očem in manj funkcionalnosti. Ti optični dodatki tehnično niso potrebni, saj je pod karoserijo pospravljena znana, prav nič dirkaška mehanika: po značaju zelo športen turbodizel in še vedno verjetno najboljši samodejni menjalnik DSG.

Turbodizlu lahko očitamo le eno: v primerjavi s podobnimi izdelki povzroča precej trušča in tresljajev (še posebej pri zagonu in speljevanju), sicer pa postreže z lepo krivuljo navora v spodnjem in srednjem območju vrtljajev, ki omogoča zelo dinamično vožnjo. Takšen motorni značaj vabi k uporabi navadnega programa pretikanja, saj menjalnik takrat pretika pri srednjih, za motor ugodnih vrtljajih. Športni program preseli pretikanje v višje vrtljaje; ker pa tam motor ni več tako suveren, zmogljivosti ne dvigne na raven, ki bi jo morda pričakovali.

Na kakšen vozniško naporen dan, ko na avtocesti in v mestu vlada gneča, voznik pa ima težko nogo, se motor zadovolji z zavidljivo majhno porabo goriva – nekaj nad osmimi litri za 100 kilometrov. K temu precej pripomorejo prestavna razmerja: v šesti prestavi (in pri navadnem programu pretikanja) se motor pri 130 kilometrih na uro (merilnik hitrosti! ) vrti z 2.500, pri 160 pa s 3.000 vrtljaji v minuti, kar pomeni, da prav takrat izrablja mesto odličnega motornega navora.

Pogonska kombinacija se najbolje izkaže, če pri normalni ali hitri vožnji izberete navaden program samodejnosti, v sredini, pri ‘le’ dinamični vožnji pa se (tako, za dober občutek) prileže ročno pretikanje. Le pri največjih zahtevah voznika je dobro uporabiti športni program pretikanja.

Voznik se bo v vseh primerih počutil dobro – zaradi zelo dobre nastavljivosti položaja za vožnjo, zaradi odličnega volanskega obroča in zaradi zelo dobrih, športno oprijemljivih, čeprav ne dirkaških (kot recimo v Cupri), sedežih. In če izberete prav takšno kombinacijo Nitra, skupaj z barvo karoserije, boste morda ugotovili, da slovenski vozniki še vedno (pogosto) spoštujejo veliko, agresivno, rdečo podobo v vzvratnem ogledalu.

Če zapisana dejstva podkrepite z Leonovim vrhunskim podvozjem, se ni težko dobro počutiti v dirkaški vlogi. Pravzaprav je počutje lahko več kot le prijetno. In to so imeli pri Seatu verjetno v mislih.

Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 23.200 €
Cena testnega modela: 23.200 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 225/40 R 18 Y (Michelin Pilot Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 7,3/4,9/5,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.925 kg
Zunanje mere: dolžina 4.315 mm – širina 1.768 mm – višina 1.458 mm – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: 341 l
Naše meritve
T=23 °C / p= 1.170 mbar / rel. vl.: 40 % /Stanje števca: 15.038 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 16,8s ( 133km/h)
1000m z mesta: 30,8s ( 168km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,0/11,6s
Prožnost 80-120km/h: 9,5/12,4s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Nitro s svojim imenom morda obljublja po definiciji zmogljivejšo mehaniko, v resnici pa meri na ljudi, ki dajo več na dirkaški videz kot na (pri normalni uporabi) neudobno dirkaško mehaniko. Ljudje smo različni.

Hvalimo in grajamo
menjalnik
motorni navor in poraba
podvozje
volanski obroč
sedeža
trušč in tresljaji motorja
premajhni zunanji ogledali
oblikovno neizrazita notranjost
visok rob prtljažnika
ura in zunanja temperatura sta del potovalnega računalnika