Test: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 DSG 150 KM Style

Karoq si odpira povsem nove poti pri znamki, ki je pred kratkim začela izkušati vse prednosti uspešnega športnega terenca – Kodiaqa. Skok v prihodnost je za Škodo velikanski – sploh če se še spomnimo Yetija.

Test: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 DSG 150 KM Style (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
5. 6. 2018

Tako ne čudi nova izbira imena, saj Karoq pač sodi v nekoliko višji razred. In zato je tudi njegov videz povsem drugačen. Skladen s tem, kar zdaj ponuja oblikovalska govorica znamke. Enostavna oblika pa bo povzročila nekaj težav vsem, ki bodo hoteli na prvi pogled Karoq razlikovati od Kodiaqa, razen velikosti namreč tako sprednji del kot zadek pokažeta le malo oprijemljivih razlik. Pa to najbrž ne bo nikogar motilo, saj je Kodiaq ne nazadnje uspešen avtomobil in podobno se v tem trenutku zdi za Karoq.

Za to bo najbrž imela posebno veliko zaslug zasnova notranjosti. Tudi tu lahko sicer za armaturno ploščo zapišemo, da je zasnovana podobno kot preostali Škodini modeli, ki jih že poznamo. Tisto, kar bo zadovoljilo, pa sta zagotovo ergonomija in sedežno udobje. Čeprav ne potrebujemo vsega tistega, kar vsebuje oprema Style. Kdor jo bo izbral, bo imel res številne dodatke, ki zagotovijo udobje in uporabnost. Ob nakupu novega Karoqa pa se bo znašel pred precejšnjo skušnjavo, kar zadeva dodatke, ki bi jih lahko zbral s seznama dodatne opreme, kot je sistem Varioflex, ki omogoči zadaj tri posamične sedeže (za dodatnih 360 evrov) ali dodatek dveh vtičnic za potnike zadaj (za 177 evrov). Na splošno lahko ugotovimo, da je v Karoqu dobro poskrbljeno za dobro počutje voznika in potnikov, v zimskem času je uporabno gretje štirih sedežev ter volanskega obroča, učinkovito je prav tako gretje kabine. Ali je podobno učinkovita klimatska naprava (na voljo že od stopnje opreme Ambition), bomo preizkusili v kakšnem drugem letnem času. Ugaja možnost prevoza daljših predmetov, vendar je poklopna funkcija sprednjega desnega naslonjala tudi na seznamu dodatne opreme (za 80 evrov). Mogoča je še oprema tega sedeža s pritrdišči Isofix (za 30 evrov), dobra se zdi izbira obojestransko uporabne preproge v prtljažniku (za slabih 40 evrov), enako velja za električno odpiranje prtljažnih vrat skupaj z 'virtualnim pedalom' za brezročno odpiranje (za 380 evrov). Karoqov prtljažnik sicer za prtljažnikom večjega brata krepko zaostaja, a je za vse običajne potrebe večine uporabnikov, tudi za odhod na dopust, najbrž kar primerne velikosti.

Tako torej vidimo, da je, kar zadeva možnost bogate opremljenosti, Škoda Karoq zdaj na višji ravni. Lastnik si lahko privošči marsikaj, vendar mora za to seveda sprejeti višjo ceno. Ne nazadnje o tem govori cena Karoqa, ki smo ga preizkusili.

Ob udobju kabine moram vsekakor omeniti bogato paleto elektronskih varnostnih in drugih pomočnikov, tudi tu je Karoq prevzel vse dosežke sodobne avtomobilske tehnologije. Naš je zadovoljil z aktivnim tempomatom (ta je vključen v serijsko opremo pri Style), pomočnikom za ohranjanje smeri na voznem pasu in asistenco za zastoje, kar omogoča veliko manj napora pri vožnji v zastojih, saj je tam vozniku res v pomoč. Podobno velja za prilagodljive žaromete z LED-tehniko, ki pa so celo na seznamu serijske opreme pri opremi Style. Na visoki ravni je povezljivost pametnih telefonov z informativno-razvedrilnim sistemom (tudi CarPlay ali Andoroid Auto), tako da res ni več razlogov, da bi v Karoqu telefonirali z napravo ob ušesu. Pri opremi Style za nadgradnjo ponudbe skrbi serijski navigacijski sistem Amundsen z osempalčnim barvnim zaslonom na dotik, mogoče je celo vzpostaviti 'hotspot'.

Sodobni trendi kažejo, da se veliko kupcev sicer odloči za mestne ali športne terence, ni pa jim pomemben prenos pogonske moči na štiri kolesa. Tudi tu je pri Škodinih SUV-ih mogoče dobiti nekaj več, torej štirikolesni pogon. Gre za dobro preizkušen sistem priklopljivega pogona, kadar prenos zgolj na sprednji ni več dovolj učinkovit. Prilagodljivost slabšim voznim razmeram omogoča dodatni gumb na sredinski konzoli za vožnjo po terenu ('offroad'), tam najdemo gumb za izbiro voznega profila.

Štirikolesni pogon se v povezavi z dvolitrskim turbodizlom izkaže kot zanesljiva izbira za vse, ki si želijo primerne vozne zmogljivosti. Karoq dobro leži na cesti, je primerno stabilen in tudi zanesljivo vodljiv. Ob pogledu na že pred dvema letoma izdelane zimske gume Nokian, seveda neserijske, sem sicer doživel preblisk o nezanesljivosti, a so se pri običajni vožnji še kar dobro odrezale. Ne moremo pa točno ugotoviti, koliko bi prav te gume lahko prispevale k nekoliko slabšim rezultatom meritev zavorne poti in k daljši zavorni razdalji, glede tega Karoq ni povsem zadovoljil.

K seznamu manj zadovoljivega moram dodati še obnašanje dvosklopčnega samodejnega menjalnika na prvih nekaj kilometrih poti, ko avtomobil še ni bil ogret, zmoti prav tako varnostni občutek, ko voznik ugotovi, da za osvetljevanje avtomobila v slabi vidljivosti skrbijo le sprednje dnevne luči, zadek avtomobila pa se obnaša, kot bi si to pri vožnji po svojih opravkih želel vsak pravi gangster – Karoq ostaja neosvetljen.

Karoq vsaj v svoji skorajda najbolje opremljeni različici, ki smo jo preizkusili, ponuja res veliko in najbrž prav vsakega uporabnik prepriča, bržda pa bi to prav tako dobro opravila kakšna (za povprečnega kupca) cenovno bolj sprejemljiva različica.

Vsekakor je Karoq primerno dopolnilo k že tako precej široki ponudbi manjših mestno-športnih terencev v svojem razredu. Drugo je, ali to velja tudi za izbiro turbodizelskega motorja, ki se jim, vsaj v evropski perspektivi, obeta zaton. Morda bi torej bila boljša izbira turbobencinskega motorja s podobnimi zmogljivostmi. Res pa je seveda prav tako, da pravega trenda odvračanja od dizelskih motorjev pri slovenskih kupcih vsaj za zdaj še ni opaziti. Tako je težko napovedati, ali bodo ti zavračali dizle. Torej je tudi tistim, ki svoj avtomobil izberejo glede na boljše možnosti pri ohranjanju cene rabljenega, težko najti pravi odgovor. Kar pomeni, da je Karoq v različici, ki smo jo preizkusili, povsem primeren in – glede na to, kaj ponuja – tudi dober nakup.

Preberite še:

Test: Škoda Kodiaq Style 2,0 TDI 4X4 DSG

Kratki test: Seat Ateca Style 1.0 TSI Start/Stop Ecomotive

Test: Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI CR 4Drive Start/Stop. Pozabite na Alteo Freetrack!

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI BMT 4Motion Highline

Škoda Karoq 2.0 TDI 4X4 DSG 150 KM Style

Osnovni podatki

Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 40.363 €
Cena osnovnega modela s popusti: 28.252 €
Cena testnega modela s popusti: 40.363 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 195 km/h
Garancija: 2 leti splošnega jamstva brez omejitve kilometrov, podaljšano jamstvo do 4 leta z omejitvijo na 200.000 km, mobilno jamstvo, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje
Sistematični pregled na 15.000 km / 12

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1.430 €
Gorivo: 7.818 €
Gume (1) 1.145 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 11.549 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.805 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 32.227 € (strošek na km: 0,32 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 81 × 95,5 mm – gibna prostornina 1.968 cm3 – kompresija 16,2 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500 – 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,1 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 340 Nm pri 1.750–3.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski menjalnik DSG – prestavna razmerja I. 3,579; II. 2,750; III. 1,677; IV. 0,889; V. 0,722; VI. 0,677; VII. 0,561 – diferencial 4,471 – platišča 8,5 J × 18 – gume 225/50 R 18 H, kotalni obseg 2,06 m
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 137 g/km
Voz in obese: križanec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,5 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.591 kg – dovoljena skupna masa 2.128 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4.382 mm – širina 1.841 mm, z ogledali 2.010 mm – višina 1.607 mm – medosna razdalja 2.630 mm – kolotek spredaj 1.576 – zadaj 1.547 – rajdni krog 10,2 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 900–1.110 mm, zadaj 600–820 mm – širina spredaj 1.490 mm, zadaj 1.470 mm – višina nad glavo spredaj 900–980 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 450 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: 521–1.630 l

Naše meritve

T = 2°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Nokian WR04 225/50 R 18 H / stanje kilometrskega števca: 1.204 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 16,8s ( 131km/h)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Poraba na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 73,8m
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (436/600)
  • Karoq je presenetljivo prepričljiv športni terenec in si bo zagotovo pridobil velik krog kupcev

  • Kabina in prtljažnik (73/110)

    Primerno izkoriščena notranjost, prostorna, prilagodljiva, z zelo uporabnimi rešitvami (trije posamezni sedeži zadnje klopi)

  • Udobje (93 /115)

    Daje vtis resnega in odraslega avtomobila, z odlično ergonomijo in sodobnim informativno-razvedrilnim

  • Pogonski sklop (52 /80)

    Turbodizel ima dovolj moči, štirikolesni pogon je primeren namenu (priklopljiv), manj prepričljiv je glede porabe

  • Vozne lastnosti (76 /100)

    Udobje malce manj prepričljivo (18-palčni kolesni obroči), vendar pa dobra lega na cesti, z zimskimi gumami pri zavornih zmožnostih ne prepriča

  • Varnost (94/115)

    Odlična ocena na varnostnem testu EuroNCAP, preglednost malce pokvari obilni stebriček A, žarometi s tehnologijo LED omogočajo primerno pomoč za nočno vožnjo

  • Ekonomičnost in okolje (48 /80)

    Karoq sicer veliko nudi, a za to moramo tudi odšteti primerno količino denarja, malce presenečajo zmanjšane ugodnosti pri pogojih jamstva

AM ocena: 3/5
Užitek v vožnji: 4/5
  • Eden od prepričljivejših mestno-športnih terencev zadnjih let

Hvalimo in grajamo
prilagajanje delovanja z izbiro voznega profila
ergonomija
pregledni merilniki in velik sredinski zaslon
vozne lastnosti, skupaj s terenskimi
uporabnost in prilagodljivost
prostorna notranjost
obilen stebriček A ovira preglednost naprej v ovinkih
brez zadnjih dnevnih luči
nezadovoljivo delovanje samodejnega menjalnika ob hladnem motorju

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri