Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI DSG

Seat naj bi se pri poimenovanju svojih najbolj športnih različic naslanjal na latinsko besedo cuprum, ki ni nič drugega kot ime za baker.

Če omenjeno kovino krasi lastnost dobre prevodnosti, je za Seatove avtomobile z oznako Cupra značilno to, da se je z njimi užitek prevažati. Znamka Seat je znana kot tista bolj temperamentna iz skupine znamk Volkswagen Group. Dovoljeno jim je uporabiti večino tehnike, ki je na voljo v koncernu, s tem, da imajo precej proste roke pri oblikovanju in ustvarjanju podobe znamke. Super kombinacija, sploh če imajo nižje cene kot konkurenca znotraj hiše. Zgodovina nam je dala že kar nekaj kultnih športno-družinskih karavanov.

Omenimo samo ikoni Volva 850 T5 R in Audija RS2 Avant. Hitrost in uporabnost. Ti dve lastnosti jina in janga je v svetu avtomobilizma lahko doseči ločeno, se pa zaplete, ko ju je treba združiti v celoto. Seatovcev to ni odvrnilo od poskusa, da kljubujejo zakonitostim avtomobilskega univerzuma, in tako so tehniko iz kombilimuzinske Cupre umestili v 27 milimetra daljšo in 45 kilogramov težjo kombijevsko karoserijo. Pa je kombinacija dvolitrskega turbobencinarja z 290 'konji' in 587 prtljažnih litrov tista prava? Čeprav je medosna razdalja ostala enaka, mu tisti karavanski podaljšek vzame nekaj agilnosti. Še zmeraj pa velja poudariti, da 290 'konjev' nikakor ne more ostati neopaženih, da bi se lahko reklo, da je tak avtomobil zgolj malce hitreje premikajoče se prevozno sredstvo.

Tam nekje do 1.500 motornih vrtljajev se Cupra obnaša kot zaspan najstnik, ko je treba zjutraj v šolo, takoj zatem ko turbina 'zagrabi', pa podivja vse do rdečega polja. Kakorkoli, tu se pojavi tipičen problem, ko je treba prenesti 290 'konjev' na cesto. Čeprav je Cupra opremljena z elektronsko nadzorovano zaporo prednjega diferenciala, ima v prvih dveh prestavah kar nekaj težav pri oprijemu, sploh na mokrem cestišču. Najbrž se pri Seatu tudi zato niso odločili, da dovolijo popoln izklop stabilizacijskega sistema, kar pa za športne avte ni najbolj logično. Kljub pomanjkanju oprijema pogonskih koles tak avtomobil ponuja ogromno stabilnosti pri vožnji skozi ovinke. Če se odločite za paket Performance, boste z odličnimi Michelinovimi pnevmatikami na 19-palčnih oranžnih kolesih in Brembovimi zavorami vse skupaj postavili na še višjo stopničko. Kadar nismo pri volji za dirkaške užitke, nam Cupra omogoča nastavitev nekaterih mirnejših vozniških profilov.

Tako si lahko prilagodimo odzivnost volana in stopalke za plin, izberemo primerno trdoto blaženja in kaj kmalu tak Leon postane čisto krotek avtomobil za jutranje razvažanje otrok ob prepevanju Mačka Murija. Znotraj je Cupra precej podobna običajnemu Leonu ST. Malce drugačna barvna kombinacija in tu pa tam kak emblem razbijeta dolgočasnost dokaj preproste notranjosti. Prostora za štiričlansko družino je dovolj in tudi takrat, ko otroka odrasteta, se ne bi smela pritoževati nad prostornostjo zadaj. Prtljažnik je velik in ima uporabne predale v 'mrtvih' prostorih okrog kolotekov. Ko s pomočjo vzvoda v prtljažniku podremo zadnjo klop, se prostornina poveča na 1.470 litrov, žal pa ne dobimo popolnoma ravnega dna. Težko rečemo, da bo Seat Leon Cupra ST dosegel kultni status med športnimi karavani, je pa zagotovo odličen kompromis med športnostjo in uporabnostjo. Za nekaj manj kot 40 tisočakov tako dobite avtomobil, s katerim lahko napadate rekorde na Nordschleife ali pa preprosto peljete družino na izlet. 

Saša Kapetanovič  foto: tovarna

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 29.787 €
Cena testnega modela: 33.279 €
Moč: 213kW (290 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.066 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.984 cm3 – največja moč 213 kW (290 KM) pri 5.900/min – največji navor 350 Nm pri 1.700 – 5.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik DSG – gume 235/35 R 19 Y (Bridgestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,6 l/100 km, izpust CO2 154 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.466 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.535 mm – širina 1.816 mm – višina 1.454 mm – medosna razdalja 2.636 mm – prtljažnik 585–1.470 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.223 km
Pospešek 0-100km: 6.2s
402m z mesta: 14,4s ( 159km/h)
poraba na testu: 10,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Hvalimo in grajamo
kompromis med športnostjo in uporabnostjo
zmogljivosti
cena
oprijem pri majhnih hitrostih
pusta notranjost
neizklopljiv ESP